Hallo, Ik zie regelmatig mensen die een test hebben met zon vaag streepje dat je het maar net kan zien. Vaak zegt men dan het is een indroger, ook al stond die er gewoon nog binnen de tijd. Is het dan niet zo dat die test wel op iets reageerde maar je toch gewoon ongesteld bent geworden? Dan leeg ik reacties van 'die streepjes had ik ook en ik was toch echt niet zwanger, zal een indroger zijn'. Als het streepje pas na het opdrogen van de test er staat, is het anders natuurlijk. Ik had zelf op 7/1 een streepje na 10 minuten bij kruidvat (vaag maar wel zichtbaar), op 8/1 een vrij duidelijke streep op een carrefour test. Vrij duidelijk voor een in droger maar kon biet goed zeggen grijs of roze. Ik zou in principe niet zwanger kunnen zijn maar alle andere kruidvat en carrefour testen voor 7/1 en na 8/1 zijn gewoon echt wit. 10/1 werd ik dan ongesteld. Ik verwacht niet dat ik zwanger was hoor.
Er zijn hier dames die gelijk zien of het een indroog lijn is Ik weet het zo niet maar zou die testen niet weer gebruiken..
Ik heb met kruidvat ook veel streepjes gehad zonder zwanger te zijn ook binnen afleestijd. Miss voorgedrukte streepjes? Kv is in ieder geval pas betrouwbaar als de streep makkelijk te zien is
Zo lees ik ook vaak dat de action geen indroog streepjes heef, terwijl ik ook net weer in zo'n twijfel geval zit....van is het nou wel of niet zo.... ik ga morgen op Nod pas weer testen dan hoop ik iets meer zekerheid te hebben.
T is lastig idd. Heb ook al eens streepjes gepiest en toch gewoon ongesteld geworden. Volgens mn gyn is er dan wel weldegelijk iets gaande maar is de innesteling niet helemaal goed gegaan.
Ik had toen ik ik teste vorige week ook een heel licht streepje waarvan ik dacht ben ik het nu wel of niet dag later werd het streepje al meer zichtbaar en mijn testen en clear blue zegt zwanger, dus denk dat het bij iedereen anders is
Dat is net wat ik bedoel. Er word hier heel snel geroepen het is een vals streepje, indroger,... zelfs als het streepje er binnen de juiste afleestijd stond. Dan is het toch echt dat er HCG is waargenomen maar dat het gewoon weer misgaat toch? Ik heb ook al veel kruidvat testen gedaan en die zijn ofwel gewoon helemaal wit ofwel zie je alleen als de test opgedroogd is een streepje als je er bij wijze van spreken een zaklamp tegen houd. Maar die komen dan gewoon na de tijd of bij opdrogen. Het blijf inderdaad moeilijk. De kans dat mijn streepjes op de testen echt door HCG waren is klein, maar kan wel. Daarom dat ik het me afvroeg wat streepjes binnen de tijd nu betekenen (ben ongesteld geworden na 42 dagen dus veel te laat). Ik ga nu mijn cyclus beter bijhouden.
Ik heb ook 2 actiontesten gedaan, de dag voor ik ongesteld werd en die zijn echt witter dan wit. Bij mij dus geen indroogstreepjes.
In mijn optiek is het heel duidelijk. Als er een streepje verschijnt binnen de tijd en dat blijft staan is het (vaak) geen indroger. Ik heb heel vaak op KV-testen streepjes gehad die ik pas ontdekte na het douchen of aankleden, of testen die ik na een paar uur toch weer uit de prullenbak viste. Ik heb dus geleerd dat als je een (KV)test maar lang genoeg laat liggen en er ook nog een paar keer water op gooit dan creeer je zelf gewoon streepjes. Er zit nou eenmaal kleurstof op die plek. Als je dat maar lang genoeg triggert komt het best nog weleens bovendrijven in het juiste licht. En uiteraard moet niemand dat doen (lang wachten, uit de prullenbak vissen etc.) Maar we zijn allemaal mensen en allemaal wanhopige moeders in spé. Je wil zo graag iets zien. Qua foto's kun je het hier ook heel duidelijk zien. Als iemand zegt "de foto is na 5 minuten gemaakt" terwijl de test bijna gelig is en de controlestreep diep paars dan heeft diegene ook vaak pas na erg lang wachten iets ontdekt. Dan hou ik het dus in 9 van de 10 gevallen op een indroger.
