Hallo dames, Ik heb tot nu toe enkele broekjes en shirtjes in maat 56 gekocht. Ik ben in juni uitgerekend. Nu is mijn vraag, moet ik nog iets kopen van een vestje of jasje? En ik zat te denken aan een voetenzak voor in de maxi-cosi. Is dit aan te raden?, en waar kan ik deze voor een mooi prijsje kopen?
Ik zou zeker wel zorgen dat je dingen met lange mouwen heb.. Dus romper, shirtjes, lange broeken en vestjes(verschillende diktes) Een voetenzak in de maxi cosi kan.. Maar hoeft niet.. Je kan ook gewoon een dekentje eroverheen leggeb
Ik zou geen voetenzak kopen voor in de maxi cosi.. vaak is dat ding veel te warm in de auto.. en als je ergens naar binnen gaat.. En ik neem aan dat je niet gaat wandelen met de maxi cosi..
Een voetenzak in de maxicosi heb ik nooit gehad (kinderen van augustus en mei) maar straks in November wil ik er wel één hebben maar voor juni? Nee, zou ik niet doen. Een vestje is wel handig (niet te dik) Rompers met lange mouwen heb ik alleen gebruikt onder t-shirts met korte mouw.
Sowieso altijd kleertjes kopen met lange mouwtjes. Je moet zo denken, je pas geboren baby moet net iets extra's aan hebben. Als jij een tshirt draagt moet je je baby een shirt met lange mouwen aandoen. Als jij een korte broek/rok draagt doe je je baby een lange broek aan. Wij hebben ook de voetenzak van maxicosi (onze kinderwagen is ook van maxicosi) Mijn zoon is vorig jaar augustus geboren, en wij hebben er nog iedere dag plezier van. Wij gebruiken hem niet in de autostoel (maxicosi) maar in de kinderwagen. Voor de maxicosi zelf hebben wij een dekentje
Altijd lange mouwen voor een pasgeboren beebje en inderdaad wel vestjes. Ik had een heerlijk dun vestje voor fijne dagen maar ook dikkere vestjes voor als het kouder was. Zoonlief is 25 juli geboren en toen was het rond de 30 graden. Hij had toen buiten toch een vestje aan. Op koudere dagen ( 20 graden bv ) had hij een dikker vestje aan. Een voetenzak vond ik zomers niet nodig, maar je juni baby zit ook heel de winter nog in de MC. Een deken kan eventueel ook.
Ik heb lange mouwtjes, lange broeken, dikke/dunne sokjes, rompertjes (met korte, halflange en lange mouwen), een vestje, een dikker vestje en een omslagdoek, eventueel voor in de maxicosi. Geloof me, als dat kindje het straks nog koud heeft; dan stop ik het hele pakketje ingepakt en al weer terug onder mijn shirt en laat ik het zitten tot volgend jaar kerstmis!
altijd iets met lange mouwen hebben ook vooral voor s'avonds als jullie buiten zijn , het kan warm zijn maar nederland en belgie kennende is het ofwel heel warm en benauwd of toch frisjes, let ook op dat je je kleintje toch niet te warm aankleed, maar dat leert de kraamzorg je wel hoe je dat kan merken voetenzakje hoeft niet, in de auto is het zoiezo warm, zeker als de zon er op schijnt en anders eventueel een handdoekje gebruiken, dat heb ik vaak gedaan, ik gebruikte een zachte badcape
Tijdens de intake van de kraamzorg sprak ik over warme kleding en kruiken in bed (eind mei word onze uk verwacht) Ik had het gevoel dat dat misschien wel helemaal niet zo hard nodig zou zijn. Zij vertelde dat ook als het buiten soms erg warm is, de pasgeborenen toch dagenlang een kruik in bed of warme kleding nodig hebben omdat ze zichzelf nog niet goed warm kunnen houden. Ik heb wel een voetenzak bij de maxi-cosi en evt een jasje. Mocht de kleine zich goed warm kunnen houden, kan het met kleding en al in de voetenzak. De voetenzak is volgens mij geen miskoop, want in november/december is uk pas een half jaartje oud en maakt er dan zeker gebruik van. En als je echt twijfelt over wat je wel of niet moet kopen, mijn vriendin had voldoende aan een vestje voor de kleine en verder werd de kleine ingepakt in een fleece-dekentje en dit ging ook prima!
