Ik ben nu ongeveer 4-5 weken zwanger. Voel mij prima. Ik sport al ruim een jaar bij onze sportschool en doe voornamelijk steppen in een les met zo'n step op de grond waarbij je van alles doet erop staan en er weer af enz. Las ook dat sporten gezond is tijdens de zwangerschap. Maar is dat met steppen ook zo? Krijg echt zo'n idee dat misschien dat embryo los raakt of zie ik beren op de weg?
Nee joh, dat schiet echt niet los hoor. Anders zouden er veel en veel meer miskramen zijn immers En inderdaad is sporten gezond en je kunt het blijven doen totdat je het zelf niet meer prettig vind. Je zou er op termijn voor kunnen kiezen om wat minder intensief mee te doen aan de les cq een andere sport te kunnen kiezen of bijv aquarobics te gaan doen.
haha...sorry, maar als dat zo was konden we als zwangere vrouwen toch niets meer! Lekker van genieten zolang het kan. Als fysiek niet meer kan ga je zwemmen ofzo, heel gezond!
Ik had precies hetzelfde gevoel! Maar echt nergens voor nodig Als je het zelf niet fijn vind zou ik gewoon lekker gaan wandelen of andere dingen doen. Helaas ben ik erg moe en vaak misselijk, maar als dit over dit wil ik ook weer meer gaan sporten. Ik deed aan kickboksen bodypump en bodycombat dus zal wel rustiger sporten gaan kiezen, omdat ik dat gewoon een fijner gevoel vind. Goede conditie is idd wel heel goed voor de zwangerschap en bevalling natuurlijk.
Leker dooorgaan met sporten. Eventueel aangeven dat je zwanger bent. Als er dan oefeningen worden gedaan die neit goed voor je zijn dan kunnen ze dat zeggen. Bijvoorbeeld met buikspieroefeningen mag je neit alles doen. En verder zul je gaan merken dat je veel sneller buiten adem raakt. Laat je hartslag net te hoog oplopen. En blijf goed naa rje lichaam luistern. He tmeot prettig blijven aanvoelen. Kortom: Lekker sporten en bewegen, maar neit tot het gaatje gaan. Ohja... Waar je last van zou kunnen krijgen (heb ik dus): Urineverlies bij oefeningen waarbij je veel moet springen of hupsen. Remedie: vooraf heel goed uitplassen.
Gelukkig! Het voelt alsof je zo voorzichtig moet doen. Als ik step in de les gaan we ook wel eens springen of soort jump oefeningen doen de squat. Daar ben ik bang voor of dat wel kan, maar wat jullie betreft gewoon lekker doen? Dank voor jullie reacties dames!
Ik ben zelf step instructrice en ben 13 weken zwanger. Het mag allemaal! Na een tijdje zul je wel wAt rustiger aan doen maar hij valt er echt niet uit! Veel succes!
Nee joh, je kan gewoon lekker sporten. Je bent zwanger, niet invalide. Ik baal dat ik niet heb gesport. Ik heb zo weinig energie/conditie nu. Ik sportte niet omdat ik liever lui dan moe was.
Gaat prima hoor, ik ben zelf even gestopt want werd steeds zo ontzettend misselijk duizelig en moe, en nu sinds een tijdje voel ik me weer wat beter, dus heb vandaag een half uurtje hardgelopen, gisteren wezen zwemmen (waarvan 500 meter baantjes getrokken), vrijdag hardgelopen en wil van de week weer lekker gaan zwemmen en hardlopen (of crosstrainer) heerlijk juist krijg er extra energie van!!
nouja je kan wel rekening ermee houden natuurlijk , als je een hele lage bloeddruk heb en steeds dizzy bent kan je beter niet in je eentje ofzo gaan hardlopen of teveel van jezelf vragen. En doe je normaal een uur flink kan het zijn dat je nu wat korter zal moeten doen of iets aangepast. En vooral belangrijk eet genoeg!!