hier eerste week ook weinig bezoek gedaan. Ik was 1 nachtje in het zh gebleven. Dag vd geboorte kwamen mn zussen en moeder even snel kijken (mn vader was ah werk en kon niet weg) en volgende dag bij thuiskomst was mn papa er. Dag erna even de schoonouders en in de avond even heeeel snel een hele goeie vriendin, die wilde echt alleen even feliciteren en kindje spieken, was met een kwartiertje weer weg. Rest vd week rustig gehouden, alleen 2 buurvrouwen even snel en nog 1 vriendin maar de rest afgehouden. Daarna wilde ik alleen overdag bezoek, wilde de avond gewoon rustig houden, had toen echt geen zin in bezoek. Rustig eten, dan beetje tv kijken, voeding doen en met de kleine op stok, heerlijk.
Hier hebben wij in de kraamweek alleen mijn ouders en schoonma gehad, mn broertje+zn vriendin, en 2 schoonzusjes+zwager. Verder niemand. De kaartjes hebben we aan het einde van de kraamweek verstuurd, dus hadden het heerlijk rustig! Beviel ons prima, en doen dat bij een evt 2e weer net zo. (ook na kraamweek zeer weinig visite gehad overigens, familie woont ver weg)
De eerste week is alleen naaste familie geweest, en enkele vrienden. Voor de rest van de familie is hebben we een kraamfeest toen hij bijna 4 weken was. Overigens is een kraamfeest wel druk voor de kleine toen die in de box lag, maar die heb ik later buiten gelegd in zn wagen (zonnetje scheen) en daar kon ie rustig slapen. Nu heb ik nog een aantal vrienden en collega's die langskomen. En ik spreek meestal overdag of 's avonds af. En soms overdag en 's avonds maar dan heb ik ook daarna weer dagen voor ons gezinnetje. De volgende x zou ik het net zo doen!
vriendlief heeft eerste 2weken vrij gehad met de geboorte van onze zoon.. de eerste week alleen opa's en oma's langs laten komen en vooral genoten en wennen van ons 3en en met ons 3en, tis immers even een verandering (vonden wij) geboortekaartjes zijn na een week pas op de bus gegaan, en nu dat vriendlief weer werkt, plannen we 1bezoek per dag in, of in de ochtend als ik thuis ben met de kleine, en anders 1 in de avond met vriendlief erbij bevalt ons prima!
wij hebben niet moeilijk gedaan, wij vinden visite heerlijk en ook toen ik bevallen was. De ouders en broers/zussen zijn elke dag wel even langsgekomen en mn beste vriendin de dag na de bevalling. 2 dagen na de bevalling de rest van de vriendengroep. Ik vind en vond het super gezellig. We hadden gezegd max. 2 keer per dag. Verder maakte het niet uit. Ik ben juist blij dat mensen zoveel interesse in je tonen. verder kan ik mensen die opa en oma pas na een paar dagen laten komen echt niet begrijpen.
Versta me niet verkeer, ik vind kraamvisite ook heel gezellig hoor! Maar zeker nu ik een ongeplande keizersnede achter de rug heb (wat toch een behoorlijke operatie is), krijg ik van alle kanten te horen dat ik mijn rust moet nemen en een week of 10 rustig aan moet doen. Ik kan dus alles wel gezellig vinden, maar als ik tijdens de visite als een zombie op de bank hang, da's ook niks, haha... Maar vooralsnog is het erg rustig met bellers; iedereen denkt nu natuurlijk: "We wachten wel met bellen totdat de grote drukte voorbij is! " en dan bellen ze straks nog allemaal tegelijk...
