Tsjaaa iedereen hier zegt niet doen, maar je lijkt me wat eigenwijs... Dus nee ik zou t niet doen, maar je moet t lekker zelf weten
Ja klopt ik heb ook maat 68 en 74 kleding gekregen als kraamcadeay maar de meeste zijn tshirt en daar heb ik dus kaartjes gelaten omdat kans groot dat ze het nooit gaat dragen. Ze draagt nu ook met die mooi weer wat was ook geen tshirts.. Tshirt pas handig als ze loopt if kruipt of zit in zitgedeelte van de wagen. Zolang ze ligt draagt ze hier geen rokjes en geen korte mouwen... Het gaat hier om kopen van dingen die elke weer gedragen kunnen worden: lange mouwtjes tshirts, truitjes met knopjes, rokjes, legging
Ben inderdaad eigenwijs ) dus ik doe het zoiezo haha maar ik heb wel wat opgepikt hier qua maten dus kan ik wel selectie maken denk ik. Ik heb al eerder gekocht ook maat 74 en zelfs 86 toen ze nog in buik lag haha en ze zou die zeker aandoen want het is echt iets wat ze bij elke weer aankan en onder jas en zonder. Maat overslaan lijkt mij echt zelden want ze kan toch twee maten gelijk aandoen. Ze kan niet binnen een nacht 10cm groter worden )) Ik kijk elke week bijvoorberld in kast en elke week nu sorteer in maten opnieuw en paar tshirts kan ze al 62 bijvoorbeeld dan liggen ze gelijk in stapel van maat 56
Waarom kan je kind geen t shirt aan?! Je gaat je kind toch met 30 graden geen lange mouwen aandoen omdat ze ligt....
Ik las ook toen ik zwanger was dat niet kopen kleding van maat 50-56 en later veel omdat je niet weet etc en toch mijn ervaring tot nu toe zegt wel doen: tot nu toe geen miskopen behaalve paar tshirts en jurkjes in maat 50. Maat die waren 2e hands en ik heb het bijna voor hetzelfde weer verkocht. Ook zeiden mensen dat maat 56 wordt snel uitgegroeit en niet verl moet kopen maar hier dus twee maanden nog steeds en ik was ook 1 keer per 2 weken of zo dus ze heeft echt erg om die reden nodig: zeker 15 legging en broekjes en 20 tops van een maat.. En rompetjes heeft ze van petit bateau en draagt nog maat 54 en die mis ik dus omdat heb maar stuk of 5. Maat 60 heb ik drie soorten mouwtjed in totaal 35 stuks en die deaagt ze ook nu. Maar goed zoals jullie zien heeft ze verl kleren omdat ik nooit genoeg was anders heb voor wassen... Ze spugt nooit, daroom.. In december kopen kan ik ook zal ik ook doen nu vond ik paar kleertjes gewoon te mooi om te laten liggen
Sam20: was er hier 30 graden ooit deze jaar? ) We wonen in Den Haag bij zee en hier is nooit warm voor tshirt ivm wind. Heb ik zelf nog niet deze jaar tshirt gehad zonder trui aan! Enkel op de zon achter schutting maar baby ligt in schaduw en zo is het koud. Ze gaat ook nooit op handen buiten bijna dus tshirt aandoen doe ik pas als ze echt buiten bent met spelen bijvoorbeeld. Ze had keertje ern tshirt aan boven korte rompetje en toen was het waarmste dag paar dagen geleden. We zaten in strandtent en ze in reiswieg. Gelukkig had ik teddy dekentje bij want haar armpjes waren steenkoud. Ze heeft nu bijvoorbeeld een korte rompetje met langemouw tshirt voor buiten en voor binnen slapen nacht langemouw rompetje alleen..
Ik kocht en koop rustig grotere maten hoor. Mijn kinderen zaten met een jaar in 74/80 en met anderhalf in 80/86. En als het toch om dingen gaat die in elk seizoen kunnen, maakt het toch niet uit? Rokjes kunnen ze best een tijdje aan meestal, maar als jij geen rokje bij een kruipend kind wilt kun je misschien beter geen 74/80 kopen. Je weet nooit wanneer ze gaat lopen.
Ik ben ook een koopjesjager, dus begrijp jou wel. Ik koop wel maten vooruit, maar dan ALLEEN kleding dat eigenlijk het hele jaar door gedragen kan worden. (leggings, rokken, longsleves enz). Verder is het erg afhankelijk van de bouw van je kind, en deze weet je nu nog gewoon niet. Mijn zoon is erg smal en heeft lange benen en armen. Hij past echt bij lange na niet alle modellen broeken. En dat kon ik niet voorspelen toen hij een baby was (had een hele andere bouw). Ik heb 2 jaar geleden 3 broeken van name-it gekocht en deze zijn met ettiket en al weer verkocht. Die merk is echt niet aan hem besteed (hetzelfde geldt voor broeken van LIEF) Hij draagt lange broeken maat 104, maar korte broeken in maat 80 passen eigenlijk ook nog steeds. Zijn alleen wat korter. Mijn dochtertje daarentegen, was het eerste jaar relatief lang, en toen heeft ze 7 maanden bijna niet gegroeid. Nu is ze erg klein voor haar leeftijd en zit gewoon een heel jaar in 1 maat. Haar zus is echter lang, en slaat zomaar een maat over. Ze heeft maat 92 echt maar 3 weken of zo gedragen. Gelukkig heeft ze een kleiner zusje is was het geen weggegooid geld. Overigens vind ik je verhaal over geen korte mouwen aandoen totdat je kind loopt erg vreemd....
