Paardrijles

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 15 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Mijn dochter wil ontzettend graag op paardrijles. Maar ik ben echt een leek hier in. Wat zijn een beetje normale kosten? Hier in ons dorp betaal je 45 euro per maand (ponyhuur) en 14 euro contributie. Volgens mij komt daar dan ook nog lesgeld bij, wat natuurlijk varieert of je groepsles, privé les en hoe vaak wilt.
    Een dorp verderop zag ik enkel prijzen van 12 euro per uur les op de website staan. Dat is nogal een verschil.

Wat zijn normale prijzen voor paardrijles? (Eén keer per week). Of wie heeft er tips voor deze paardrijleek.

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    10 tot 15 euro voor een les is wel een normale prijs.
    Hier betaal je 12,50 per les(geen contributie) alleen voor wedstrijden etc. Betaal je exta.

mausi vindt dit leuk.
  3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    45 euro ponyhuur is dus wel erg duur, boven op de lesprijs.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik lees mee- ben ook benieuwd hoe lang je dan les hebt...

5. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Hier op de manege kost een 10 ritten kaart €105
    Dan krijgen ze een uur les. Maar ze "moeten" een half uur van te voren aanwezig zijn om hun paard voor die les uit de wei te halen en klaar te maken, dus borstelen, opzadelen.
    En na de les zadelen ze ook zelf weer af, maken de spullen schoon en zetten ze hun paard weer terug in de wei.
    Al met al zijn we altijd wel 2 uurtjes zoet elke week.

Bailey07 vindt dit leuk.
  6. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Wij betreuren iedere maand via automatische incasso ongeveer 50 euro. Ze mag dan iedere week een uur rijden in een groepslessen met maximaal 9 kinderen van ongeveer hetzelfde niveau.

Ik heb zelf paarden thuis (daar kan ze alleen niet op rijden), dus de manege mist wel enigzins aan mijn eisen voldoen. De zorg voor het paard is erg belangrijk, ik wil dat ze fatsoenlijk te eten krijgen, weidegang en dik in het stro staan. Goed tuig en zoek voor als na het rijden de juiste zorg krijgen (poetsen ed).
    Ik ben dus op een paar plekken gaan kijken en wat het best beviel daar rijdt ze dus

littlemunchkin, mutskuh en Mamavanvier95 vinden dit leuk.
  7. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Wat je hier op dorp krijgt klinkt een beetje alsof je een pony least. Je kan dan vaak ook buiten de lessen om nog de pony verzorgen en soms ook rijden, soort van een klein beetje je eigen pony. Dan kun je daarnaast nog lessen nemen (of niet).
    Het is goed om even te informeren of je verplicht bent tot die huur als je alleen maar wilt lessen, dat klinkt me als een vreemde constructie waar ik eigenlijk nog nooit van gehoord heb, maar wellicht profileren ze zich niet als manege maar als lease-pony bedrijf. Dat kan natuurlijk.
    12-15 euro per les is redelijk normaal. Vaak kun je met een rittenkaart het tarief nog wat reduceren.

Ik zou vooral eveb kijken hoe je dochter les krijgt. Beste is zeker in het begin alleen of een klein groepje om het een beetje door te krijgen. Daarna doorstromen naar een groepsles met ook niet teveel kindjes. Mijn ervaring is dat het als leek soms lastig is de goede maneges eruit te vissen.

mausi vindt dit leuk.
  8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    #8 Jo79, 15 aug 2018
    Laatst bewerkt: 15 aug 2018
    8 Euro, 40 minuten les, maar het loopt vaak uit.

Vooraf moet je wel je pony van stal halen en na de les weer terug zetten, ben je ook wel even zoet mee, hoofdstel omdoen etc.

Inderdaad, overal gaan kijken en informeren. Hier in de omgeving zit er ook eentje die zegt dat je eerst een paar privélessen nodig hebt voor je aan de groepslessen mee mag doen, maar ik ken kinderen waarbij die ‘paar’ privélessen gewoon een half jaar lang privélessen bleken. Nou, dat loopt dan ook aardig op.
    Bij weer een andere manege moest je verplicht een aantal weekenden per jaar meehelpen met stallen uitmesten en de hele manege schoon te maken.
    Ook kijken hoelang de opzegtermijn is. Hier is dat per kalendermaand.

9. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    14 euro per les bij een 10rittenkaart en 17euro als je een les los betaald.
    Inclusief verzorgen en opzadelen 90min.

