Mijn zoons waren ook niet normaal kwa groei. Ze waren met 6 mnd oud 86 cm en 12 kilo en 78 cm en 12 kilo. Maar ze kregen volledige bv en die was echt voedzaam en erg vet. Godzijdank zijn ze nu niet te zwaar meer maar wel extreem lang. Maar ze mogen zelfs meer wegen zei de ka hihi. Mijn dochter was als baby dik maar als dreumes erg lang en mager. Ik was wel heel erg klein en smal.
Okey verschillend dus! Ik ga dan zoiezo niet seizoengebonden kleding kopen en echt leuke kleding rokjes en jurkjes dan pas in maat 86 dan zal ze die langer kan dragen en wellicht meer in warme tijden(april-oktober 2014)
Jongens zijn ook altijd wat forcer dan meisjes. Ik geef fv dus kan haar groei ook beetje aansturen...
Hoe bedoel je, aansturen? Een baby groeit volgens haar eigen plan. Bij bv zie je vaak in het begin een explosieve groei en dan stabiliseert dat, bij fv groeien de kinderen in latere periodes harder. Over de maten: ik kijk er niet eens meer naar. Omdat maat 80 bij de H&M maat 68 is bij HEMA. Enzovoort. Ik neem het kledingstuk in mijn handen en op basis daarvan schat ik. Van t-shirtjes heeft mijn dochter nu maat 80 en soms 86, maar van broeken nog 68 of 74. Jurkjes hetzelfde.
Hoe kan jij de groei van je kindje beïnvloeden? Lijkt mij niet gezond. Gewoon geven wat je kindje mag hebben en zij groeien dan vanzelf wel. Hier is het dat ik bepaal wat er gegeten word en ons zoontje bepaald hoeveel er gegeten word. Ze nemen wat ze nodig hebben.
Je zou in het groeiboekje van cb het lijntje kunnen volgen en dan die maat aanhouden. Maar ja er valt uiteindelijk ook niets van te zeggen van de seizoenen. Ik bedoel ik had genoeg kleertjes met het idee voor in de lente. ahum welke lente
Ik koop wel vooruit en elke keer is dat nog goed gegaan Ik heb ook een flinke dochter en ik denk dat ze qua maten wel aardig gelijk gaat lopen. Ze ging vorig jaar nu langzaam over naar 62, augustus naar 68, okt/nov 74, januari 80 en nu zit ze in 86/92 omdat ze ook vrij lang is.
Ik zou als ik jou was, gewoon wat vaker gaan wassen. Dan heb je ook minder kleding nodig. Ik vind de aantallen die je hebt liggen echt absurd, zeker in combinatie met een dure smaak. Mijn mannetje zat de eerste 6 maanden qua lengte op +1 en gewicht 0. Vorige maand, met 14 maanden zat hij op het gewicht van een kind van 7,5 maanden (-2 lijntje) en lengte gewoon 0. Kortom, geen pijl op te trekken. Ik vind het heel erg, dat hij zo weinig is gegroeid, maar kan er niks aan doen. Het heeft wel als voordeel dat hij zijn zomerbroeken van vorig jaar nog aankan... Daarbij; hoe kunnen wij bepalen dat rokjes irritant zijn met kruipen? zo'n baby is toch niet anders gewend? Ik denk dat de gemiddelde man er niet aan moet denken om in een oosters gewaad rond te lopen, dat is dan weer lastig. Ik denk dat de mannen in het midden oosten daar heel anders over denken en er niet over moeten nadenken om een stugge spijkerbroek aan te hebben. Kruipen is toch al lastig in het begin voor een baby.
Ik zou iig niet je kindje meer of minder melk geven zodat ze straks in een bepaalde maat past Koop gewoon kleding die altijd wel kan als je vooruit wil kopen, dus geen lange rokken als je dat onhandig lijkt me kruipen.
