Onze jongste is nu bijna 7 weken. Gisterenavond heeft hij om 21:00 z'n laatste voeding gehad. Om 6:00 ging de wekker en schrok ik omdat hij vannacht niet geweest is voor een voeding. Normaal komt hij soms zelfs twee keer. 9 uur aan 1 stuk geslapen. Mag dit wel? Ik weet dat er de eerste weken wel regels zijn, maar niet tot hoe lang die gelden. Ik heb hem maar wakker gemaakt. M'n borsten stonden op knappen...
Ik persoonlijk zou me er niet druk om maken, lekker laten slapen. Als er honger is dan worden ze wel wakker.
Prima hoor! Ik kan mij herinneren dat het langer dan 10 uur slapen ze eerste 4 weken niet wenselijk is ( bloedsuiker spiegel)
Idd heeft het met de bloedsuikerspiegel te maken. Onze oudste van nu 2jaar en 2 maanden slaapt nu nog steeds niet echt door, en de jongste van nu 17 maanden sliep vanaf dag 3 al 10u lang door. Nou ik wist niet wat ik meemaakte hahaha. Mij is wel aangeradem haar 1x per nacht toch wakker te maken, maar ze werd sochtends altijd zo alert wakker en het was zo'n tevredem baby, dat ik gewoon wel ging controleren snachts, maar haar niet wakker maakte. En ze slaapt nu nog steeds super
Absoluut niet wakker maken! Heerlijk laten slapen! Waarschijnlijk is je kindje smorgens na de fles alweer moe en de rest van de dag activer?
Geniet van je nachtrust, haha! Wie weet is het eenmalig, de kleine sliep hier vorige week ook ineens 7 uur achter elkaar door, maar is nu ook weer over
De richtlijn die mij verteld is op de neonatologie (dochter was 2 kg bij geboorte) is dat ze het aantal kilo's lichaamsgewicht keer 2 aan aantal uren achter elkaar mogen doorslapen zonder voeding. Dus pre/dysmatuur 2 kg is max 4 uur tussen voeding, een 'standaard' pasgeboren baby van 3,5 kg max 7 uur. Ze zeggen ook wel bij het CB dat een baby vanaf 4 kilo mag doorslapen (8 uur). Hoe ouder je kindje hoe beter het zijn bloedsuiker kan reguleren. Lekker laten slapen dus (tenzij je zoontje minder dan 4-4,5 kilo weegt, maar daar ga ik even niet vanuit)