Ik heb meerdere plekken bezocht en site's bekeken om iets te zoeken wat goed aansloot. Oa dierenwelzijn, manier van lesgeven

10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Hier zijn lessen ongeveer 18 euro voor een uur. En eigenlijk alles in de regio zit rond die prijs.
    Wij hebben een kwartaalkaart en nog een korting omdat we twee kinderen er op hebben zitten, dan is het iets van gemiddeld 15.50 per les.
    Het ligt er ook wel vaak aan hoe groot de manege is, wat er aan nevenactiviteiten is voor inkomsten dat soort dingen. Het onderhoud van de paarden is namelijk niet goedkoop.

11. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    aan een huur of leasepony zou ik pas beginnen als er al enige ervaring is (evt. van 1 van de ouder die dan kan helpen/ondersteunen)..
    Verder wisselen de prijzn enorm..
    hier heb ik ze op priveles gehad, kostte me 10 euro per kind per les..
    Maar daar leerden ze meer van dan bij een groepsles..
    plus dat ze voorheen op mijn (helaas overleden) paard reden en hun eigen pony (verkocht na overlijden paard) destijds zelfs hebben ingereden met mijn hulp..
    De verzorging enz. was hun met de paplepel zeg maar ingeschonken dus daar hadden die van mij een voordeel aan..
    Nu hebben ze even een break ivm zwemlessen en ze echt goed na willen denken wat voor sport ze willen doen..

Denk dat wanneer ik ooit besluit mijn hobby weer op te pakken en ik weer een eigen paard aanschaf hun er ongetwijfeld ook op zullen gaan.. alleen het gemis is na een jaar nog steeds enorm vandaar dat ik het nog steeds niet wil.. blikf vergelijken en zoals wat ik had krijg ik niet weer..

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Wat goedkoop allemaal! :oops:

Hier betaal je voor een losse les 20 euro en rij je een uur.

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    172.50 per kwartaal.
    Dus 57.50 per maand, 1 uur per week.

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik neem aan dat je zelf ook nog voor kleding moet zorgen? Cap, rijlaarzen en rijbroek?

Hier gaan ze niet op paardrijden, ik vind het echt te duur.

15. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Hier 113 euro voor een 10 ritten kaart of 13 euro per les. Ook de privé beginnerslessen zijn 13 euro per les of een 10 ritten kaart

mausi vindt dit leuk.
  16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn dochter rijdt een uur per week en ik koop altijd een 10 rittenkaart en betaal dan 155 euro dus 15,50 voor een les.
    Het is een dure hobby vind ik maar mijn dochter vindt het erg leuk. Als ze straks war ouder is kan ze een bijbaan nemen en mag ze mee gaan betalen. Ze doet ook al aan handbal en dit is een luxe voor erbij.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Laarzen en cap kun je bij de meeste maneges gewoon huren/ lenen, kleding dien jezelf aan te schaffen maar opzich vallen die kosten erg mee. Cap hebben we destijds tweedehands gekocht bij de paardrijwinkel en een paardrijbroek van bijv Harry’s horse is betaalbaar maar alles bij elkaar vind ik het ook veel geld. Een body protector neemt mijn dochter altijd bij de manege, ze weet welke ze nodig heeft want die vind ik voor eigen aanschaf echt te prijzig.
    We hebben nog een dochter van bijna 6 jaar en ik hoop dat die over een aantal jaren ook niet gaat zeuren over paardrijden want dan kan ik er beter een baan bij gaan nemen. Gelukkig taalt ze er weinig naar.

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochters rijden 1 uur per week.
    Van te voren moet je je pony van stal/uit de wei halen en opzadelen. Na de les afzadelen en terug in de stal/de wei.
    Wij betalen 42 euro per maand per kind.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Wij betalen 45 euro per maand (x2 ;)), daarvoor rijden ze een keer per week drie kwartier. Pony/paard moeten ze zelf uit de wei of de stal halen en borstelen en op- en afzadelen ed, maar dat vind ik juist een toegevoegde waarde hebben, paardrijden is in mijn ogen meer dan enkel het rijden zelf. Verder inderdaad cap, laarzen, kleding, enz. Decathlon heeft gelukkig veel. Al zou ik wel voor een goede cap gaan (hier begonnen ze met een cap van de Decathlon, nu hebben ze er een van een ruitersportzaak en het verschil is echt heel groot). Bodyprotector hebben ze hier ook allebei, vind ik zelf wel een prettig idee (nadat een pony met de jongste erop op hol sloeg helemaal :oops:).

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Grappig, hier precies hetzelfde. Zuid-West Brabant hier en jullie?

Deel Deze Pagina