Elk kind is toch ook anders in haar ontwikkeling, wie weet loopt ze pas na 18 maanden of nog later..........en kruipt ze tot die tijd alleen maar..........
Hier met 9 maanden al in maat 86, dus zegt niet zoveel. Als ik al in het voor zou kopen zou ik dingen kopen die het hele jaar wel kunnen, lange broekjes, t shirt lange mouw. Maar ik vind het zelf handiger om gewoon te kijken wanneer er weer een volgende maat nodig is.
Hier dus inderdaad een kruiper/knieloper van 18 maanden, verder ging ie hartstikke snel qua ontwikkeling dus dat is ook niet te voorspellen. Hij zit nu al een tijdje in 92, bovenkant lag altijd een maat voor en nu heeft ie van broeken ook veelal 92, verschilt ook heel erg per merk. Hij begon op de onderlijn en zit nu op de bovenlijn qua groei.
Daar valt zo niks over te zeggen. Mijn dochter was bij geboorte 4030 en 51 cm. Zat bij 1 jaar pas in maat 68, bij 2 jaar in 86, nu met 4,5 in 98/104. Ze liep met 14 maanden. Mijn zoon, geboren 4415 zit nu met 16 maanden in maat 92 en loopt nog steeds niet. OP den duur kun je de groei van je eigen kindje wel inschatten maar dat duurt even. Ik koop ook vaak vooruit maar dan wel basis dingen die niet seizoensgebonden zijn
Ik woon ook in den haag maar heb toch echt al diverse keren korte mouwen en de kids korte broeken aangedaan
Iedreen kleed zijn kind anders ik doe gewoon geen korte mouw omdat te koud is voor haar. Punt vind het zinloze duscussie over korte mouwen. Het gaat hier om de baby van 8 weken en niet al manden oud. Voor de rest duidelijk, bedankt
Mijn meisje zat met 3 mnd in 74. Met 5 mnd in 74-80. Met 7 mnd in 80-86. Met 10 mnd in 86-92. Met 12 mnd in 92-98. En met 16 mnd in maat 98. Nu dus bijna 18 mnd en zit met sommige dingen al in maat 98-104. Het is nooit in te schatten hoe kindjes groeien. Ze zeggen na hun 1ste jaar groeien ze nog weinig. Daar is hier niets van te merken. Met 12 mnd was ze nog 84 cm. Nu met 17,5 mnd was ze al 94 cm. Dat is in 5,5 mnd tijd maar liefst 10 cm. Dus koop niet te veel vooruit meid zo zonde als ze net als mijn kids flinke groeispurts krijgt. Dan kunnen ze het niet meer aan.
Met 1,5 jr maat 86 lijkt mij niet. Mijn zoons zaten met 6 mnd al in maat 86. Met 1,5 jr zaten zij in maat 104. En zoals je net kunt lezen draagt mijn dochtertje van bijna 18 mnd al de meeste dingen in 98-104 hihi. Je ziet in winkels ookdat de maten veranderen omdat kindjes steeds langer worden.
Hoezo niet? Ons zoontje heeft nu 80 en kan maar zomaar met 1,5 jaar in maatje 86 zitten. Gewoon een kindje wat precies volgens de middellijn groeit.
6manden maat 86??? Dat haalt ze nooit ook mer enorme groei! Ze is nu al vrij lang maar draagt steeds dus 50-56. 62 is gewoon nog te groot. Gymp of petit bateay kau zelfs maat 56 beetje te groot.. Ze is slank dus alle broekjes te groot en shirts te wijd. Beetjes zijn iets te lang maar de meeste legging is driekwart of lang maar zit wel gied nog maat 56. Ik schat zo dat ze legging vrij snel grotere maat later dragen maar boven standaart. Overigens kennis van mij heeft meisje 18mnd die superdik is echt dikke kind soort beer veel te dik. Ze draagt maat 80 die te klein is en 86 haar past precies..
Oke dan tja ben mijn reuzen gewend. Maar als je naar de maat tabellen kijkt bij prenatal en wibra enzo staat bij mt 86 12 tot 18 mnd als indicatie en maat 92 staat 18 mnd tot 24 mnd. Dus vandaar dat ik het zei. Mijn kids zijn geen standaard maat idd zaten als baby in maat 86. Vandaar dat ik denk dat 86 nog voor baby`s is.
Hihi mijn moeder zei net dat ik van 2 tot 3 jaar maat 86 droeg oeps haha. Dus dat kan ook nog. Ik zat met 1 jr in maat 68. Met 1,5 jr in maat 74. En met 2 tot 3 jaar dus in maat 86 Duidelijk dat mijn kids de groei van hun vader hebben en niet van mij.