Nou een kruik kan wel handig zijn om bedje voor te warmen. Dat deden wij omdat hij anders zo schrok en niet ging slapen. En verder heeft mijn zoontje op de warme dagen gewoon een shirt met korte mouwen aan gehad. Een vestje is zeker handig. Nog steeds heeft ons zoontje vaker een vestje aan dan een jas met mooi weer. Voetenzak is echt niet nodig. Deze hebben wij alleen in de wandelwagen en is alleen maar gebruikt om met de vorst te wandelen. Verder een dekentje in maxicosi gebruikt als het echt koud was maar dat was in de winter.
Voetenzak heb ik ook tot nu toe niet gebruikt (ook niet gekocht overigens haha) en zoonlief is in februari geboren en heeft dus al behoorlijke kou meegemaakt. Wij kleedden 'm gewoon goed aan als we weggingen en dan een dekentje(we hadden bij de kinderwagen van maxi cosi een dekentje van MC erbij gekregen) er overheen, was voldoende. Dus dat lijkt me in juni zeker voldoende! Verder wat betreft kleertjes.. Wij hadden rompertjes korte mouwen met daarover truitje met lange mouwen. Ik heb ook een paar rompertjes met lange mouwen voor als ik t shirtjes aan wil doen, die doe ik dan daar overheen. Zoonlief heeft dus wel altijd lange mouwtjes, door zowel romper of truitje.. In juni lijkt me dat niet altijd nodig, kun je hem denk ik ook gerust met blote armpjes hebben, maar zou wel voor de zekerheid een paar dingen met lange mouwen in huis hebben. O en maatje 50 in huis halen is ook geen overbodige luxe denk ik .. In ons geval niet.. Onze mup heeft een 8 weken maatje 50 aan gehad, terwijl hij niet klein was: was op dat moment 58cm! en woog ook gewoon genoeg hihi.. We zijn nu met bijna 9 weken pas over aan't gaan naar 56 De voetenzak gaan wij pas halen als we het echt nodig achten. De kleine uk mag sowieso nog niet naar buiten totdat de temperatuur constant is, en als hij constant is dan is hij ook makkelijker warm te houden. Totdat zijn temperatuur constant is hebben wij thuis met kruikjes gewerkt en vanaf dat hij constant is geen kruik mee gebruikt. en je kunt eventueel de eerste keren dat je weggaat de reisbak even voorverwarmen met een kruik, maar dat heb ik eigenlijk ook nooit gedaan. Als wij weggaan hebben we een jas ipv vestje maar in de periode van juni/julie etc is een vestje warm zat of het zou echt vies koud moeten zijn opeens. je kunt voor de zekerheid een jasje kopen, zou je eens bij wibra ofzo moeten kijken of zeeman, daar liggen vaak leuke neutrale jasjes voor 8 euro dan hoef je t niet duur te maken
Ik zou wel lange mouwen halen. Heeft finn ook aan gehad. Een voetenzak zou ik niet doen. Bij Finn (ook van juni) nooit gehad en nooit gemist. Bij Vajèn wel, maar die is van januari.
Voeten zak voor maxicosi heb ik nooit begrepen, in de auto is het toch niet zo koud? Voor de afstand auto-binnen kun je snel een dekentje over hem heen doen. Maar als die voeten zak ook in de kinderwagen kan is het misschien wel handig. Straks in de herfst-winter kun je die volop gebruiken.
Nou toen het zo aan het vriezen was, was het toch echt wel koud in de auto! Ik heb zelf ook gewoon een jas aan in de auto. De verwarming zet ik niet heel heet, omdat ik kotsmisselijk wordt door de hete lucht.