Hallo dames Wij gaan aanstaande zaterdag voor het eerst met jace naar een binnenspeeltuin. Hij is dan 10 maanden. Er is een aparte hoek van 0-4 jaar. Iemand die dit ook gedaan heeft en hoe vond je kleine het ? Vertel vertel vertel
Ligt een beetje aan de speeltuin zelf denk ik. HIer zit een indoorspeeltuin met apart gedeelte voor 0-4 maar in dat gedeelte ook nog een apart afgezet gedeelte volledig van zachte matrassen met daarin speelmateriaal voor de echte kleintjes. Ideaal en leuk voor de kleintjes die alleen nog kruipen. ALs dat gedeelte er niet zou zijn, dan had ik het nog wat te druk gevonden. EN als ze eenmaal kunnen lopen wordt het helemala leuk!
Hier regelmatig gedaan toen de jongste alleen nog kroop, die vond het geweldig. Die gaf er helemaal niks om dat er meerdere kinderen langs hem heen rende. Het scheelt het is zelf ook nogal een wilde bras. Die vond de trampoline het leukst als ik er zo hard mogelijk op sprong zodat hij de lucht in vloog. Erg leuk om te doen!
We willen naar bungelland. Hij kan alleen aan de hand lopen , maar is wel gek op klimmen Onze klauter kabouter
Ik denk dat een baby van 10 maanden het zeker niet vervelend gaat vinden, maar als je nog niet los kunt lopen dan haal je er natuurlijk nog niet helemaal het maximale uit .... Als jullie het zelf leuk vinden dan moet je gewoon lekker gaan, maar stel je er niet al teveel van voor. Voor een dreumes, peuter of kleuter is er natuurlijk nét iets meer te beleven dan voor een baby, die nog niet zelf kan lopen. Mijn ervaring met baby's die nog niet zelf kunnen lopen, maar wel mobiel zijn is dat bijna alles waar ze veilig kunnen kruipen en waar grotere kinderen en leuke actie is, leuk voor hen is. Dus ook een binnen speeltuin met een veilige babyhoek. Ik ga zo'n twee keer per maand naar een binnenspeeltuin voor de oudste en neem mn baby dan altijd mee. Sinds kort kan ze kruipen, zelf gaan zitten en staan (7,5 mnd) en als ik haar in de "babybak" zet (grote met matten afgezette ruimte met wat beesten van "mattenmateriaal" en een soort mattenklimdingetje) vindt ze dit best leuk. Vaak kruipt ze eerst wat rond en gaat dan tegen de rand aan staan en naar de grotere kinderen kijken. Ze vindt het ook leuk om te klimmen en lekker fysiek bezig te zijn en het is handig dat ze zich niet zo snel kan bezeren met haar baby geklungel . Ik neem zelf meestal ook wat speelgoed voor haar mee, zodat ze ook even kan gaan zitten prutsen. Soms ga ik samen met iemand met ook een baby en zetten we de baby's bij elkaar, zodat ze kunnen "spelen". Al met al vermaakt ze zich prima en kan ik er gemakkelijk de gehele middag zijn (4/5 uur) (dan slaapt ze natuurlijk wel even tussendoor), maar haar grotere zus haalt toch wel wat meer uit zo'n bezoek dan zij.
Dankjewel voor alle reacties ! We gaan het gewoon proberen , en ik post daarna wat meneer er van vond.
Het ligt er heel erg aan welke binnenspeeltuin. Wij hebben in het afgelopen jaar behoorlijk wat verschillende gedaan en veel valt eigenlijk best wel tegen voor de kleintjes, ook als ik er goede verhalen over heb gehoord. Denk dat het ook aan kindje ligt, die van ons is heel erg ondernemend, zeer actief en heeft het in een klein speelvak eigenlijk zo gezien. Wij wonen in Breda en ik moet eerlijk zeggen dat ik heel blij ben dat de monkeytown breda zo ontzettend dicht in de buurt is want ik heb nog geen peuterhoek gevonden die zo uitgebreid en groot is, als deze dus. Het voordeel is dat het zo dichtbij is, dat we doordeweeks tijdens peuterochtenden kunnen binnen gaan en dan mag je onder begeleiding ook mee in het grotere gedeelte (en de grote trampolines, want die zijn echt haar favo), daar kruipt ze nu al een half jaar door. Zonder die mogelijkheid is het voor onze dame vrijwel onmogelijk om haar, hoe groot dan ook, binnen de peuterhoek te houden hahah Wij gaan vanaf 8 maanden eigenlijk al, de ballenbak vond ze toen al fantastisch. Ze hebben sinds kort ook kruiperstarief, dat geeft eigenlijk al aan dat het vanaf die leeftijd al geschikt is om te gaan!
