Verloskundige/gyneacoloog?!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Babychica, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babychica

Babychica Lid

18 mrt 2008
    42
    0
    6
    Hoi Dames,

Ik heb nu al weken last van een lage bloeddruk, zo erg dat het gepaard gaat met flauwvallen en overgeven. Ben nu dus al een paar keer ziek naar huis gegaan. Bij de laatste controle (3weken geleden) was mijn bloeddruk nog heel normaal.

Heb hierover ook de verlosundige gebelt, dat ik me zorgen maakte en of ze mijn bloeddruk en hb waarde en mn bloed nog een keer wilde testen en of ze er nog eens naar wil kijken of even over praten om me gerust te stellen. Zij scheepte me af met: nee dat doen we niet, zal wel door te lage bloedduk komen, moet je maar dropjes eten. (Had er toen al drie gegeten, soep gedronken, thee, limonade, op de grond gelegen met mijn benen omhoog enz.)

Na overleg met mijn ouders, schoonouders, schoonzus hebben we toch de dokter gebelt. Bij hem kon ik meteen terecht. Gister naar hem toegeweest bloeddruk was 80/40, dokter schrok er van en wilde de rest ook meteen allemaal controleren. Dus ook meteen bloedgeprikt (uitslag over 3 dagen).

Nou vind ik persoonlijk dat mijn verloskundige me echt gewoon afgescheept heeft, ik dacht dat verloskundigen er waren om je gerust te stellen. Zit nou te twijfelen om bij hen weg te gaan. Mijn familie zegt dat ik beter bij een gyneacoloog onder controle kan gaan, ook omdat mijn vriend leukemie heeft gehad en de daarbijhorende chemokuren en medicijnen, onvruchtbaar is verklaard maar dat we toch natuurlijk zwanger zijn geraakt.

Wat vinden jullie hiervan en hebben jullie ervaring hiermee? Ik weet namelijk niet zo goed meer wat ik hiermee aan moet.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Dit is heel vervelend! Je zou dit echt even moeten terug koppelen met je verloskundige!
    Een lage bloeddruk komt vaak voor in de zwangerschap, je dipt en daardoor val je flauw. Helaas kan je daar heel weinig aan doen en ik verwacht niet dat er iets uit je bloed onderzoek komt. Vaak gaat het iets verder in je zwangerschap weer beter, echt!
    Voor nu is het belangrijk dat als je het voelt aankomen je gaa zitten of liggen. Eet inderdaad iets zouts,bouillonnetje,chipje,dropje.
    We zeggen weleens liever te laag dan te hoog maar dit is niet prettig.

Imke

Deel Deze Pagina