Indeling babykamer. Help! :)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door FutureMama81, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Goedemorgen dames, het begin van onze babykamer is er. Moeten nu alleen nog op de meubels wachten en natuurlijk aankleden met accecoires, maar zouden jullie even in mijn album kunnen kijken qua inrichting??
    Mijn 1 gedachte was ledikant bij de verwarming/het raam, commode + badje aan de bruine lange wand en de kast in de hoek naast de deur.
    Offfff het ledikantje in de bruine hoek naast de deur aangezien de witte sluier daar misschien beter tot zijn recht komt en dat een wat warmer hoekje is denk ik. Dan de commode met plank ook aan de bruine wand en de hoge kast en badje aan de witte wand?? Haha ik kan eerlijk gezegd niet kiezen en de kamer is niet echt groot dus is best lastig inrichten. We hebben babykamer Miami trouwens van babydump.

2. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hai,

Heb even gekeken maar is lastig zien op foto's. Is gewoon recht kamertje denk ik he?
    Volgens mij moet je gewoon even kijken als de spullen er zijn wat het mooiste is.
    Past de commode ook naast de deur? Dat lijkt me anders ook wel een leuk plekje daarvoor. Maar is wellicht te breed.
    Sowieso is de commode leuk bij bruine wand, staat leuk met het plankje lijkt mij.
    Kast aan witte zijde lijkt me prima optie. Hebben wij op zolder ook. Misschien heb je het idee dat je er dan een beetje 'tegenaan' loopt maar ik vind dat wel meevallen. Voordeel is dat je dan in hoekje ruimte hebt die je niet zo goed ziet. Daar zou je bijvoorbeeld een mand met speelgoed kunnen neerzetten, als opbergruimte.

Maar goed, mijn advies: lekker even schuiven.
    En bedenk dat je ook als de baby er is nog kan schuiven als je het toch niet zo handig vind. Al is dat met het plankje natuurlijk niet zo handig dus voor commode alwel definitieve plekje zoeken.

Ik zou bedje bij deur niet zo fijn vinden. Ik laat de deur altijd open en dan is het wat gevoeliger voor geluid en ook voor tocht. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Groetjes en veel plezier met inrichten!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou de laatste optie doen. Lekker rustig tegen de bruine wand, zo in het hoekje naast de deur. Commode achter het bedje en de kast aan de andere kant en het badje bij de verwarming.

En wat je zegt: De klamboe steekt dan ook mooi af. Wij hebben zelf een soortgelijk kamertje, alleen dan iets lang en met een inbouwkast. Wij hebben dus op het kamertje zelf geen grote kast staan. Dat scheelt wel enorm.
    Daarom kan de commode aan de kant waar bij jou de witte muur is en staat er achter het bedje, een fauteuiltje.

Wij hebben overigens ook een donkere muur ;) .

4. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey hoi.

ja nu gaat het leuke werk beginnen he!

zoals wij het nu ingedeeld hebben:

als je binnenkomt rechts de kast ..
    links in de hoek staat de commode, en er tegen over het bedje zo kun je dus makkelijk vanuit het bedje hem/haar verschonen en het badje kan voor de commode komen te staan.. of wie weet wel op de badkamer, en kan er nog een mooie stoel voor te voeden bij :D ..

succes

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    ik zou gewoon eventjes met je meubeltjes gaan schuiven als ze er zijn! dan kun je het toch het beste inschatte!
    maar ziet er leuk uit!!!:)

6. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Bij binnenkomst:

Bedje met hoofdeinde tegen de rechtermuur in het midden ongeveer(hebben wij ook, als je de kamer binnenkomt zie je meteen je kleintje liggen en dan hoef je de kamer niet verder binnen te stappen om te zien of het goed gaat waardoor de baby ook niet wakker wordt)
    Commode achter de deur
    Kast aan de linkerwand.

Offffffff..........

Naar mijn idee het beste idee...

Bedje zoals hierboven
    Commode aan de linkerwand op ongeveer gelijke hoogte als het bedje of net een stukje meer terug naar de deur
    dan kun je achter de commode (bij het raam dus) het badje neerzetten, heerlijk met de verwarming)
    Kast achter de deur

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij hebben een soortgelijk kamertje. Bij ons komt de kast achter de deur en zitten nog in twijfel over welke kant de commode en het bedje komen maar daar gaan we wel even mee schuiven. Ik denk de commode tegen de muur waar de deur het dichtst op zit, de commode is nl. wat smaller en dan loop je er wat minder tegenaan.

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik zou inderdaad gewoon lekker schuiven, wij hadden ook een indeling bedacht van tevoren, maar toen de meubeltjes er waren klopte het toch niet helemaal, en toen is het toch weer anders geworden. Volgens mij is het alleen wel beter om het bedje niet bij het raam te zetten ivm luchtstromen enzo... (had ik ergens gelezen...)
    succes!

9. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk!! Lekker schuiven, proberen, en kijken wat voor jou het fijnste voelt! :)

Wel even een tip, ik zou het bedje niet bij het raam/kachel zetten.. dit wordt afgeraden ivm tocht!

10. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    wij hebben precies dezelfde plek voor de commode, stuk muur met deur ernaast. we hebben commode van ikea. alleen zouden bij jou de stopcontacten in de weg zitten.

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij hadden bij alyssa het ledikantje in eerste instantie wel bij het raam neergezet, maar dat kon bij ons omdat het raam niet van muur tot muur loopt en ze dus niet op de tocht lag.
    de commode hadden we naast de deur en de kast aan de andere kant tegen over het ledikantje.

later hebben we de commode met de zijkant bij het raam gezet en het bedje naast de deur. ivm gordijnen en verwarming.
    nu hebben we inmiddels het bedje tegen de commode aan gezet (zodat je aan allebei de kanten van het bedje kan staan) omdat alyssa had uitgevonden dat er een klein stukje behang los was en daar aan is gaan trekken.

zo zie je maar dat je in de loop van de tijd misschien ook nog verandert.

in jou geval zou ik het bedje niet bij het raam zetten ivm tocht.

liefs doris

Deel Deze Pagina