Wij zijn op zoek naar een kinderwagen en twijfelen tussen een stokke, joolz, concord neo travelset en een recaro babyzen. We vroegen ons af of iemand de Recaro babyzen set heeft en iets van een review kan geven over de kinderwagen ?
Die is nog heel erg nieuw dus denk niet dat je veel reacties gaat krijgen. Vind hem er wel heel erg stoer en degelijk uit zien. En hij kan echt heel erg plat is ook wel erg handig. De reiswieg kun je ook als stoeltje gebruiken vind ik ook wel heel geinig. En die lampjes erop dat vind ik echt een hele goede uitvinding. Als je in het donker loopt ben je toch zichtbaar.
Er schijnen al een paar recaro`s verkocht te zijn bij Babypark. Dus ik hoop toch dat er iemand bijzit die ook op dit forum kijkt. Hier nog een paar links die ik heb gevonden. link 1. demonstratie in Harrogate link 2. zoon ontwerper demonstreerd babyzen link 3. britse review Algemene meningen/ argumenten zijn natuurlijk ook welkom.
ik zie m bijna elke dag in de etalage staan hier bij een babyboetiekje mijn zoon vind m wel gaaf maar hij lijkt mij niet handig omdat ie maar 3 wielen heeft .
Ik heb hem in de babypark winkel uitgeprobeerd toen de reiswieg nog niet leverbaar was. De winkel heeft een hele gladde en egale vloer dus daar loopt elke wagen soepel op dacht ik nog. Maar tot mijn grote verbazing kwam er juist daardoor iets aan het licht wat wellicht een minpuntje zou kunnen zijn. Als je op een hele gladde vloer constant recht vooruit wilt trekt hij iets naar links of rechts. Hij gaat als het ware sporen. ( In tegenstelling tot de Stokke ) Het is niet veel maar als je hem constant licht bij moet sturen kan dat vermoeiend worden. Ik heb hem ook buiten op een open gebroken straatgedeelte uitgeprobeerd en daar viel me op dat hij extreem comfortabel alle hindernissen neemt. Hier ( spoort ) corrigeerde hij dan weer met een positief gevolg. De vering is erg goed. Wat de drie wielen betreft is het sporen denk ik het grootste punt. Kieperen kan denk ik met elke kinderwagen in een onbedacht ogenblik. Wat ik ook een minpunt vind is dat er maar 2 jaar garantie op zit. Het is een top segment wagen. Als recaro echt zeker is van zijn kwaliteit etc,.....zouden ze naar mijn mening minimaal 3 jaar garantie moeten bieden. net zoals Stokke. Dat geeft toch meer vertrouwen. Vooral omdat hij nog nieuw is en niet uitontwikkeld. De laatste tijd heb ik wat problemen gehad met sommige prijzige aankopen en falende producten en een bar slechte nazorg/garantie. Dus dan wil je herhaling toch graag voorkomen. Andere twijfelpunten zijn: * De voetsteun. ( klein en waarschijnlijk een korte periode op maat. )Op foto`s op het net zie ik kinderen niet echt goed gebruikmaken van de steun. * De recline mogelijkheid van het zitje m.b.v. ritsen. Ik heb hem ook uitgeprobeerd in de kofferbak en dan is het natuurlijk een droom wagen !
De stokke heeft ook maar 2 jaar garantie. De enigste wagen met 3 jaar garantie is de Teutonia. De rest allemaal 2 jaar: Stokke, bugaboo, maxi cosi enz. Voetensteun worrdt door kinderen zo goed als nooit gebruikt, ze laten ze meestal eerder hangen.
Ah bedankt dat is nuttige info,...Ik dacht, bungelende benen zijn niet zo goed ? tenminste dat is de claim van Stokke. Toch vreemd dat ik van babypark een mail heb gekregen met 3 jaar garantie op een Stokke ? Misschien bedoelen ze de actie van registratie en dan een jaar extra ?
Inmiddels uitvoerig de Babyzen en Yoga getest. De Yoga is veelzijdig licht en heeft leuke opties zo als bouncer en half omhoog zitten in de reiswieg. Een vervelend nadeel waar ik op stuite is dat het kleefband van het tuigje, dat zorgt voor de bevestiging van het tuigje aan de Yoga, een dusdanige ( door het matrasje voelbare bobbel ) maakt dat het kan gaan irriteren of nog erger letsel zou kunnen veroorzaken. Dit baart me toch wel zorgen. De Recaro profiplus viel me op door zijn relatieve lichtheid en de makkelijke instalatie in de gordels.
Hoi Floriade, Wij hebben de Babyzen van Recaro gekocht. Hij is echt supermooi en praktisch in gebruik. Er zijn meerdere redenen geweest om deze wagen aan te schaffen. 1. Hij rijdt super lekker 2. Hij past in de kofferbak van mijn Ford Ka 3. De kinderwagenbak kan ook helemaal klein gemaakt worden, dus scheelt dubbel ruimte 4. Hij voelt onzettend degelijk als je ermee rijdt. Van kiepen heb ik nog niets gemerkt en ook het trekken naar linnks of rechts hebben wij niet. Wij hebben er geen spijt van. Groetjes Happy Us!
