Onze droger van 21 jaar oud begint het langzaam te begeven. Wij hebben nog een ouderwetse aeg lavatherm droger waarbij het water in een bakje wordt opgevangen, dat bakje moet je na elke droog beurt legen. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe droger en ik kom heel veel warmtepomp drogers tegen, deze zouden energiezuiniger zijn. Alhoewel ik denk dat elke droger die te koop is wel zuiniger zal zijn dan ons antieke geval. Maar wie heeft er ervaring met zo'n droger? En welk merk / type heb je dan? Want het liefste wil ik dat het water weer in zo'n bakje wordt opgevangen. De droger wordt hier maximaal 1 keer per week gebruikt (niet eens elke week), voor beddengoed en of ondergoed en handdoeken.
Wij hebben deze net een paar maand. Bevalt prima, je kunt het bakje idd legen na 1 of 2x, maar je kunt hem ook aansluiten met een slang. https://www.coolblue.nl/product/935853/bosch-wqg245d5nl.html?utm_source=vanessa&utm_medium=mail&utm_campaign=notspecified&utm_content=producturltrackable&message_id=720f1707-93c9-4a75-9f91-57df12894128
Hier een warmtepompdroger van Bosch, water kan opgevangen worden in een bak of je sluit ‘m aan op de afvoer.
Hier ook een warmtepompdroger die aangesloten is op de afvoer pijp van de wasmachine Dus niets leeg gooien
Het is de vraag of een, duurdere, warmtepompdroger uiteindelijk wel goedkoper is, ondanks dat hij zuiniger is, bij zon laag gebruik. Hier een wpd van miele, werkt perfect. Maar hij draait zeker 4-5x per weel
Wij hebben een aeg warmtepompdroger. Je kan een lade legen waar het water inkomt of aansluiten op de afvoer. Werkt alletwee ideaal!
Wij hebben een warmtepompdroger. Ik vind het vooral fijn dat die niet zo eng heet wordt. Hij doet er wel een stuk langer over dan een condensdroger.
Hier ook warmtepomp. Grootste voordeel is dat het niet zo heet wordt op de keer waar die staat. En hij is zuiniger natuurlijk. Nadeel is dat die er wel wat lager over doet dan de vorige (condens) droger.
Wij hebben warmtepomp droger van bosch. Gebruik hem voor hetzelfde als jij. Ben er prima tevreden over alleen duurt het wel vele malen langer dan een gewone
Wij hebben ook een warmtepompdroger van Bosch. Ik ben er niet helemaal tevreden over. Duurt erg lang (en dit lijkt met de tijd steeds erger te worden), grote wassen zijn vaak niet goed droog, kleine wasjes pakt hij helemaal niet, dan slaat hij af na 5 min. ofzo. Ik maak regelmatig dat filter schoon en haal de pluizen altijd direct uit het opvangbakje daarvoor. Wij hebben een paar jaar geleden in tegenstelling tot onze wasmachine, stofzuiger etc. niet voor Miele gekozen (en om te bezuinigen ook niet de beste van Bosch), maar daar baal ik nu een beetje van. Ik weet niet zeker of het aan het merk ligt hoor, maar ik zou je in ieder geval niet adviseren om op de aanschaf te bezuinigen.
Wij hebben dat maar het is een gewone condensdroger van Bosch. Zuinig fijn ding. 21 jaar! Man ik heb er al 3 versleten in 17 jaar
Bedankt voor jullie reacties! Maar hoe lang doet zo'n warmtepomp droger er dan gemiddeld over? Want onze droger doet gerust er gerust 3 uur over als hij zin driekwart gevuld is. Dus moet ik dan aan 5 uur ofzo denken?
Denk dat we wat betreft deze droger echt mazzel hebben gehad hoor. Mijn wasmachines gaan standaard een maand na de garantie periode kapot...
Onze warmtepomp droger doet er max 2 uur over om mijn was droog te maken (handdoeken etc) 9 kg en dan staat hij op eco stand
Een bijna volle droger met handdoeken doet er hier 4 uur en 15 minuten over. Dat geeft hij bij de start aan, maar soms heb ik het idee dat het nog langer duurt. Hij voelt dan zelf dat het nog niet droog genoeg is en dan komt er tijd bij. (Dit zag ik pas toevallig gebeuren)
Mijn langste programma is rond de 3,5 uur, maar vaak is hij eerder klaar. Mijn oude droger deed er ook wel lang over, dus ik herken dat niet zo.
Hier een Miele, ben heel tevreden. Hij gaat ook vaker aan nu ik zie hoe weinig hij verbruikt kost helemaal niets met de zonnepanelen aan haha. Hier geen last van vochtige was (tenzij ik strijk droog aanvink uiteraard). Hiervoor een Samsung gehad, dat merk is geen aanrader hoorde ik later. Was er ook niet tevreden over.
Nee joh. Onze wpd is binnen 2 uur klaar, volle droger met handdoeken ofzo. Ook gewone was (spijkerbroeken etc) is binnen 2 uur klaar. Soms als de was erg divers is, bv spijkerbroeken met een fleece onesie, dan is niet alles droog. Dan haal ikde droge dingen eruit en zet hem weer aan. Dat is misschien 1x in de 3 w. Of Ik hang die ene broek nog even op. Ik wil straks per se weer een wasmachine die ook binnen 2 uur klaar is. De onze is dat, ik heb geen tijd voor die onzin hoor
Hier beetje afhankelijk van de was, maar een gewoon programma met volle trommel duurt zo’n 2,5 uur, soms 3. Als het langer duurt of als de was nog wat vochtig is na een volledig programma, is dat een teken dat ik een soort vocht-sensortje even goed schoon moet wrijven met een schuursponsje.