Eens...heel rare opmerking vind ik dit. Misschien kan TS dit even toelichten, want ik krijg er de rillingen van. Maar, ik snap dat je merkkleding belangrijk vindt, maar deel je die mening ook nog als je kindje straks gaten kruipt of valt of mag ze dat niet en moet ze op een stoel blijven zitten? Dit is een serieuze vraag.
Je kunt een kind alleen aan laten komen of af laten vaklen als er een reden aan zit. Of als ze net als mijn meisje als ze steeds erg ziek is en extreem afvalt elke keer. Ik geef mijn dochter dus elke dag 10 schepjes fantomalt in drinken/eten en ze krijgt 2 flesjes nutrinidrink multifibre om flink aan te komen. Zij moet ook wel om gezond gewicht te hebben/krijgen. Ik loop al dik 1 jaar bij de ka en eetteam omdat het bij haar wel zo is dat ze flink af bleef vallen in gewicht maar wel gigantisch in lengte groeit. Die drankjes slaan erg goed aan want ze is in 1 mnd tijd erg goed aangekomen. Wanneer ze echt een goed gewicht heeft bij haar lengte mag ze eindelijk stoppen en krijgen we een ander dieet om haar goed in verhouding te houden. Mijn meisje is een uitzondering hoor. Dus propbje kind niet vol of laat het niet afvallen voor kleding. Wees blij dat je kindje gezond is en groeit van gezonde dingen.
moeilijk te zeggen omdat ieder kindje anders groeit. Wat ik wel weet is die tabellen allemaal in de winkels met 18 maanden die maat dat die echt niet kloppen, mijn dochter is 1,5 en draagt maat 68/74 dus aan de kleine kant. Wilde zelf ook vaker kleding voorruit kopen in andere maten en dan heb ik me wel eens voor het hoofd gestoten dat ze net dat zomer jurkje in de winter aan kon en een dikke trui in de zomer, erg balen dus.
O, en over 'dure smaak' gesproken, als je meisje straks gaat kruipen en zelf eten zal ze elke dag met vlekken zitten. Elke dag. En dit is volkomen normaal. Laat staan als ze nog groter wordt en buiten gaat spelen, in de zandbak, etc. Ik zou lekker veel inslaan bij HEMA of iets dergelijks, en de mooie jurkjes en rokjes voor speciale gelegenheden houden.
Ik koop ook liever alles merk. Maar tot nu toe weinig gedaan. Heb liever kleren aan die ik mooi vind en toch makkelijk de ton in kan gooien. Mw kan hier nog niet los lopen en kruipt lekker (ook met licht kleurige kleding) over het balkon of in een tuin. En kdv voelde zich al beetje schuldig dat ze buiten aan t kruipen was en dr witte maillot zwart was haha. Ik kan er niks om geven lekker kind wezen.
Elke dag, meerdere keren Soieso bij avondeten en smiddags... Als k niet weg hoef laat ik die kleren aan, zoniet soms dus 2x prr dag schone kleren
Hier hetzelfde je wil niet weten hoe mijn dochter eruit ziet aan het eind van de dag en als we niet zijn weggeweest. Avocado in haar haar, groene vlekken op haar shirt, fruitvlekken op haar broek... tja, ik kan er niet mee zitten. Alles in de was en het is weer schoon!
Mijn dochtertje draagt ook Microbe, Monnalisa,tobetoo,blumarine,Kate Mack,Kireu Sui en andere dure merken. Maar ik was het elke dag uit. En is het vies hup ff inweken en natuurlijk andere setje aan. Maar ze loopt al vanaf 8,5 mnd oud oud dus vanaf die tijd geen vieze knieën meer maar mevrouw is een lekkerbek dus kleertjes zitten snel onder de vlekken. Maar ook met duurdere kleertjes kan en mag ze kind zijn Buiten klimt ze heel wat af. Laat maar lekker vies worden wasmachine is er goed voor.
Nou idd kinderen mogen vies worden. Leuk met een witte legging op het gras kruipen. De ergernis met wassen weegt niet op tegen het plezier. Hier loopt ze vanaf 9 maanden los maar kruipen tijdens het spelen echt wel. Nou en? Is het stuk weg ermee. Afgelopen zondag gloednieuwe kate mack aan miepie valt en jawel gat erin jammer de bammer. Trouwens hier over 1 maand 2 jaar oud en maat 74.
Hier is prenatal maat 62 nog te groot, moet ik echt nog omslaan, ik twijfel of daar wel de goede maat in staat.... Kleding van c&a gaat nu passen (62) De rest van 62 past prima, ook rompers maat 62/68 is nog goed. Ze is nu 7 kg en 67cm
Eens Ik geef NIKS om merk en mijn dochter huilt niet harder omdat ze iets van Zeeman aan heeft. TS ik heb niet alles gelezen maar ik had ook 62 voor deze zomer en daar zit ze nu al in en heb aardig wat korte mouw. Ach ja het was vet in de sale maar wel jammer
En dan zijn ze dus nog maar klein. Je wilt niet weten hoe mijn oudste er na een uurtje zandbak uitziet.... @TS: ik snap je opmerking over groei sturen ook niet? Hoe in de vrede denk jij groei te kunnen beinvloeden en waarom zou dat in hemelsnaam enig verband moeten hebben met maten kleding die jij toevallig zo vroeg al moest inkopen? Ik krijg een beetje een unheimisch gevoel bij je opmerking, (mede overigens ook door hoe je je in andere topics uitlaat over laten huilen, enz enz), maar hopelijk heb je je enkel gewoon nogal dommig uitgedrukt...
Ik zou er niet op gokken.. Hier een meisje die op de onderste groeicurve begon.. Met een halve maand ging ze naar maat 56 4 mnd 62 6 mnd 68 8 mnd 74.. en ja... de broekjes worden langzamerhand weer tekort *zucht groeispurt..* ze groeide in 1,5 maand ruim 5 cm...(6 mnd-7,5)
Nou leer mij even hoe je de groei stuurt? Dan hou ik hem eeuwig klein en peuter Groei valt niet te sturen hoor je kan een kind niet minder eten gaan geven als hij honger heeft
Je kunt ook merkkleding kopen op een kinderkleding beurs. Is vaak niet duur en ziet er nog goed uit. Mijn dochtertje is 1.5 en zit nog maar in 74, 68 kan ze soms ook nog aan. Ze is altijd klein geweest. Bij haar kan ik de curve die in het groei boekje staat goed volgen, klopt tot nu toe aardig.
Vooruit kopen kan best, maar je loopt natuurlijk altijd het risico dat het dan niet past. Zelfs als de maat klopt kan kleding nog niet goed vallen (maten verschillen soms erg per merk of kledingstuk). Zou dus niet een hele garderobe op voorhand kopen... Hier kijk ik wel eens naar de curves en dan kun je het vaak wel redelijk inschatten, maar dat gaat nog niet als je kindje pas een paar maanden oud is.