Wij hadden gelijk vanaf dag 1 kraamhulp (bij beiden kinderen) ook naaste familie mocht meteen even gluren,ik vind dat zo zielig om dan te zegen dat ze moeten wachten. Vrienden etc. kwamen wel 2 weken later pas. Ik was heel blij met mijn kraamhulp,geweldige meiden,maar bij mijn dochter vind ik het na 3 dagen wel genoeg. Kijk het is gewoon makkelijk,er wordt schoongemaakt,ze nemen de baby en alles dingen die er bij komen kijken vaak over en je leert een hoop.
geen onaangekondigd bezoek. en ik wil een kraamfeest voor verdere familie. De eerste evt eerste 2dagen geen visite, om zelf te wennen. daarna ouders, zussen, broers enz. maar de rest komt maar op het feestje
Ik vond het vreselijk, wij dachten goed te hebben gepland door sowieso 1 dagdeel vrij te houden van visite. Tot 5 weken na de bevalling iedere avond visite gehad en in het weekend 6-8 mensen. Volgende keer doen we na 4 weken ofzo een kraamfeest, alles in 1x gehad en daarvoor ook absoluut geen visite. Ja op onze ouders en zussen na maar verder echt niet...
Hier ook geen visite bij ons de eerste week, buiten de opa's en oma's om. Ik wilde het absoluut niet. Het is ons tweede kindje en voor onze oudste (en ons) heeft het al een hele grote impact, zo'n klein wezentje erbij. Bovendien voelde ik mezelf echt zo uitgeput, had veel pijn en was vermoeid, dus wilde gewoon niemand over de vloer. Hoe je het ook wend of keert, visite kost gewoon een hoop energie. Rust vinden wij heel belangrijk en we merken nu dat ons kindje er baat bij heeft want het is een heel ontspannen kereltje. Ik begrijp mensen dan ook niet die hun kind gelijk na de geboorte van hand tot hand laten gaan. Ons mannetje is nu 17 daagjes oud maar nog steeds doe ik dit niet. Gelukkig is het heerlijk rustig met bezoek, max 3 per week.
Ons kleine Gupp is nu 48 uur oud, en alleen naaste familie (uit de gezinnen) zijn geweest, en we houden het zo rustig mogelijk. Heerlijk, heb mijn handen vol en ik kan nu doen en laten wat ik wil. Heel prettig vind ik dat. De bevalling was pittig en nu nemen we echt de tijd om alles in goede banen te krijgen.
Iedereen belde keurig voor het bezoek zodat wij het konden inplannen, maar ik vond het toch pittig. In de eerste 6 weken hebben we meer dan 50 verschillende kraambezoeken mogen ontvangen, waarbij (gelukkig) soms mensen in groepen kwamen (collega's, buurt e.d.). Maar goed, hier ben je dus echt achterlijk druk mee. Wat ik eerlijk gezegd wel moeilijk vond is dat er heel vaak mensen kwamen waar wij eigenlijk niet zo heel veel mee hadden (bijvoorbeeld vrienden van mijn vriends ouders, die mijn vriend van jongs af aan kennen, die ons een felicitatiekaart hadden gestuurd met de zwangerschap én wij daarom (ook een beetje uit beleefdheid) een geboortekaartje. Superllief en ik ben die mensen ook heel dankbaar, maar wel een beetje lastig om daar anderhalf uur een gesprek mee op gang te houden. We hebben er wel bewust voor gekozen om direct te beginnen met de bezoeken omdat mijn vriend de eerste weken vrij was (en ik er dus tegenop zag om dan alleen te zijn met die mensen die ik niet zo goed ken). Dit zou ik bij een eventuele volgende toch liever niet meer doen. Ik denk dat ik dan op het kaartje direct een uitnodiging zou zetten voor één of twee kraamdagen (bijv. op zondag) met een duidelijke tijd, bijv. tussen 15.00 uur tot 20.00 uur. Dat is denk ik voor iedereen leuker en rustiger. Familie en beste vrienden weten natuurlijk toch wel dat ze altijd welkom zijn en zul je ook persoonlijk spreken om dat te vertellen. Die komen dan heus ook wel apart. Maar goed, dat is alleen maar mijn idee. Doe het op jou manier zodat je er zo goed mogelijk van kan genieten.