Betty, dat de test na 5 minuten op de foto gezet is, wil nog niet zeggen dat t streepje er voor die tijd nog niet stond natuurlijk, maar ik begrijp wel wat je bedoeld. Sunshine; mij is door mijn gyn en mijn huisarts die tevens ook verloskundige is altijd verteld als de streepjes er binnen de tijd staan, hoe licht ook de uitslag positief is. Zijn de testen daarna negatief is er wel wat geweest, maar is het niet goed gegaan. Helaas is het ook zo dat hcg testen lichtpositief kunnen uitslaan bij veel eiwitten in de urine, wat kan duiden op een blaasonsteking. Tevens blijken ze ook licht positief te kunnen reageren op cystes etc. Mochten mannen problemen hebben bij of met hun zaadbal kunnen zij zelfs licht positief testen. Als ik nu hier mijn eerste lichte positieve testen zou plaatsen van mijn zwangerschappen, zou men hier ook zeggen dat t indrogers zijn omdat de controle streep nu paars is en de teststreep paars/grijzig. Terwijl ze toch echt positief zijn/waren. In mijn ogen bestaan vals positieve testen niet, tenzij je medicatie hebt gebruikt, er nog zeep resten zitten in t bakje waar je de urine in hebt opgevangen of op de verkeerde tijd test omdat je niet weet waar je in je cyclus zit, en zwangerschapstesten ook licht uit blijken te slaan bij een lh piek.
Ja idd. Dat valt mij ook vaak op hier. Of dan wordt er geroepen dat de KV2v5 niet zo betrouwbaar meer is als vroeger. Na mijn mening is er bij een zichtbaar streepje binnen een normale tijd HCG ontdekt. Of dat nou goed gaat of niet...
Colinn, ook ik vind ze niet zo goed meer als voorheen hoor, moet ik Wel eerlijk bekennen. Ik heb het hier nu al vaker voorbij zien komen dat mensen indrogers zouden hebben volgens de "kenners" hier, en uiteindelijk krijgen ze alsnog een knal test. Het is mij opgevallen dat de testen er langer over doen om streepjes te geven wat het lastiger maakt om de test binnen 5 minuten af te lezen. Ik zou bijna gaan denken dat ze dit expres doen zodat we nog meer testen gaan kopen Owja... wat ik ook krom vind... er staat dat je het resultaat binnen 5 min moet aflezen, en uitslagen na de 10 minuten zijn mogen niet als geldig worden gezien. Voor mijn idee is het dus dat je 10 min de tijd hebt om ze af te lezen en daarna dus niet meer.
Ik koop ze niet meer, ik ben er nu wel uit dat ik de 'gewone' testen zoals die van action enz, wel handiger vind. Hopelijk hoef ik er geen meer te kopen want we zijn tevreden met ons gezin nu, maar je weet nooit
Testen van de action en de wibra zijn ook prima en kosten minder geld t enige nadeel er aan is dat ze vaker wat meer hcg nodig hebben.
Deze had ik 8/1 met ochtendurine, kwam er ook binnen de tijd(duidelijker in het echt). Dag voordien(ook ochtend) eentje van kruidvat op 10minuten een licht lijntje. Op 8/1 in de namiddag een kruidvat test gedaan, ook wit De testen van voor 7/1 en na 8/1 waren gewoon wit. Ook dezelfde als die van de foto was gewoon wit 9/1. En 10/1 ongesteld geworden, wel veel te laat. Tja als zon streepjes komen zonder hcg dan is het rommel hé ik wacht in het vervolg gewoon lang genoeg als ik over tijd ben. Als ik dan toch zwanger zou zijn, is het ineens duidelijk op de test:-D
Veel is al gezegd maar ik denk dat er vaak wel 'iets' gaande is maar wat dan mis gaat voor /rond NOD (heb ik ook wel eens gehad). Tegenwoordig zijn die testen zo gevoelig dat velen vroeg testen en daardoor een vroege zwangerschap oppikken die je zonder test nooit had geweten. Ik snap het vroegtesten wel (je wil iets heeeeel graag) maar doe het zelf niet meer omdat het extra rot is vind ik als het 'niks' blijkt. Wat me is bijgebleven van mijn (misgelopen) zwangerschap is, is dat de streep er binnen de tijd was, zeer duidelijk was en er geen turen aan de pas kwam
Ik heb heel vaak een vaag streepje gehad terwijl ik toch ongesteld werd, geloof er niet in dat ik al die keren zwanger ben geweest.