Info over inleiden aub

Discussion in 'Zwangerschap' started by Roozjuh, Jun 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    hey dames

ik heb een vraagje over inleiden.
    In week 36 van de zwangerschap kreeg ik een groei echo en daar kwam uit dat de buik wat groot was en de benen lang.

ik was 36weken zwanger
    hoofdje kwam overeen met 34weken
    buik kwam overeen met 41weken
    benen kwamen overeen met 38weken
    en de Baby woog 2900gram.

Nu willen ze a.s maandag 2de groei echo laten maken om te kijken hoe groot de baby dan is en eventueel willen ze inleiden. zodat de baby niet te groot is op moment dat hij zelf van plan is te komen.

nu is mijn vraag, wat gebeurd er precies met inleiden, wat zijn voor en nadelen hiervan en heel belangrijk; wat zijn de risico's ??
    Doet het pijn, hoelang heb ik er last van, na het inleiden hoelang duurt het dan voordat de baby komt ???

Liefs Wendy

2. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik ben zelf met een inleiding geboren, heb dus geen idee hoe het voelt, ik geloof wel dat mn moeder uitgescheurd was en dat het redelijk lang heeft geduurd, maar dat is net als een bevalling, het kan best lang duren, maar soms ook niet. Ligt eraan hoe het kind erop reageerd. Verder kan ik je niet helpen... het komt in ieder geval altijd goed ;)

3. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Ik ben ingeleid.
    Mijn bevalling heeft 3u45 geduurd, maar was heel erg heftig, ik reageerde vrijwel onmiddelijk op de ingebrachte pilletjes.
    Ik had wel al 3 cm ontsluiting.
    Ik kwam onmiddelijk in een weeënstorm terecht zonder pauze tussen elke wee, een uurtje persen en ze was er.
    Ik heb enorm veel pijn gehad, de ruggeprik was te laat.
    Maar achteraf bezien ben ik blij dat het zo snel is gegaan.
    Het is niet natuurlijk en ik vond het een enorm aggresieve manier van bevallen, maar het resultaat is de pijn waard.
    Succes!

4. Maccy

Maccy Bekend lid

Dec 26, 2008
    513
    0
    0
    Ik zou ook even de zoekfunctie van het forum gebruiken, ik kan me herinneren dat er best veel goede topics zijn geweest over inleiden. Kan er zelf niks over zeggen :)

5. Kejay

Kejay Niet meer actief

ik heb het ook gehad.Ik had zaterdag 2-3 cm ontsluiting. Ik werd zondagochtend om 7 uur s'chtends ingeleid via infuus en Keana is om 20:08 geboren met een keizersnede. Ik moet er wel bij zeggen dat ze een sterrekijker was, dus dat werkte niet echt mee. Ik ben ruim 4 uur blijven steken op 6 cm ontsluiting en de bevalling heeft meer dan 24 uur geduurt.
    Ik heb de weeen als zeer heftig ervaren. Er zat weinig tijd tussen, dus kon niet echt op adem komen. Pieken om de 30 seconden. Bij mij is het dus niet van een leien dakje gegaan.
    Ik denk dat iedereen er toch anders op reageerd.

6. shenoby

shenoby Niet meer actief

Ik ben ingeleid met 38,2.
    om kwart voor 10 vliezen gebroken.
    om kwart voor 11 infuus.
    heb wel een weeenstorm gehad maar dat kwam omdat ik van 3 naar 10 cm ging in ongeveer een half uurtje.
    Heb wel een pijnbestrijdingspomp gehad, maar heb ook endometriose dus sowieso al een gevoelige baarmoeder.
    ben wel ingeknipt en gehecht.
    heb ongeveer een half uurtje geperst en
    de bevalling vanaf het breken van de vliezen heeft 5 uur en 42 minuten geduurd.
    vanaf het infuus dus 4 uur en 42 min.
    het is me reuze meegevallen en ik zou me zonder aarzelen opnieuw in laten leiden.
    Het enigste is wel dat men zegt dat de weeen een stuk heftiger kunnen zijn als bij een 'natuurlijk" opgang gekomen bevalling.
    maar het was mijn eerste dus kan daar niet over oordelen.
    mijn bm was trouwens wel al verweekt.

7. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

Nov 13, 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

heb bij 37 weken gel ingebracht gekregen. Deed de eerste keer weinig kreeg er een cm van. Dag daarna weer gel en toen kwamen vrijwel meteen de weeën. Om 14.00 uur vliezen gebroken en om 20.00 uur ongev. 10 cm en mocht gaan pesren. Heb wel om 19.00 uur pijnstilling gekregen pethedine (als ik het zo goed schrijf). De weeën waren te pijnlijk. Bij het persen hulp van infuus gehad, maar mocht niet baten. Uiteindelijk toch keizersnede.

Moet ik er wel bij zeggen, dat ik al 5 weken in het zh lag vanwege pre-eclampsie en later hellp. Ik had gewoon de kracht niet om er een groot kind (3775 g bij 37 wken) uit te krijgen.

Als ik gewoon gezond was geweest, was het misschien beter gegaan. Ik zou het de volgende keer zo weer doen.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    heftige verhalen als ik dat zo lees. had inderdaad begrepen dat de weeen heftiger zijn maar zoals iemand al zei, het is je eerste kindje dus je kan het niet vergelijken met een andere bevalling.
    dank jullie voor de verhalen, nu heb ik een wat beter beeld over wat inleiden is. en dat het best heftig kan worden erna. positief puntje is wel dat de baby (vaak) sneller er is dan bij een natuurlijke bevalling volgens mij. moet er niet aan denken om straks een baby eruit te moeten persen die kwa lengte rijp is voor de peuterspeelzaal ;)

Share This Page