Mijn kraamhulp bij ons eerste kind was geweldig. Een vrouw van in de 40, die door het huis vloog voor ons. Superlief voor ons zoontje en we hebben heel veel aan haar gehad. Dit keer krijg ik van een andere instantie een kraamhulp. Niet dat dat er nu direct iets mee te maken heeft, maar ik ben zo benieuwd of er met deze kraamhulp een klik zal zijn. Stel dat er geen klik is of ze doet de dingen niet zoals het zou moeten of niet naar onze tevredenheid... ik ben een persoon die liever haar mond houd voor de lieve vrede zeg maar en dan die kraamweek even doorbijt. Maar ik wil ook wel een beetje een leuke kraamtijd hebben natuurlijk zonder ergernissen aan mijn kraamhulp. De instantie heeft ook aangegeven dat als er iets is ik aan de bel moet trekken en zij dan een andere hulp inschakelen, omdat ze wel willen dat mijn kraamtijd naar wens verloopt. Maar goed ik ben dus bang om te "klagen" over de hulp. Iemand die dit herkent en al eens heeft meegemaakt?
Ik had bij de eerste een hele lieve kraamhulp! Bij de tweede echt een oude heks. Onze oudste vond haar ook niet leuk, ze was alleen maar met haar uren bezig en zeuren dat ze zo ver moest rijden. ( was in de vakantietijd, dus minder personeel) Als ik nu weer zo'n mens krijg geef ik dat wel de tweede dag aan want dit wil ik niet weer. Als ik 's middags even in bed lag was ik alleen maar aan het luisteren wat mijn oudste zoontje deed. Alleen maar tv kijken en er werd niet gepraat. Vreselijk en nooit weer dus wel aangeven als het niet bevalt!
Ohja inderdaad, op welke dag geef je dan aan dat het niet "klikt"? Even uitgaande dat je vanaf dag 1 al zoiets hebt van dit wordt niks ...
Ik zou het even t/m de 2e dag aankijken. De eerste dag is vaak een lastige dag om goed af te tasten wat je aan elkaar hebt en wat prettig werkt. En vaak is er wel wat visite enzo. Als dag 2 voor geen meter loopt, loopt het vaak niet.
Inderdaad! Als ik nu gelijk zoiets heb van dit word niks zeg ik dat aan het einde van de tweede dag. Laat niet weer de kraamweek verpesten. Gelukkig zijn dit waarschijnlijk hoge uitzonderingen hoor!
Ik was zo blij dat ik onverwachts naar het ziekenhuis moest.. Waarom dat zal ik even uitleggen haha. De bevalling was begonnen in de vroege ochtend, de kraamhulp werd door de verloskundige gebelt maar in die tussentijd maakte ze zich ook zorgen en belde ze de ambulance. De kraamhulp kwam en ik had niks met haar, mn man ook totaal niet en die is niet zo moeilijk met mensen. Het was een oudere stuggere vrouw.. Nu moesten we dus naar het ziekenhuis *die reden is dan weer minder* maar toen we uit het ziekenhuis kwamen kregen we een SUPER lieve kraamhulp! De andere was al toegewezen aan een ander gezin *GELUKKIG* en we kregen dus onze super lieve kraamverzorgster. Ze heeft ons echt vertroeteld, moest gewoon huilen toen ze weer weg ging. Als je het straks neit eens bent met de keuze van je kraamhulp, vraag dan aan het kraambureau of er nog iemand anders beschikbaar is omdat het niet 'klikt' tussen jou en de kraamhulp. Zo blijft je kraamweek toch nog een leuke week.
Ik had met de 1e ook een goede klik. Ze draaide ook zo makkelijk me in ons ritme (voor zover dat er was). Deze zullen we volgende keer niet krijgen, want ze zat 4 jaar geleden al tegen haar pensioen aan.. Ik zou het gewoon even aankijken. En ook focussen op de dingen die ze doet. Een klik is fijn, maar als ze het werk wel goed doet, dan zou ik het laten als er verder gene wrijving is. Is het werk ook matig, dan zou ik het aankaarten..
Ik had geen klik met de kraamhulp en had ook weinig aan haar. Klagen had geen zin want er was een tekort aan hulpen die periode (ik mocht blij zijn dat ik 4 uur per dag hulp kreeg). Bij een tweede kindje komt mijn moeder helpen en schakel ik geen kraamhulp meer in, ik vond het echt zonde van mijn geld (eigen bijdrage).
Tja, wat is een klik? Het waren prima dames, die hun werk goed deden. Mijn beste vriendinnen zullen zij niet worden (ik heb ze nooit meer gesproken na de kraamweek), maar dat hoeft ook niet.
ik ben ook heel benieuwd hoe dat nu zal gaan, ik ben dus ook niet zo iemand die zulk soort dingen snel zal zeggen, maar zou het achteraf super erg vinden als ik geen fijne kraamtijd had gehad voor mn gevoel! moeilijk dus.. en ik hou al helemaal niet van "moeilijke" gesprekken, maar je moet dan natuurlijk ook wel zelf tegen die kraamhulp zeggen van sorry dit gaat het niet worden! pff daar zou ik al niet van kunnen slapen denk ik hahaha! ik hoop dus maar gewoon op weer een super leuke en lieve kraamverzorgster, de 1e was echt heel lief en leuk en die zie ik hier opt dorp ook nog af en toe dus dat is heel leuk
Met de 1e had ik een klik. Bij de 2e veel minder. Maar ze was wel hartstikke lief en goed voor me. Dus ook al is er geen klik, dan is dat zeker nog geen ramp. Ik heb een prima kraamtijd gehad. Ik vraag me ook af of het gewoon niet komt omdat de 2e gewoon niet aan de 1e kan toppen als je een goede 1e hebt gehad. En het blijft toch gewoon een ander persoon.
ik heb die 3 dagen na mn ziekenhuis opname een fijne kraamhulp gehad! een lieve en hardwerkende vrouw! maar een klik nee niet echt... hoef haar niet weer te zien zeg maar! stel dat ik haar zou tegenkomen dan zou ik dat wel grappig vinden maar meer ook niet!
