Ja daar ben ik het ook wel mee eens. Structuur voor een kind is goed, maar te gestructureerd naar mijn idee niet. Het is inderdaad wel makkelijk dat je kind wat flexibel is
Weet je bobbie je moet doen wat je hart je in geeft en waar jij je goed bij vloet. In het begin lag Dylan veel alleen boven, maar hij sliep ook veel dus dat maakte niets uit. Nu hij wat meer wakker is ligt ie de box of zit hij in de schommelstoel, maar zodra ik zie dat hij weer moe is gaat hij weer naar zijn bed. Dit voor de rust en regelmaat. Liefs Nathasja
wij hebben thuis allemaal alleen maar een ledikantje gehad. waarom kan dat niet? ik wist het niet. was eigenlijk niet van plan ook nog een wieg te kopen want daar zijn ze zo uitgegroeid... toch? maar stel dat ik er een wieg bij wil, heeft die dan ook zoveel eisen als een bedje? (ik denk aan de afmeting enzo)
Ik heb niet alles gelezen hoor, maar ik zie het probleem niet. Ik heb wel een wieg, maar je denkt toch niet dat ik die in de woonkamer ga zetten ofzo. ik zie het al gebeuren. Nee hoor, slapen gaat deze in z'n bed doen (eerst wieg, daarna ledikantje) en gewoon in z'n eigen slaapkamer. Wat maakt dat nou uit waar hij went aan deze wereld. Ik WIL helemaal niet dat hij in mijn slaapkamer went te slapen, dat moet ik 'm dan ook weer afleren. En dan ligtie idd boven ja, maar hij slaapt dan toch? Tussendoor kannie alstie wakker is in de box of lekker op schoot. Wat dat je van een speelkleed op de grond, de bank.... Mogelijkheden zat. Linda
Danique sliep vanaf 2 weken op haar eigen kamer in haar ledikant, ik werd gek van ieder zucht of kreuntje wat ze maakte, iedere keer hing ik weer boven de kinderwagen kwam gewoon niet aan slapen toe Overdag sliep ze ook meestal in haar eigen bedje en soms op een bvkussen in de kamer, in de box heeft ze nooit geslapen sowieso is ze weinig in de box geweest.
Gewoon slapen in zijn/haar bedje en beneden spelen in de box maar niet slapen... Zo lijkt mij tenminste... Een wieg is een kleiner bedje dus zie het verschil niet zo goed.
Alles kan hoor, vooral de 1e- 2 maandjes, jeetje, dan slapen ze alleen maar. Vallen ze meestal in slaap in de kinderwagen, dan laat je ze toch lekker liggen zeker. En toen mijn dochtertje net thuis was, lag ze lekker in de box op 3 boxkleden. Vond het zo ongezellig de hele dag boven, want ze slapen alleen maar. Ze was eindelijk thuis na een maand ziekenhuis ( 2mdn prematuur) dus tja. En dat advies van de kraamzorg van kind naast je bed, vind dat maar een raar advies. Je wordt inderdaad wakker van elk kreuntje, want dat ben je niet gewend. (wel een sneurkende man naast je hhi) maar geen baby. Voor de borstvoedende mama's is het natuurlijk wel reeeeuuuze handig . Maar ik heb het maar 1 dag gedaan, vond het niks. Ik had de bugaboo gewoon boven staan. Als ze sliep na haar fles, zo de wagen in, en reed haar naar haar kamertje, de eerste weekjes hoor (weet niet meer hoe lang) Had ook geen wiegje, doe dat ook nu niet. Heb net gezien hoe klein ze zijn, vind het een hoop geld voor krap 2 maandjes dat ze erin liggen. In een ledikantje kon ze gewoon nog niet warm blijven, wat we ook deden, het hielp niet. Soms moet ze echt opwarmen bij ons in bed, ze was echt steenkoud, zo zielig. Met pyjama, slaapzak en kruik, dus tja, het is gewoon aankijken, de 1-ne baby is de ander niet..doe gewoon wat je zelf prettig vind. Maar baby's slapen overal hoor. Kijk maar eens naar oude babyfoto's van jezelf. Nou ik zag een foto van mezelf in een plastic wipachtig stoeltje, nou daar zou ik een barbie nog niet inzetten. Had je toen gewoon niet, en wij zijn toch ook allemaal zonder nare breuken opgegroeid ....de baby';s van nu zijn echt wel verwend met zulke lieve mama's & papa's ...en vooral fabrikanten die het allemaal zo mooi en comfortabel maken Groetjes annette
Helaas is het met een kindje dat net geboren is niet te plannen wanneer het wakker is en slaapt. Je voed toch op verzoek. Ik spreek gewoon af en slaapt ze dan hebben ze pech gehad(ze mogen dan heel even om het hoekje van de kamer kijken) Nu heeft ze regelmaat en een "schema" in de voeding en is het wat makkelijker af te spreken omdat je weet wanneer ze wakker is. Een baby nooit uit bed halen als het slaapt omdat je het zo graag aan het bezoek wilt laten zien, ook dan krijg je veel te veel onrust!
FLes voeding geef je toch niet op verzoek? Kijk wanneer je bijvoorbeeld wet dat ze omstreeks 13.0 weer ee flesje krijgt, da laat ik de visite natuurlijk omstreeks die tijd komen... Ik denk inderdaad ook dat je het pas op dat mometn echt kan zeggen...WE zullen wel zien toch?
Een wieg kan je beneden zetten, zodat je dicht bij je kindje bent. Een ledikant niet, dat staat (boven) op hun kamer. Aangezien dat ze in het begin veel slapen lijkt het me ongezellig als ze 18 uur per dag in hun ledikantje op hun kamertje liggen.
