bloedverlies na eisprong

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sassie1980, 6 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik weet niet of jullie mijn vraag kunnen beantwoorden, maar ik probeer het toch even.

Ik ben 9 oktober bevallen van ons zoontje, een mooie bevalling zonder scheur of knip. Ik heb ongeveer 3 weken gevloeid, de eerste week alsof ik ongesteld was, daarna nog 2 weken voldoende voor alleen een inlegkruisje.
    Op 19 november ben ik weer ongesteld geworden, dit heeft ongeveer een week geduurd en was redelijk heftig voor wat ik normaal gewend was.

Afgelopen zaterdag voelde ik me 's avonds niet zo lekker, ik had een zeurend buikpijn en was wat misselijk. Het was dag 13 van mijn cyclus, dus ik bedacht dat het rond mijn eisprong zou zijn. 's Nachts voelde ik ook wat steken aan de linkerkant van mijn navel.

Afgelopen dinsdagmiddag voelde ik dat het ineens wat vochtig werd tussen mijn benen. Op de wc ontdekte ik dat ik wat bloedverlies had. Tja, waarschijnlijk van mijn eisprong, dacht ik. Inmiddels zijn we 2 dagen verder en heb ik nog steeds licht bloedverlies. Het is voldoende om een inlegkruisje te dragen, dus ik heb niet het idee dat ik alweer ongesteld ben. Het is ook slijmerig, het lijkt gewoon afscheiding met wat bloed erbij. het is gewoon (licht)rood van kleur, dus het lijkt me geen oud bloed van de bevalling of laatste ongesteldheid?
    Wat kan het dan wel zijn? Kan het dat je na je eisprong licht bloedverlies hebt voor een paar dagen?

Groetjes Saskia

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Saskia,

Vaak zie je dat je cycles nog niet gelijk weer is zoals die was na een bevalling. Soms zijn de cyclessen langer of juist korter maar er kunnen ook doorbraakbloedingen optreden wat denk ik nu het geval is. Soms zie je ook dat er na een eisprong enkele dagen wat licht bloedverlies is. Het kan in ieder geval geen kwaad. Gebruik je anticonceptie?
    Je cycles mag er een half jaar tot een jaar over doen om weer helemaal hersteld te zijn.

Imke

Ps nog van harte gefeliciteerd!

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi Imke,

Vandaag nog steeds lichtrode afscheiding, maar nu alleen bij het afvegen, dus het lijkt wat minder te worden.

Ik gebruik geen anticonceptie. Voor mijn zwangerschap heb ik 12 jaar de pil geslikt en toen ik gestopt was met de pil voelde ik mijn eisprong ook en had ik vaak een paar druppels bloedverlies, maar niet zo lang als nu.

We willen niet te lang wachten om te proberen voor een tweede kindje, vandaar dat we gewoon aan de condooms zijn. Ik gebruik dus geen hormonen en heb dus een natuurlijke cyclus.

Even een rare vraag, maar kun je gewoon zwanger worden als je last hebt van licht bloedverlies na je eisprong? Dan weet ik dat alvast voor als we over een paar maanden weer voor een kindje gaan proberen.

Groetjes Saskia

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Saskia,

ja hoor geen probleem. Dit klein beetje bloedverlies heeft niets te maken met de kwaliteit van de eicel of de opbouw van je baarmoederslijmvlies.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina