Baby 11 weken, heel de ochtend wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jongemama1993, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    graag zou ik wat advies willen over het wakker zijn van mijn zoontje.
    Hij is 11 weken. Krijgt 's morgens om 8 uur zijn eerste fles van de dag. Rond 9 uur gaat hij weer naar bed. Want dan begint hij al te gapen, jengelen.. Hij laat dan blijken dat hij weer moe is.

Als hij in bed ligt, dan slaapt hij 's morgens echter niet. Hij ligt met zijn grote ogen rond te kijken.. Wat te lachen... En te brabbelen.. tot half 13 blijft hij gewoon wakker. Dan is het bijna tijd voor de volgende fles (na de fles van 12 uur slaapt hij overigens wel).

Nu heb ik al eens een paar keer geprobeerd om hem gewoon dan lekker bij mij in de buurt te leggen.. Maar dan begint hij te huilen... En is hij niet tevreden met zijn speentje. Want dan wilt hij gewoon naar bed..
    Als hij in mijn armen ligt, dan is hij heel vrolijk.. Maar om hem 3 uur in mijn armen te houden is zwaar.. Ook omdat ik een peuter van 3 heb rondlopen. Een draagzak vind hij 3x niets, dan zet hij het op het krijsen.

Wat kan ik het beste doen? Hem gewoon in zijn bedje terug leggen 's morgens, en dan max 3 uur laten rondkijken, lachen en brabbelen.. Of gewoon in de woonkamer in de box/wipstoel leggen/zetten?

Vind het namelijk zo ongezellig als hij in zijn bedje, in zijn eentje maar wakker ligt te zijn.. Wil namelijk genieten van zijn aanwezigheid..

2. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Misschien heeft hij de rust van zijn bedje nodig om prikkels oid te verwerken?
    En is de huiskamer te druk?
    Als hij toch heerlijk in zijn bedje ligt en het niet verveled vind zou ik hem lekker laten liggen

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Waarom ergens een probleem van maken waar jouw baby geen probleem van maakt?

4. jongemama1993

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Ik maak nergens geen probleem van, vraag alleen advies over wat ik het beste kan doen als mijn zoontje heel de ochtend wakker is.

5. Lovess

Lovess Actief lid

28 apr 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als hij lekker ligt te brabbelen en rond te kijken in zijn bedje vind hij het misschien juis wel prettig even geen prikkels om hem heen. Ik zou hem lekker laten liggen want blijkbaar vind hij het fijn. Zo niet dan geeft hij het vanzelf wel aan denk ik.

Ik snap je wel hoor dat je hem dan liever bij heb en dat het 'raar' voeld om hem wakker te laten liggen in zijn bed maar ik heb wel geleerd; als hij het niet fijn vind laat hij zich wel horen :D

Succes!

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Sorry ik denk dat mijn reactie anders overkwam dan de bedoeling was.
    Ik bedoelde het echt met een knipoog.
    Het zit sowieso in de genen van de meeste mama's om over teveel dingen na te denken. Ikzelf maak me daar ook veelvuldig schuldig aan.
    Om je vraag te beantwoorden; ik denk dat je hem het beste lekker kan laten liggen. Hij is tevreden in zijn bedje en heeft het schijnbaar echt nodig.

7. jongemama1993

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Volgens mij heb ik je reactie inderdaad verkeerd opgepakt, sorry! Dacht eerst dat het tijd was om hem langer wakker te laten, omdat hij zich wel zo gedraagt als hij in zijn bedje ligt. Maar niet als hij lekker in de woonkamer is.
    Dan zal ik hem gewoon lekker in zijn bedje laten liggen.

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Wees blij dat je kindje zo tevreden is! Vertrouw erop dat hij zich echt wel laat horen als hij je nodig heeft.

Voor je opmerking over de draagzak: het kan zijn dat de draagzak niet goed past of niet ergonomisch is dat je kindje zich er zo onprettig in voelt. Kijk maar eens op durftedragen. nl

9. jongemama1993

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Ik heb eens zitten rondneuzen op de site, maar het gaat voornamelijk over draagzakken die ik niet heb. Ik heb deze: Bekijk bijlage 439881

Ons dochtertje vond deze draagzak (toen zij nog een baby was) erg prettig. Maar ja, ieder kindje is anders natuurlijk. Misschien moet ik gewoon een draagdoek eens kopen om te bepalen of hij het prettiger vind.

10. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Dat is inderdaad geen ergonomische drager. Ik vind een doek echt veel lekkerder dragen. Mijn dochter is ook echt fan van de doek.
    Er zijn trouwens ook ergonomische draagzakken, als je niet van het knopen bent. ( Was ik eerst ook niet)
    Succes!

11. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Dit lijkt op een baby bjorn. Kan het niet helemaal goed lezen op het label. Baby bjorn is geen ergonomische draagzak.
    Baby's zitten in deze draagzak niet in de M houding.
    Veel kindjes vinden het fijn om gedragen te worden. Ik heb zelf geweven doeken en een bondolino. Draagt fijn, en is super handig als je er nog een kindje naast hebt.

Deel Deze Pagina