Ik denk dat het nu nog best lastig plannen is hoe je alles wilt doen. Immers wij zwangeren willen strakkies toch alles perfect doen?! HAHA. Zodra beeb er is zal je , je kindje leren kennen en kan je daarna handelen. Om op de vraag van de topic starter terug te komen. Ik heb zelf verder nog geen idee hoe ik dat ga doen. heb een ledikantie boven en het lijkt mij dat een kindje daarin hoort te slapen en niet de hele dag beneden in box, wagen en van alles. Zo wil ik het gaan proberen te doen. maar Als mijn kindje anders wil..... en het slaapt goed in een box WHY not? Ik ga het allemaal maar eerst ervaren dan handelen......... LIEK...
Hoeft niet, maar kan wel....Ik heb vooral in het begin op verzoek gevoed, maar rekening mee gehouden om niet meer als 5 uur tussen de voedingen te laten zitten. Ik vind het zonde om Robin uit z'n slaap te halen voor een flesje...Dat wordt bedoeld met op verzoek voeden...Je moet natuurlijk met flesvoeding wel rekening houden dat het kindje niet te vaak komt, want met borstvoeding kan dat geen kwaad, flesvoeding moet je rekening houden met de hoeveelheid vocht per 24 uur....
Ik heb bij mijn beide meiden veel gebruik gemaakt van de box, kinderwagenbak en ledikant. Onder het boxkleed had ik goede dikke dekens gedaan zodat ze wat meer steun in de rug hadden. Met mijn voedingskussen maakte ik de box een stuk kleiner zodat ze meer geborgenheid hadden. Terwijl ze daar sliepen stond de radio aan, stofzuigde ik etc etc. Tussen de middag legde ik ze wel in hun eigen bedje. Op het moment dat het voor jullie zover is zou ik zeggen kijk goed naar jullie kleine en doe wat jullie goed acht. Volg je eigen gevoel hierin. Kwebbel
Ook wij hadden bepaalde ideeen of regelmaat en consequent. Angelus heeft 8 mnd heerlijk bij ons geslapen in de wieg. Geen probleem was eventje wennen op zijn eigen kamer, maar hij slaapt als een blok en dat was al vanaf 16 wkn. Hij sliep ook vaak in de box. (hangmatje) Met Zefanja hadden we ook besloten om hem vaker in zijn ledikantje te leggen, en hij heeft maar 2 wkn bij ons op de slaapkamer geslapen. Hij kreeg veel meer regelmaat dan Angelus, nou hij ging pas doorslapen met 18 mnd. Dus ja wat is wijsheid. doe waar jullie je goed bij voelen, je kan het nu zo mooi geregeld en gepland hebben, maar ik praktijk gaat dit dus heel anders. Succes met jullie keuze (want je zal ongeacht wat je beslist het altijd 'moeten' verdedigen)
dan slaat hij/zij toch? daar merken ze dan niets van, of ze alleen zijn... ik gebruijk mijn ledikantje voor het slapen en de box om te spelen, precies zoals ze gemaakt zijn om gebruikt te worden.
Ik denk hier toch anders over.Als mijn kindje net geboren is, wil ik het lekker dicht bij me in de buurt hebben en het steeds kunnen zien. Dus beneden ergens laten slapen, behalve tussen de middag, dan in hun ledikantje om het regelmaat erin te krijgen. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn kindje maar 4 uur zie en dat het 18 uur boven in het ledikantje ligt. Erg egoistisch dus van mezelf maar ieder zijn eigen idee erover
Omdat Lola haar dag- nacht ritme omgedraaid heeft, hebben wij haar overdag in de box. Dubbel boxkleed, lekker zacht. In de hoop dat ze minder vast slaapt als boven waar het stil is. We hebben nog maar een paar nachten goed geslapen de rest gaan voorbij met heftige darm krampen. Nu beginnen die krampjes overdag te komen en niet meer zo vaak 's nachts, dus het begint te werken. Overigens was dat niet mijn intentie, slapen doe je in je eigen bed op je eigen kamer. Hahaha, zo kan het echt veranderen als je kindje er eenmaal is. Maar 's nachts slaapt ze wel in d'r eigen bedje op d'r kamertje. Overigens slaapt ze overal doorheen, zelfs door de hielprik! Veel kraam bezoek is er niet omdat we een kraamfeest houden en omdat we na een keizersnede 5 dagen in het ziekenhuis hebben gelegen. Daar is het meeste bezoek gekomen. Om een lang verhaal kort te houden, je weet niet wat je kindje gaat doen en waar hij/zij het beste op reageert. Het is echt een samenwerking, geven en nemen begint al vanaf dag 1. Groetjes, Mirelle.
als een box te hard is waarom leg je de baby dan niet op de aankleed kussen die je in de box leg ? kan ze ook nog niet afrollen hoorde dat ook vaak langs komen als tip
Ik snapte je wel hoor! Deze tip is op pagina twee ook al eens voorbij gekomen en ik had 'm al op pagina 3 gepost. denk dat íe door de spraakverwarring wat ondergesneeuwd is. Mijn neefjes hebben zo ook heerlijk beneden kunnen liggen in de box. Het is toch een geborgen gevoel voor ze ipv zo'n grote box. En er zit een matrasje in. Ik vond het zelf minder stevig, dus heb gewoon een stukje schuimrubbermatras op maat laten maken en dat met een stofje bekleed. Bovendien ben ik het volledig met je eens dat je beeb toch graag dicht bij je wil hebben. Dat heb ik ook. Toch is het zoals eerder gezegdafwachten of het niet te druk is voor de baby. (Of boven te rustig; dat kan natuurlijk ook) Gewoon lekker doen wat je gevoel je ingeeft. Wij hebben het dus zo opgelost. Hoop dat baby het er ook mee eens is. (we zullen er vast heel snel achter gaan komen).