He meiden, wanneer zouden jullie vragen of geluid bij de buren wat minder kan? En dan bedoel ik dus met mooi weer in de tuin. Buren van ons die met de tuin aan ons grenzen krijgen dus met regelmaat visite/feestjes. En dan gaat het best luid er aan toe met praten/schreeuwen/lachen/kinderlawaai. Nu worden mn kids er (gelukkig) nog niet wakker van, maar mij plezier om in de tuin te zitten is dus wel voorbij. Je kunt de gesprekken letterlijk volgen aangezien het op een luid volume gaat, en het volume wordt ook steeds luider (drank?)... Nu wil ik helemaal geen zeikerd zijn, ik woon in een woonwijk en dan weet je dat buren erbij horen. En wij zullen zelf ook vast wel eens een feestje hebben met wat meer lawaai dan normaal. Maar toch heb ik ook ergens het gevoel dat het ook wel wat minder zou kunnen. Dus vandaar mn vraag, wanneer zouden jullie vragen of het wat zachter kan?
Ik denk dat je in jouw geval geen succes zult hebben. Je kunt best vragen of ze wat rekening met jullie willen houden, maar (zonder mensen in hokjes te plaatsen) mijn ervaring is dat mensen die vaak mensen over de vloer hebben gewoon wat luidrichtiger zijn... Zeker in de zomer.
Ja, dat idee heb ik ook. Want volgens mij is het ook geen kwade opzet, maar (helaas) gewoon hun manier van doen. Ik ben er ook niet heen gegaan hoor, het is toch leven en laten leven. Vermoed ook dat als ik t vraag, het ws 10 min goed gaat en dan weer lawaai Maar was wel benieuwd wat nu een beetje 'normaal' is binnen de acceptatiegrenzen bij de dames. En ik zou ook in weekend wel lekker klein beetje rustig in mn tuin kunnen zitten zonder het gebral van anderen..
Tja lastig. Bij ons zijn de kinderen van de buren (5 stuks maar liefst) vaak allemaal tegelijk aan het gillen en schreeuwen bij mn zoontje onder het raam. En of het nou zn middagslaapje is of hij ligt om 19 uur op bed, ik zeg er wat van. Ik vind het niet normaal hoe ze kunnen doen. Gelukkig luisteren ze dan wel en anders ga ik nog eens naar buiten. Meestal verhuizen ze dan naar de tuin.
als het echt elke week of om de week gebeurt zou ik wel even vragen of ze wat rekening willen houden. Misschien hebben ze zelf niet eens door hoeveel lawaai ze maken.
Hi Chrissie, Ik irriteer me ook mateloos aan dit soort dingen. Wil geen zeikerd zijn, daarom heb ik er ook nooit wat van gezegd. Ik snap ook niet dat mensen zichzelf niet afvragen of anderen hier misschien last van hebben. Als ik in mijn tuin zit, praat ik bewust al zachter, omdat ik niet wil dat anderen onze gesprekken kunnen horen. Gelukkig gebeurt het hier niet zo heel vaak. Maar tot 00:00 uur vind ik echt de limiet.....
Hoi, ja dat doe ik zelf dus ook. Zachter praten, geen hard geschreeuw ofzo. Ik bedoel, een ander wil toch ook van zijn/haar fijne avond kunnen genieten, en die zit dan toch ook niet te wachten op mijn lawaai. Maar ja, ik vind t ook lastig, wil ook niet de zeur van de buurt zijn. En als t nu af en toe was, maar laatste weken is het ieder weekend wel raak.. En of ze dan idd zich zelf niet afvragen: goh, zou de buurt hier blij mee zijn. Maar zoals al eerder gezegd is, wellicht hoort dit gewoon bij deze mensen (niet generaliserend ofzo bedoeld hoor!) en doe je er weinig aan. Ja binnen gaan zitten...
hoi Chrissie, ik kan je helemaal volgen, je wilt niet zeuren maar je vindt het ergens ook wel te ver gaan. Onze buren hebben 3 kinderen die regelmatig 'zwembadfeestjes' in de tuin geven. Veel gegil etc. (geen echt zwembad hoor, maar badjes). Met die hitte was het elke dag raak. Op zich heel begrijpelijk maar ik kon geen seconde in mijn eigen tuin even een tijdschriftje lezen. Ik kreeg het gevoel dat de ouders zich niet bewust waren van het feit dat er ook anderen in de buurt waren, dus heb ik het volgende gedaan (misschien sneaky, maar het was wel effectief). Ik ben gaan bellen met mijn zusje in de tuin. Buurvrouw (met wie ik het heel goed kan vinden) hoorde mij praten en begon toen al heel snel tegen haar kinderen te zeggen dat ze niet zo hard moesten gillen en dat ze wat rustiger aan moesten doen. Voor mij was dat eigenlijk al voldoende. Het werkt eigenlijk psychologisch: als je het idee hebt dat mensen 'lak aan je hebben' is het veel storender dan als je weet dat ze ook rekening met je willen houden. Overigens heb ik echt geen moeite met kindergegil, maar soms kan het inderdaad te lang en te hard zijn. Misschien heb je hier iets aan! groetjes Amber