Hier bij onze dochter 2 kraamhulpen gehad. De eerste bleef 3 dagen en de 2e ook, andere dagen was ziekenhuis. De eerste was een oudere vrouw die volgens mij meer werkte voor het geld dan wat anders, vooral de eerste dag was er echt nauwelijks een klik. 2e en 3e dag ging het gelukkig wel een stuk beter. Maar ze deed het hoognodige en de rest was ze meer aan het kleppen (we hadden wel een gezamelijke hobby). De 2e was echt vele malen leuker. Een van haar kinderen heeft vroeger bij mij in de klas gezeten, dus dat was wel leuk herinneringen ophalen. Verder zorgde ze ook dat heel het huis aan kant was toen ze afsloot, terwijl ze dat dus echt niet hoeven te doen. Die deed echt meer als noodzakelijk. Achteraf jammer dat die er niet meer dagen is geweest. Nu deze keer weet ik zeker dat ik zal bellen als ik weer zo iemand krijg als de 1e, ik heb er wel van geleerd. Niet dat ze het verpest heeft maar echt prettig was het achteraf ook niet.
Ik heb niet alles gelezen maar wil wel een zeggen dat ik dus totaal geen klik had met mijn kraamhulp. De eerste dag is ze maar een uurtje geweest en de tweede dag hadden mijn vriend en ik allebei zoiets van dit gaat het niet worden. We vonden het ook zoiets om gelijk op te bellen en te gaan 'klagen' dus hadden we besloten om het nog maar een dag aan te kijken. Na de derde dag dachten we nog steeds hetzelfde over de hulp maar had ik zoiets van nu zijn we al bijna op de helft nu laat maar zitten. We hebben er dus niks meer van gezegd en dus ook niemand anders gekregen. Mijn kraamtijd was niet vervelend maar ook niet de tijd die het had moeten zijn. Ik zou dus zeker aanraden om direct als je denkt dit klikt niet dit door te geven. Voor je het weet is je kraamtijd voorbij en heb je er niet van kunnen genieten.
onze kraamverzorgster was in 1 woord geweldig. Zij heeft er echt voor gezorgd dat onze kraamweek een feestje was. Ik hoop bij een volgende haar echt weer te krijgen. We mochten de voorkeur iig doorgeven.
Hier ook een hele fijne kraamweek gehad mede dankzij de kraamverzorgsters. Ik had een kraamverzorgster van in de vijftig en een leerling-kraamverzorgster van in de veertig die allebei heel aardig waren. Overigens belt het kraamzorg-bureau hier op dag 2 op om te vragen of alles naar wens is en of je eventueel wel vrijuit kunt spreken (voor het geval de kv je kan horen praten en je niet zo tevreden bent).
Ik had bij de 1e echt een hele lieve kraamverzorgster, heb haar ook aangegeven als voorkeur voor deze keer, vond ze heel leuk! Maar nu is haar dochter rond dezelfde tijd uitgeteld, dus het hangt erom of ze kan komen...
De eerste kraamhulp was een vrouw van mijn eigen leeftijd die echt fanatatsisch was. De tweede waren we dus benieuwd of het de eerste kon benaderen en ja dat kon. Een vrouw van 45 en die ook super voor onze zoon was. Kortom beide keren hebben we geluk gehad.
2 kinderen, 4 kraamverzorgsters en 1 stagiaire. Ik was stuk voor stuk tevreden over hun, maar ik merkte pas bij de laatste hoe geweldig het kan zijn! zij maakte er echt een feestje van!! En zorgde heel goed voor mijn kindjes en benadrukte steeds dat ze er voor mij was. (en het zoooo leuk vond om ook voor isabella te zorgen... daar maakte ik me dus heel druk om)
Bij de 2e had ik ook een heks! Liet duidelijk weten dat ze geen zin had om te werken met kerst. Vertelde aan mij dat ze beneden had gezogen en gedweild en moest daarbij even benoemen dat dat eigenlijk helemaal haar taak niet was. Terwijl manlijf mij vertelde dat ze alleen maar aan tafel een boek had zitten leszen. Bv liep ook voor geen meter. Moest voeden, kolven, vingervoeden en bijvoeden. 1e keer kolven was een verschrikking, deed zeer en ging helemaal niet. Mijn moeder zat aan mijn bed en ik had haar gevraagd of ze de kz wilde halen want het hoorde toch geen pijn te doen? Kwam mijn moeder terug met de mededeling dat ze eerst haar brood op ging eten en dat ze daarna naar boven zou komen. Heeft bijna een half uur geduurd! Heb mijn 3e nacht jankend doorgebracht en natuurlijk niet gedacht om het kzcentrum te bellen nee, ik ging haar zelf wel vertellen dat ik niet tevreden was. Nooit moeten doen natuurlijk want de spanning was daarna te snijden. Laatste 2 dagen kreeg ik een ander (was al zo gepland) en die kleede mijn andere zoon aan, die ging wandelen met hem, die smeerde zijn boterham, daar kreeg ik een bakje fruit van, die haalde boodschappen, die zorgde voor het bezoek. WAUW! Als ik dat geweten had dan had ik na de 1e dag al gezorgd dat er een ander kwam. Mijn tip, voelt het niet goed, gewoon om een ander vragen. Je kraamperiode is maar zo kort dus geniet ervan ipv dat je je druk maakt om een buitenstaander!