Is niets over te zeggen hoe je kindje gaat groeien en hoe snel het kruipt etc. Mijn zoon tijgerde bijvoorbeeld altijd en ging pas echt kruipen toen hij kon staan. Kindjes zijn geen wezentjes die volgens een boekje groeien, er zijn richtlijnen maar de kans dat jou kindje daar buiten valt is heel groot. Ze is nog zo klein.. Koop max 1 maatje vooruit er is altijd wel een sale of bijna sale ergens.. En naast de maat moet je ook nog maar zien dat het merk dat je koopt de juiste pasvorm heeft. Noppies bijv was in de maatjes 62/68 hier een hit, maar vanaf 68 zit het hem niet goed meer. Niets meer van gekocht dus.
Daar kan je niets van zeggen echt waar niet. Mijn jongste zoon heeft nu met 7 maanden bv al de kleding aan die mijn oudste met een jaar aan had. Ze kunnen heel hard groeien, juist een tijdje blijven hangen in dezelfde maat. Ik zou de gok niet nemen.
Ik geef ook fv maar daarmee stuur je je kindje zijn honger toch niet??? Honger is eten, wel of geen flesvoeding! Maar waarom maak je je zo druk om die kleertjes? De winkels hebben in voorjaar 2014 ook kleertjes voor je kleine.. Maar ik hoop dat je kindje gewoon mag eten en dat je haar niet minder gaat geven omdat ze anders niet in kleertjes past..
Ja,joh... Als de kleding te klein dreigt te worden, dan gewoon wat minder voeding geven. Dan krimpt ze vanzelf weer! Toch ook zonde als je de kleding voor niks hebt gekocht!
Waarom nu al kleertjes willen kopen voor volgende zomer? Zullen we eerst deze even doen? En hoe de groeicurve is van een kindje is niet te voorspellen. En al zeker niet te sturen! Door meer of minder eten te geven. Mijn dochter is bijna 17 maanden en heeft nu (pas) maat 74....
Mn meisje zat rondom 10 maanden in maat 74, 12 maanden maat 80, 1-1,5 ging ze naar maat 86 en nu van 1,5-2 jaar draagt ze maat 92. Broekjes, rokjes en leggings kunnen met maat 86 ook nog goed. Ligt ook erg aan het merk. Mouwtjes moeten soms om geslagen worden en sommige kleding is bij de buik weer iets te kort. Mn meisje heeft een lang bovenlichaam, maar volgt gewoon de 0 lijn, heel gemiddeld dus. Ze was wel een lange baby, tot ca 1 jaar). Ik ben zelf gek van shoppen en heb afgelopen winter ook best wat ingeslagen van de oudere collectie ( blousjes en longsleeves in maat 92. Gelukkig goed gegokt Maar idd minder seizoensgebonden kledingstukken. Ook aardig wat lente kleding gekocht toen. Gelukkig past ze 92 nog, want de lente liet lang op zich wachten Zat al vanaf februari/maart met een volle kast shirtjes met korte mouwen en jurkjes Na 1 jaar zouden ze minder hard groeien en doen ze vaak wel een half jaar met 1 maat. Maar je weet nooit of ze een groeispurt krijgen of stil staan. Mn zoon kan nog de zomerkleding van vorig jaar aan. Had voor hem aardig wat shirts maat 110/116 gekocht in het vooruit.... maar denk dat ik die maar bewaar tot september of, wieweet: volgende lente/zomer
Mijn dochters dragen altijd rokjes en jurkjes en hebben er echt geen hinder van hoor! Het hoeven geen tenten te zijn, en blijkt een jurk net iets te lang met kruipen bind je m ff op. (puntje in de onderbroek duwen, ze kruipen maar even..)
Haar groei aan sturen?!! Dus als je der dikker wil hebben prop je der vol en anders aan de lijn? Ik weet niet waar je die gedachte vandaan haalt hoor maar je kan helemaal niks sturen