Meiden hoe denken jullie over tweedehands matrasjes. Ik wil namelijk het ledikantje gaan opzetten. Nina past nu nog net in het wiegje, maar ze trekt steeds de bekleding over haar heen dus om ongelukken te voorkomen ga ik het bedje klaarmaken. Maar nu ben ik dus een matrasje aan het zoeken en wil ik eigenlijk de aerosleep, die krengen zijn dus 150 euro!! Op marktplaats staan er ook enige, maar ik durf niet zo goed. Ondanks dat het wasbaar is op 60 graden. wat is jullie mening? En zijn hier ervaringen met dit soort matras? is het de moeite waard?
Ik zou het denk ik zelf niet zo heel snel doen maar dat is misschien meer gevoelsmatig dan praktisch.
Ik vind het ook niet zo fris maar dat is ook echt meer gevoelsmatig dan dat het misschien zo is.... Ben zo wie zo niet zo tweedehandsig, zeg maar. Heb voor de rest geen ervaring met de aerosleep.
Matras heb ik nieuw gekocht, aerosleep van bekenden overgenomen. Ik heb dit gedaan omdat ik weet dat zij het alleen bij hun (enige) kind hebben gebruikt en omdat ik de mensen ken. Van vreemden overnemen zou ik zelf niet doen.
idd wel van bekende maar niet van een vreemde. ben ook sowieso niet tweedehandserig met kleding of zulke dingen. ook al kan je het wassen. wel weer dan van bekende. speelgoed eigenlijk ook alleen van bekende. hahahaaha
aerosleep is een soort overtrek die je over het matras heen moet doen. Dan gaat daar nog een hoeslaken van de aerosleep overheen. De aerosleep zelf kost nieuw ong. 70 euro en het hoeslakentje een tientje geloof ik. Wij hebben hem ook. Ben er erg blij mee. Zou hem alleen niet tweedehands kopen. Baby's kwijlen, zuur, urine en ontlasting. Je weet nooit wat er mee gebeurd is.
Bedankt voor de reacties. De meesten zouden het dus niet doen. Shampoo:Het is een aerosleepmatras, dan daarop de honingraatstructuurtop van Aerosleep en dan ev. een overtrek van aerosleep. Heb jij dan een gewoon matrasje? Dat werkt dus ook?
Ik heb ook een aerosleep matras gekocht bij Prenatal voor 70 euro en daarbij een speciaal hoeslakentje. Het hoeslakentje kan je na het wassen gelijk weer over het matrasje doen, komt practisch droog uit de machine. Op mijn matras zit geen vlekje, maar ze zijn ook goed wasbaar hoor. Stop em in de machine op 60 graden, gewoon omdat ik het dan weer lekker fris vind. Ik vind het een geweldige uitvinding want mijn dochter draaide al met 2 maanden en met dit matras kunnen wij ook rustig slapen zonder bang te zijn dat ze stikt! Maar als je mij vraagt...voor 70 euro zou ik em liever nieuw kopen tenzij je weet waar het matras vandaan komt. Maar ik kan niet in jou portemonee (gek woord eigenlijk) kijken natuurlijk!
Wij hebben hier een normaal matras met dus een dekmatrasje van aerosleep. Het matras hoef je echt niet van aerosleep te hebben, jeetje 150 euro nieuw: wat een onzin!!! Ik heb dus de dekmatrasjes via marktplaats gekocht, omdat die wasbaar zijn, koop ik dat rustig tweedehands: op 60 graden zijn echt alle bacterieen wel dood Een gewoon matrasje zou ik niet zo snel via marktplaats doen, maarja: dat kan ook niet in de wasmachine en dan weet je dus niet wat er allemaal mee gebeurd is. Sowieso vind ik het voor die kleintjes wel zo fris om een nieuw matrasje te kopen... maar zo'n dekmatrasje kun je dus echt rustig via marktplaats kopen: ik hebe r daar 2 voor 40 euro gescoord toen (incl hoeslakentjes) en dat is toch iets van 5-6 keer goedkoper dan nieuw... (en daarnaast ook veeeeel beter voor het milieu, dat je niet alles nieuw koopt!)
Ik heb zelf het matrasje nieuw gekocht, ook zo'n aerosleep. Is tot dit weekend in de aanbieding bij babydump, scheelt 10%!!! Het is redelijk wat geld maar ja, ze doen er een jaar of 4 mee?! 150/4=37,50 per jaar (hebben net ook voor onszelf nieuwe matrassen gekocht en na lang wikken en wegen dmv deze redenatie toch de iets luxere versie gedaan) Ik heb het ledikantje voor 25 euro van iemand overgenomen, kreeg het matrasje erbij... alleen met behoorlijk wat plasvlekken! Zelfs mijn moeder wilde hem niet hebben als logeermatrasje Vind het zelf niet zo heel erg hygienisch, of je moet de mensen kennen van wie het komt. En zat ook beetje met huismijt etc, krijg je niet zo gemakkelijk uit een matras...
