Met de minipil heb je geen eisprong hoor? Wat de redenatie van je ha was snap ik al helemaal niet? Een pil slik je juist om geen ei te hebben toch . Of je pil was te licht maar dan had je ook veel kans op een zwschap. Dat is niet gebeurd dus? Je test ziet er prima uit, gewoon negatief denk ik. Je moet jezelf nu niet gek gaan maken. En anders doe je er vanmiddag nog eentje, is die weer negatief ben je echt niet zwanger helaas.... Maat je had ook Een ovu gedaan zei je?
Volgens de huisarts en de vervanger waar ik vorige week was kon je door de minipil heen je eisprong voelen. Ik vind het ook gek. Ik heb ook een ovulatietest gedaan. Voor de gein eigenlijk omdat ik al een week overtijd was en geen zwangerschapstest had. Toen die erg donker bleek zondag heb ik de dag erna toch zwangerschapstest gehaald. En dat was dus die van gisteren. Als het wel mijn eisprong was dan wacht ik gewoon nog even. Heb zaterdagnacht rond 1.00 uur nog gezellig gedaan :-D dus kan dan ook nog toch? Deze ovulatietest is van zondagmorgen met de tweede plas
@Jolina ik bedoelde dat ik denk dat die "positieve" test van gisteren een foute test was. Ik dacht trouwens altijd dat je wel een eisprong hebt met pil maar dat dat eitje niet bevrucht kan worden door de hormonen uit de pil. Maar misschien zeg ik nu wel iets geks. Ik vind wiskunde makkelijker dan deze materie haha.
Minipil Wat doet dit medicijn en waarbij wordt het gebruikt? Dit medicijn is een anticonceptiepil. Het is een zogenaamde minipil. Dit betekent dat deze pil alleen één soort vrouwelijk geslachtshormoon bevat, namelijk het progestageenhormoon desogestrel. Andere anticonceptiepillen bevatten een combinatie van een oestrogeenhormoon met een progestageenhormoon. Oestrogeen- en progestageenhormonen spelen een belamgrijke rol bij de vruchtbaarheidscyclus. De minipil kan worden gebruikt om zwangerschap te voorkomen. Voorkomen van zwangerschap Werking Het progestageenhormoon in deze minipil remt de eisprong en voorkomt dat een eicel vrijkomt tijdens de cyclus. Bovendien maakt het de slijmprop in de baarmoederhals moeilijk doordringbaar voor zaadcellen. ------------------------- Heeft je ha niet gezegd dat het kan dat je een eisprong hebt ? Dat je pil te licht kan zijn? Ik denk echt dat jij je eisprong hebt gehad. En als jij een dag voor je knaller sex hebt gehad is dat helemaal prima
Ah dankje. Wat dom eigenlijk he dat ik de pil gebruikte zonder te weten wat die nu echt deed. Beide ha zeiden dat ik een eisprong kon voelen toen ik er naar vroeg. Niet dat de pil misschien wel te licht was Ik werd de laatste tijd tijdens de pil ook steeds gewoon "ongesteld" twee weken na de "eisprong". Dat vond ik toen al zo raar aangezien je een minipil doorslikt. Ik wacht gewoon af. Wel raar die 2v5 test van gisteren en dat lichtroze streepje van vanmorgen.
Ja de pil was gewoon te licht voor jou denk ik. En dan kan het zeker zijn dat jij een eisprong had. Maar het is niet standaard weet ook niet hoe je ha het bedoelde... Je test heeft gewoon op je ei gereageerd. En ik zou zeker morgen of overmorgen nog een testje doen voor de zekerheid.
Dankje en ga ik doen. Ik zal het hier wel neerzetten wat het verdere verloop is. Wie weet heeft iemand anders er ook nog wat aan. De ha zei dat naar aanleiding van mijn vraag of dat kon. Ik ging er daarom vanuit dat het normaal was.
Nee dan snap ik hem wel , alleen jij vertelde het anders Laat idd wat weten ik ben nu wel benieuwd natuurlijk
Vanmiddag nog een test ertegenaan gegooid. Knalwit. Heb ook gelijk bij de kruidvat navraag gedaan. De cassiere adviseerde me een mail te sturen naar kruidvat. Misschien dat als anderen met deze ervaring dat ook doen ze de testen verbeteren.
Ben ik het niet mee eens. Binnen de afleestijd was de test wit schreef je. Dat je 'm pas na een kwartier afleest kan een foutieve uitslag geven. Dat is de reden waarom er een gebruiksaanwijzing bij zit.
Snap wat je bedoelt dus helemaal verbaasd was ik niet dat het nu wit was. Al was de test vanmorgen nog heel lichtjes roze binnen 5 min. Maar zoals je hier kunt lezen in de reacties vond iedereen het toch zwanger. En het gebeurt wel vaker dat het na 5 minuten nog verkleurt. Ik heb dat 8 jaar geleden met predictor gehad. En die roze stip ruim na 5 minuten is nu 8 jaar
He bah! Ik hoopte op een andere uitslag! Helaas heb ik bijna altijd streepjes op deze testen, zowel binnen als buiten de tijd. Ik gebruik ze om die reden niet meer. Succes met zwanger worden!
Je eerste test was positief, dat kwam door je eisprong. Je tweede test vond ik niet positief. Je hebt nu iig duidelijkheid.
Zo is dat. Ik lig er niet direct wakker van hoor. En wie weet over twee weken alsnog. Zo heb ik toch per toeval mij eisprong opgespoord.....mede dankzij dus de positieve ovutest. En anders is het ook goed zoals het is.
Misschien eens de test van action gebruiken. Die is niet heel gevoelig. Dus als je een streepje ziet dan weet je ook dat het zeker een streepje is. Binnen afleestijd uiteraard. Buiten afleestijd vertrouw ik op geen enkele test. Hoe knal een streep ook zou zijn.
Ga ik zaterdag doen of maandag dan is het 1 dag na NOD. Wilde eigenlijk morgen pas testen maar ik had ze net gehaald en kon echt niet wachten. De kwaliteit van de foto is hier minder goed. Ik kan de streep zonder op mijn kop te hangen zien.