indeling woonkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door ejra, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    wij willen graag de indeling van onze woonkamer veranderen. ik ben rolstoel afhankelijk en vooral bij de bank hebben we gewoon te weinig ruimte. alleen heb ik geen idee hoe ik het beter kan indelen. hieronder heb ik een plattegrondje gemaakt van de woonkamer/keuken. welke meubelen zouden jullie verplaatsen?

Bijgevoegde bestanden:

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Tsja, je hebt verschillende opties. Als je de opstelling zo wil laten, en alleen meer ruimte wil creƫren bij de bank, dan zou ik het bureau opschuiven en dan de speelhoek van de kids bij de tafel van de kids maken.
    Het ligt ook aan het type meubels wat je allemaal kunt verzetten. Je zou bijv. ook de bank onder de raam kunnen zetten en dan de tv kast op de plek van het bureau. Dus midden in de ruimte.

3. minon

minon Niet meer actief

- bank en tv kast omdraaien
    - zithoek eethoek omruilen
    - is je bank in losse delen? Dan zou je de hoek ook aan de andere kant kunnen plaatsen dan hij nu is.

4. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    de bank is helaas vast dus kunnen we de hoek niet aan de andere kant doen. we zitten er nu aan te denken om de tv kast en de bank om te draaien zodat de lounge aan de kant van het raam komt.

de zithoek en eethoek omdraaien zou kunnen maar het lijkt me wel raar staan omdat het een open keuken is en dan de tv of de bank vrijwel in de keuken staat.

misschien is het een idee om de tv kast en de bank om te wisselen en het dressoir en het bureau om te wisselen en dan de speelhoek van de kinderen naast het bureau?

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    ik zou de tvkast en de bank omdraaien (dan krijg je het lounge gedeelte onder het raam.)

En dan misschien de beide kinderhoeken (tafel + hoek) combineren op 1 plek (waar nu de tafel staat) zodat je het bureau wat meer richting inloopkast kunt zetten en je meer ruimte hebt naast de tv kast

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

TV-kast en bank omdraaien idd :) Zit je niet meer met die uitlopende hoek aan de bank waar je met je rolstoel niet voorbij kunt.

7. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties! wij gaan nu de bank en tv kast omdraaien.

zouden jullie de rest zo laten staan of bijvoorbeeld het bureau en het dressoir ook nog omruilen?

8. minon

minon Niet meer actief

Kun je de tv niet kwijt op je dressoir? Dan heb je wat meer ruimte in je kamer dan nu het geval is. Zoals het op de tekening staat lijkt het alsof alles tegen elkaar aan staat als het ware. Ik zou het bureau en dressoir alleen omruilen als het van hetzelfde is zegmaar.

9. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

Lastig al je de objecten niet in kunt schatten op grootte. Kun je nu om de eettafel heen, bij de bergkast komen met de rolstoel?

Kan het bureau met de speelhoek naar de muur waar nu het dressoir staat en die kast op de plek van het bureau en de speelhoek. Dan zou ik wel het bureau tegen de trap aanzetten, ervan uitgaand dat het tafeltje voor de kids een laag model is.

10. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    op dit moment kan ik moeilijk bij de bergkast komen met mijn rolstoel. we gaan de tafel een stuk opschuiven richting de keuken zodat ik daar meer ruimte heb. de tafel staat dan wel in het midden van die ruimte maar dat moet dan maar.

de speelhoek van de kinderen en het bureau van mijn man kunnen makkelijk op de plaats van het dressoir. het dressoir zou dan op de plaats van het bureau en de speelhoek komen. we zouden dan ongeveer 1 meter tussen de tv kast en het dressoir over en ongeveer een halve meter tussen de dressoir en de inbouwkast.

11. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

#11 Eiveo, 17 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2014
    Een wilde optie, geen idee of het past, mooi staat en praktisch is (mn toezicht kids).
    De kindertafel en speelhoek onder het raam. Bergkast aansluitend, eettafel haaks op de muur en dan het bureau tegen/naast de trap.
    Dressoir naast het tv-meubel als daar voor jullie voldoende ruimte tussen zit (om bij de inbouwkast te komen).

12. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    ik heb nu 2 plattegrondjes gemaakt. we hebben net alles opgemeten en het zou allebei kunnen.

optie 1:

Bijgevoegde bestanden:

13. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    optie 2:

Bijgevoegde bestanden:

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ben je gehecht aan je salontafel?:)

15. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    ik ben niet echt gehecht aan de salontafel. maar deze hoort eigenlijk wel bij de meubelset. en daarbij heb ik wel vaak veel kaarsjes en decoratie op de salontafel.

16. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

Voor meer ruimte bij de zithoek zou ik voor optie 1 gaan.
    Misschien de eettafel dan een kwartslag draaien en wat meer echt in de keuken zetten. Meer het eetkeuken idee krijg je dan.

Mis bij beide opties wel de speelhoek voor de kids.

17. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hi,

Vraagje: Hoe belangrijk is het bureau? Ofwel waar dient deze voor? Kan het bureau bijvoorbeeld verplaatst worden naar een andere (slaap) kamer / zolder? Of kan de eettafel mogelijk ook dienst doen als bureau (laptop, administratie in de bergkast). Dat zou al aanzienlijk veel ruimte schelen denk ik?

En het dressoir...waar dient deze nu voor? Jullie gang lijkt erg groot, past daar het dressoir toevallig niet mooi in?

Dan nog de tafel voor de kids. Wordt deze veel gebruikt? Of kunnen de kids ook aan de eettafel of dressoir puzzelen, kleuren, hobbyen? Of misschien past het tafeltje ondertussen wel erg leuk op 1 van de kinderkamers?

Optie 1 van je nieuwe plattegronden lijkt zo op de tekening het mooist.

xxx

P.S. Wij hebben dus geen bureau, kindertafel of speelhoek. Wel een kist met speelgoed, een schoolbord etc etc maar dat zijn vaak dingen die je wel ergens een plek kunt geven.

18. minon

minon Niet meer actief

Of je bureau in de inbouwkast maken? Dat als je de deurtjws opendoet op werkhoogts een schap waar je je pc op zet. Daaronder of boven een voor administratie enzo. En de redt van je kast voor andere spullen. Kast dicht en dan is je pc gelijk uit het zicht.

19. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    de inbouwkast heeft aan de zithoek zijde 2 deuren met veel opberg ruimte. hierin staat heel veel speelgoed van de kinderen. naast die deuren heb je de achterkant van de inbouwkast van de keuken. bij optie 2 staat het tafeltje en stoeltje tegen deze achterkant en kunnen ze makkelijk bij de speelgoed kast. dat zou dan de nieuwe speelhoek worden. (ze kunnen natuurlijk van de hele woonkamer gebruik maken als ze spelen).

het bureau is heel erg belangrijk aangezien mijn man hier 90% van zijn vrije tijd besteed. in een andere ruimte is dan ook geen optie vind hij. daarbij zijn alle slaapkamers bezet en hebben we geen zolder.

het dressoir dient als belangrijke opbergruimte voor onder andere de administratie. wij hebben namelijk boven erg weinig ruimte en geen zolder. in de hal is ook geen optie want dan kan ik er niet meer door met mijn rolstoel.

pff het blijft lastig. ik denk dat we dit weekend alle 2 de opties gaan uitproberen en dan kijken wat het beste bevalt.

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Is het mogelijk om je tv op het dressoir te zetten en de hele tv kast exit te doen?

Deel Deze Pagina