Zo het lijkt wel als of ik een reclamefolder zit te lezen. Letsel veroorzaken in een reiswieg lijkt me wat overdreven. Dat wordt allemaal zo goed getest voordat een fabrikant zoiets op de markt brengt. Als je het matrasje niks vind koop je toch een nieuw matrasje voor erin die net wat dikker is.
Hallo Happy us, Geweldig !, toch nog iemand gevonden die hem al heeft. Wanneer is de baby geboren ? Tot wanneer heb je gewacht voordat de baby in de Yoga ging ? We maken morgen een keuze dus nog maar snel even wat vragen: Welke ander kinderwagen was bij jullie ook een kandidaat ? Met trekken/sporen bedoel ik dat als je op een glade vloer rijd de wagen zelden helemaal recht vooruit rijd. Dus hij is meestal iets uit het lood. En dan moest ik een heel klein beetje bij sturen en dat voelt een beetje raar en wellicht vermoeiend als je aan het winkelen bent. Maar als jij zegt dat je dat niet hebt dan ligt het misschien aan het demo model ? Zodra je iets van grip hebt op de ondergrond heb ik er overigens geen last van gehad. Dus als het niet aan het demo model ligt, denk ik dat het iets is m.b.t. een spiegelgladde vloer. De Stokke rijd hier dan juist weer perfect op. Zou je nog iets kunnen zeggen over mijn twijfel m.b.t. het klitttenband en het tuigje ( bevestiging onder het matrasje aan de Yoga reiswieg ? ). Ook heb ik wat vragen bij de omhullende stof van de Yoga is dit ademend ? Ik vraag het vanwege geen ventilatie opening in de kap van de Yoga. En omdat wij er de winter mee ingaan de isolerende waarde ? Heb je de bekleding al een keer gewassen? Blijft deze mooi ? Wat en hoe is de beschrijving die je erbij hebt gekregen ? Zijn het alleen de twee kleine rechthoekige gevouwen instructies of is er nog meer documentatie ? Gebruiken jullie hem meestal in de stad er buiten of een mengeling hiervan ? Hoe ervaren jullie de ritsen en de recline mogelijkheden van de Buggy ? Vooral bij het weer terugzetten naar de meest rechte stand ? Kun je de hoedenplank gewoon in de Ka laten zitten ? ,......Tot slot,.......Nog van harte gefeliciteerd met de Baby !
Het is de Recaro Babyzen geworden. Ik zal voor degene die ook interesse hebben nog even een update van dit draadje maken wanneer we hem enkele maanden in gebruik hebben.
Oh wilde net komen vertellen dat wij nu al een jaar de concord neo gebruiken en er zeeeeer tevreden over zijn. Maar ik lees dat je je keuze gemaakt hebt. Veel plezier met de wagen!
Dat vind ik nu leuk om te lezen! Onze kleine word in December geboren en we hebben de concord neo gekozen. Fijn dat jullie er zo enthousiast over zijn.
En wat ik erg leuk vind is dat je deze wagen eigenlijk nooit ziet rijden. En wat ik nu zag op internet is dat het mandje onderop nu groter is als die ik heb want dat is het enige minpuntje wat ik kan bedenken dat mijn boodschappen mandje veeeel te klein is. Maar verder zit Koen er heerlijk in... Gefeliciteerd trouwens! Voel je je goed?
Bedankt voor je reactie! Goed om te horen dat het een goede wagen is. Ik zag vlak voor de aanschaf nog een duits filmpje van de concord neo en dat zag er toch wel erg goed uit. Heb je ook de reiswieg voor in de auto ? Dat was voor ons een belangrijk pluspunt in onze overweging. Ik kon hem alleen niet goed vinden bij de grotere winkels. Jij ook nog veel plezier gewenst !
Nee wij hebben gekozen voor de opvouwbare wagenbak omdat we niet zo groot wonen was dit wel een plus punt omdat je maar een klein koffertje over houd... Wij hebben de wagen gekocht bij een baby zaak in amsterdam, goede service gekregen netjes thuis bezorgd en toen er iets niet klopte heel netjes opgelost. Babyboem heet het...hadden ook toen in elk geval de meest gunstige prijs voor de wagen hier in nederland. Weet niet hoe dat nu zit hoor. Babyboemkinderwagens | Service en kwaliteit op het internet
Hier ook concord gebruiker met reiswieg die in de auto kan! ons mannetje is 7 maanden en we nemen hem nog steeds mee in de wagenbak. We gebruiken nu soms ook debuggie inzet en ook hier ligt ie heerlijk in.