Pas geweest, maar eerlijk gezegd vonden we er niet veel aan. Hij is nu 15 maanden en kan nog niet lopen. De kinderen die wel konden lopen vond ik veel te wild. Dat beetje spelen in de ballenbak kan hij voor mijn gevoel net zo goed thuis met zijn speeltjes. Kortom, ik denk dat als hij loopt het een stuk leuker voor hem zal worden.
Ja ik ga regelmatig. Zoonlief vermaakt zich altijd héél goed! En slaapt daarna als een roosje. Her wordt wel leuker als ze kunnen lopen. Maar ook toen ons ventje alleen kon kruipen vond hij het erg leuk! Veel plezier!
Wat leuk om alle verschillende verhalen te horen! Kan me idd goed voorstellen dat het nog leuker is als je kindje losloopt. Maar ik heb zo een vermoeden dat dit hier niet meer zo lang gaat duren, hij wandeld aan onze hand al de hele kamer door haha
Indoor speeltuin is erg leuk! Ook als ze nog niet kan lopen, dan nog kan ze overal naar toe kruipen. Hier hebben ze ook een ballenbak: erg leuk! Wat ik wel vind. Bij de babyhoek, van de indoorspeeltuin bij ons in de buurt, is dat er niet altijd alleen maar baby's spelen. Maar er ook oudere kindjes die ruim boven de vier/vijf jaar zijn en er dan door heen lopen te rennen en wild doen. Vorige keer dat ik er was, was er zelfs een vader die met zijn oudere zoon (10 jaar?) flink liep te stoeien en niet echt om zich heen keek. En dat is dan een vader Die gaat stoeien in een babyhoek Er was geen toezicht van het bedrijf zelf en dat is erg jammer. Want dat drukke en wilde gedoe is, vind ik, gevaarlijk in een babyhoek waar kleine baby's zijn die kruipend op ontdekking gaan of net kunnen staan/lopen en nog erg wankel zijn. Er hangt wel een bord dat die hoek bedoeld is tot 4 jaar, maar als kinderen zich daar niet aan houden? Ik ga niet de kinderen van een ander corrigeren. Eigenlijk zou er gewoon toezicht moeten zijn. Vandaar dat ik eigenlijk alleen door de weeks ga, muv woensdag, dan is het echt heel erg rustig. Maar dit hoeft natuurlijk niet bij jou in de buurt ook zo te zijn. Ik zou gewoon gaan, en als het niet leuk is dan blijf je toch niet lang?
Gebeurt hier ook wel eens, maar ik vraag ze dan gewoon vriendelijk of ze even ergens anders willen spelen. Meestal zeggen de ouders er dan zelf ook wat van en gaan ze wel weg, zoniet dan ga ik zelf zo pontificaal in de weg zitten dat ze niet meer goed kunnen spelen (onze babyhoek is maar klein) en alsnog weggaan. Wat betreft gebruik maken van de hele speeltuin; ik vind het ook een aanrader om op de rustige momenten te gaan, bijvoorbeeld doordeweekse dagen (niet wo en vr), zodat het lekker rustig is. Onze speeltuin heeft baby, 0-4, 5-8 en 6+ secties en als het erg rustig mogen alle kinderen onder begeleiding overal komen. Het suffe is dat sommige 6+ dingen gewoon heel erg leuk zijn voor peuters en soms zelfs dreumessen. Zo heeft onze speeltuin van die mega duploblokken, waarmee je huizen etc. kunt bouwen, waar je zelf in kunt staan. Dit vindt mn oudste helemaal super, maar zelfs mn baby vindt het leuk om met die grote blokken te ravotten en langs de muurtjes, die haar zus zojuist heeft gebouwd te lopen. Ook is er een heel groot luchtkussenkasteel wat super leuk is voor ukkies en trampolines. Als je op drukkere dagen gaat, kun je deze dus allemaal niet gebruiken (allemaal 6+). Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Hier heeft ons mannetje juist leren lopen vanwege die babyhoek in Ballorig. Hij was niet bang om daar te vallen. Sinds we terug zijn van die vestiging, kan hij lopen! Hoera !