Geslachtsbepaling door gyneacoloog?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Celien22, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Hoi dames,

Het klinkt heel stom, 3 juni hebben we de 20 weken echo en zullen we ook weten wat het wordt. Nu moet ik volgende week naar de gyneacoloog voor controloe en vraag me af of hij ook een geslachtsbepaling kan doen?

Die paar weekjes wachten maakt niet zoveel meer uit, maar begin toch met de dag nieuwschieriger te worden.

2. sepherine

sepherine Niet meer actief

Hier in belgie is het vrijwel altijd de gyn die het geslacht bepaald/zegt

3. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Ik loop in het ziekenhuis bij een gyneacoloog. Maar ik moet met de 20 weken echo naar een apart bureau. Deze echo's voert het ziekenhuis niet uit. Gek he, hoe dat verschilt per ziekenhuis of land.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    ja hoor die van mij vroeg zelfs of we het wilden weten. Toen wij daar positief op antwoorden haalde hij meteen zijn leerlinge erbij zodat ze even kon oefenen. Wij hebben toen dus het geslacht heel duidelijk en vanuit verschillende kanten bekeken. :D

Dus gewoon even vragen, nee heb je Ja kun je krijgen :cool:

5. sepherine

sepherine Niet meer actief

Heel gek !
    Ik heb ongeveer om de vier weken controle met echo . Dat is standaard hier . Maar ik vermoed dat de gyn in nl ook wel het geslacht kan zien hoor

6. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Hoeveel weekjes wat je toen, pluk?

7. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Hier heb ik vanaf 12 weken elke 2 weken een echo gehad, maar de gynaecoloog heeft niet naar het geslacht gekeken. Moet dus toch echt wachten op de 20 weken echo.

Maar ik denk dat het aan de persoon ligt, sommige kijken er wel naar. Maar ze hoeven er niet naar te kijken.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn gyn doet het niet, bij de eerste hadden we gevraagd of ze wou kijken maar ze zei dat zij niet niet wou doen dat daar echo bureaus voor zijn en anders eventueel de 20 weken echo maar dat ook hun mogen weigeren bij de 2 wou ze ook niet kijken en bij deze ... Ach ik ga het niet eens meer vragen haha

Zou wek leuk zijn als den gyn dat zou doen ! Hoop het voor je !

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Als je gyn een echo maakt kun je toch vragen of hij/zij naar het geslacht wil kijken?

Welk ziekenhuis loop je dan? De gyn's in het martina doen meestal niet zo moeilijk hoor, althans dat is mijn ervaring

10. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Ja, ik ga het denk ik gewoon maar vragen. Ik loop in het Martini Ziekenhuis in Groningen.

11. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hier doet het zh wel de geslachtsbepaling, maar niet voor de 20wkn. En ik weet van n ander ziekenhuis dat ze t daar wel al mrt 18wkn doen, maar dat is een academisch ziekenhuis mss dat t daar aan ligt.

12. CheyenneJoy

2 mei 2013
    22
    0
    0
    Brabant
    Vanaf 15 weken zouden ze het eventueel kunnen zien met wat mazzel (jongen veel duidelijker dan meisje). Vanaf 17 weken is het echt goed te zien!

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    26 weken, moest naar de gyn vanwege de groei van de baby (nr 1 was er groot vandaar ze me bij nr 2 even wat extra in de gaten hielden).

Het ligt aan het ziekenhuis en ook aan de gyn zelf hoor, die van mij heeft zelfs nog de wangetjes van de kleine meid opgemeten omdat hij erover na dacht een studie te doen naar de dikte van de wangen van het kind en het hebben van zwangerschapssuiker (wat ik niet had)

14. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik loop ook in martini ziekenhuis. Ik heb zelf pretecho gedaan met 14 weken voor geslacht en met 20 weken echo is dit bevestigd. En met 22 weken was ik bij gyn en toen vroeg hij of ik het al wist en wilde weten. Hij bevestigde ook weer geslacht. Ik denk dat ze er niet echt om gaan zoeken maar als het zichtbaar is dat ze daar dan wel uitspraken over doen. Maar echo's gaan meestal heel snel dus de kans is groot dat het niet zichtbaar is. Bij onze pretecho was het ook pas na 25 minuten zichtbaar, ze had steeds beentjes bij elkaar. Maar ja, het is maar net hoe jullie beebje er bij ligt.

15. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Wat leuk, tineke1983!
    Mag ik vragen welke gyneacoloog je hebt?

Naja goed,ik kan altijd vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen. En mochten ze het niet kunnen zien, moeten we simpelweg nog even wachten.

16. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dr. van Loon, en jij?

Ik zou het gewoon vragen. Als ze het kunnen zien dan zullen ze dit wel willen zeggen denk ik hoor.

17. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Wat een toeval! Ik ook haha.

18. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind hem heel kundig met echo's, nadeel is dat hij daardoor wel snel klaar is... ;) Maar zeker even vragen joh, je weet maar nooit. Als je voor jezelf er maar rekening mee houdt dat de kans groter is dat je het na controle nog niet weet.
    Ik vond het sowieso fijn dat hij het met 22 weken nog even noemde. We hebben ondertussen bij drie verschillende personen te horen gekregen dat het meisje is. Toch wel fijn die extra bevestiging. Maar goed ook, want het is hier wel heel roze op babykamer... :D

19. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Klopt, wij staan vaak na 10 minuten ook wel weer buiten. Soms hoeven we niet eens parkeergeld te betalen haha.

Wat ik wel fijn vind aan de mannelijke gynaecologen bij het Martini Ziekenhuis is dat ze niet bepaald over komen als artsen. Ze zijn daar echt gewoon een mens. mijn vorige gynaecoloog kwam de operatie kamer binnen terwijl hij een koekje at. Niet iedereen kan dat dan waarderen, maar ik heb me hierdoor een stuk vertrouwder naar hem gevoeld.

20. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Mijn gyn doet het niet, maar dat verschild misschien ook per gyn

Deel Deze Pagina