Ik heb een aerosleeptopper (dus een dunner dekje wat je op je normale matras legt) gekocht via MP. Aerosleepmatras?? Wist niet eens dat t bestond! Vind het een beetje dubbelop en onzin/ geldklopperij. Zp'n topper vind ik wel een aanrader. Mn zoontje slaapt vanaf 4 maanden op zn buik en ik vind het een geruststellende gedachte dat hij niet kan stikken. Het aerosleepdek heb ik dus tweedehands hoewel hij niet gebruikt was, toch voor maar 25 euro gescoord! Maar ook als ie gebruikt zou zijn zou ik m wel durven kopen. Die dingen kunnen gewoon in de wasmachine! Met tweedehands kleertjes heb ik ook geen moeite, sterker nog: ik koop heel MP leeg! Gewoon de was in en klaar. een gewoon matras zou ik toch niet tweedehands kopen hoor! Hij kan niet in de wasmachine en je weet niet hoeveel kwijl en urine/poepvlekken erin zitten...
mmm oké ik denk dat ik dan ga kijken voor die aerosleeptoppers op mp en dan een matrasje koop in de winkel. Ik had ook al zoiets van: je kunt het toch wassen? Wel zie ik nu dat er twee verschillende toppers zijn en volgens mij is het verschil dat de een wel waterdicht is en de andere niet waar je dus een waterdicht matras onder moet hebben. WEet iemand hier meer van>?
Het is bewezen dat de Aerosleep geen effect heeft op wiegendood of niet, dus wat dat betreft hoef je hem niet aan te schaffen (www.wiegendood.nl). 2e hands heb ik zelf geen problemen mee, mits het er nog goed uit ziet.
Bovendien, je kindje kan haar hoofd toch al wel optillen? Als je kindje dat kan, hoef je je geen zorgen te maken dat ze stikt in haar matras. Hoe denk je dat ze dat vroeger deden? Er is maar een héél klein percentage gemeten dat gestorven is door het op de buik slapen o.i.d. Het overgrote deel van wiegendood komt door roken.
uhm Cherrylein, dat is niet helemaal waar wat je nu zegt. Het overgrote deel kwam toch echt door op de buik slapen. Mijn osteopaat zegt het ook; vroeger gingen veel kindjes dood, nu zie je veel afgeplatte hoofdjes doordat ze op hun rug moeten liggen. En ook al kan mijn kindje haar hoofd optillen, dan nog is dit geen garantie dat ze dit ook in haar slaap doet, dan zijn ze moe en zijn hunb reflexies sowieso minder als wanneer ze wakker en alert zijn. Ik weet ook wel dat de kans op wiegendood héél klein is, maar ik neem het zekere voor het onzekere en schaf toch maar zoiets aan. Ook vind ik het een stuk fijner voor de baby, vloeistoffen worden namelijk ook opgenomen zodat mijn baby niet in haar spuug blijft liggen bijvoorbeeld
WIj hebben ook een normaal matras met een aerosleeptopper erop. Die zijn rond de 60 euro en die kun je inderdaad op 60 graden wassen. Wij hebben hem ook aangeschaft vanwege het ventileren wat hij doet. Dus baby's gaan minder snel zweten wat weer de kans op warmtestuwing verminderd. En idd Katjak, het neemt ook vloeistoffen op en je hoeft niet een extra moltonhoes te gebruiken! Alleen een aerosleeplaken.Toch wel een prettig idee. Ik neem ook het zekere voor het onzekere wat wiegendood betreft. @Cherrylein: niemand (zelfs artsen) weet waardoor wiegendood veroorzaakt wordt. Roken is het niet, want er zijn ook genoeg kindjes gestorven waarvan de ouders niet rookten! Ze zijn er wel achter dat buikligging de kans vergroot i.v.m. belemmering van de ademhaling, vandaar dat kindjes op hun rug moeten tegenwoordig, maar een exacte oorzaak is nog altijd niet gevonden.
Wij hebben inderdaad een gewoon matras met daarop het aerosleep overtrek en hoeslaken. En.... niet alleen voor de veiligheid is ie fijn, maar ook lekker hygienisch. We hebben hier al een paar ongelukjes gehad en hup in de machine op 60 graden. Helemaal schoon en het matras blijft ook schoon!
Niet om flauw te doen maar vind dit nogal wat, je weet zeker dat er niks gebeurd met dit 'speciale' matrasje? Is er ooit weleens bewezen dat de aerosleep de kans op wiegendood verkleint?
Even voor de duidelijkheid: volgens mij weet iedereen wel dat je je kindje het liefst niet op de buik moet laten slapen. Maar sommige kindjes willen gewoon niet anders en met zo'n 3 maanden krijgen ze het zelf ook wel voor mekaar om op de buik te gaan liggen. Een aerosleep is inderdaad niet wetenschappelijk bewezen dat het verstikking voorkomt, maar het kan ook geen kwaad om het op het bedje te hebben liggen. dus waarom niet he. Mijn vraag is in ieder geval beantwoord en ik weet nu genoeg. Ik heb net een gewoon matrasje aangesschaft en ga de aerosleep via mp proberen. Vind 70 euro echt te duur en aangezien het wasbaar is op 60 graden, neem ik de gok. Iedereen heel erg bedankt voor het reageren!