Ferti lilycup

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dominique87, 8 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dominique87

Dominique87 Bekend lid

28 aug 2021
    874
    480
    63
    Vrouw
    Ik heb deze net besteld, nu is het ronde 12 dus kan maar proberen denk ik . Iemand tips ervoor? En heb je er goede ervaringen mee of niet?

2. Muisjepluisje

Muisjepluisje Fanatiek lid

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Sowieso van te voren even oefenen met indoen want was best een gedoe! Ik ging wel plassen zodra ik hem inhad omdat ik anders meteen blaasontsteking had. Heb er gewoon mee geslapen. Maarja wij kregen de diagnose azoospermie dus of het werkt :rolleyes:

3. Lila94

Lila94 Lid

23 apr 2021
    7
    0
    1
    Vrouw
    Wij gebruiken deze cup nu ook sinds twee rondes na het vrijen (niet elke keer). Erg makkelijk gaat het niet, maar heb zelf ook geen ervaring met menstruatiecups bijvoorbeeld. Verlies bij het uithalen alsnog veel zaadjes (helaas). Baadt het niet schaad het niet, denk ik maar.

4. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    863
    849
    93
    Vrouw
    Ik heb hem in onze ronde 5 voor het eerst gebruikt, en precies die ronde is het ook voor het eerst raak geweest en ben ik zwanger geraakt. Ik ben dus tevreden, maar kan natuurlijk niet garanderen dat dat puur te maken heeft gehad met de cup.

Ik vond het inbrengen erg gemakkelijk, had hem gewoon naast het bed klaarliggen zodat ik al liggende hem in kon brengen direct na het vrijen. Geen moeite mee gehad, al moet ik daar wel bijzeggen dat ik ook al jaren gebruik maak van menstruatiecups en wat dat betreft dus wel wat gewend was. Ben wel alvast begonnen met de cup gebruiken ruim voordat mijn eisprong was, zodat mocht het toch mislukken met inbrengen de 1e keer, dit verder weinig gevolgen zou hebben voor onze kansen. Mocht je twijfelen of die goed zit, haal hem er dan in ieder geval nooit helemaal uit want alles komt wel mee dan! Druk hem dan gewoon zo diep als lukt en laat het daar dan bij, al zit die dan niet helemaal goed, dan is het in ieder geval deels naar boven gedrukt :)

Dominique87 vindt dit leuk.
  5. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    863
    849
    93
    Vrouw
    Wanneer je hem minstens een uur laat zitten zijn de zaadjes al wel naar boven gezwommen hoor :). Ik hield hem vaak een aantal uren in voor de zekerheid, maar als je hem eruit haalt komt er altijd vocht mee, maar dat betekent dus niet dat de zaadjes dan ook meekomen! Het vocht blijft altijd gewoon in je vagina namelijk, en alleen de zaadjes zwemmen naar boven.

6. Lila94

Lila94 Lid

23 apr 2021
    7
    0
    1
    Vrouw
    Oke, dat stelt mij enigzins gerust. :) Minimaal 1 uur inhouden dus. Ook nog tips omtrent het snel en eenvoudig inbrengen? Is het inderdaad aan te raden om ook even naar de toilet te gaan? Dat hoor ik vaker.

7. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    863
    849
    93
    Vrouw
    Het inbrengen zou ik liggend doen. Je klapt hem eerst binnenstebuiten als een soort parapluutje. Ik bracht hem vervolgens, net zoals je dat bijvoorbeeld ook met een tampon doet, met 1 vinger in zo diep als ik hem kon krijgen (met het steeltje richting je tenen. Bij mij klapte hij vaak vanzelf weer de goede richting in als ik hem had ingebracht, maar mocht dat niet zo zijn kun je voorzichtig even aan het steeltje trekken en langs de randen van de cup voelen en eventueel die nog wat aanduwen.

Vervolgens kun je gewoon alles doen wat je wil. Na het vrijen is plassen altijd aan te raden om blaasontsteking te voorkomen. Dat kun je gewoon doen met de cup in!

8. Lila94

Lila94 Lid

23 apr 2021
    7
    0
    1
    Vrouw
    Duidelijk uitleg, thanks! Hopelijk word ik er wat minder onhandig mee. Fijn dat je daarna gewoon alles kunt doen en dus niet extra lang hoeft te blijven liggen. Wist ik niet zeker. En meteen na de zaadlozing van hem bij je inbrengen dus?

9. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    863
    849
    93
    Vrouw
    Ja klopt :). Succes!

10. Dominique87

Dominique87 Bekend lid

28 aug 2021
    874
    480
    63
    Vrouw
    Dank u wel voor de uitleg. Ik ga dit zeker eens uittesten :)

Deel Deze Pagina