Kans op vruchtbaarheidsproblemen erfelijk?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KimChloe, 4 jun 2025 om 17:01.

1. KimChloe

KimChloe Lid

12 mei 2016
    31
    4
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

Mijn man en ik beginnen binnenkort aan de wens voor ons eerste kindje. Ik denk hierbij wel eens aan dat mijn man zelf is geboren middels IVF. Mijn schoonouders hadden geloof ik geen hele duidelijke reden waarom het niet spontaan lukte. Ik vraag me wel eens af of dit erfelijk zou zijn. We komen hier natuurlijk op maar 1 manier achter of wij hier ook moeite mee zullen hebben en ik maak me ook nog helemaal niet druk. Maar ik hoopte misschien met dit topic op wat ervaringen/succesverhalen? Andere dames (of hun partner) die zelf door de MMM ter wereld zijn gekomen en zelf ook problemen ervaren of juist niet? Wilde hier graag over kletsen. :)

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.835
    27.488
    113
    Vrouw
    Mijn schoonouders hadden moeite met t verwekken van kinderen en hebben hulp gehad erbij. Toch zijn er bij de kinderen geen vruchtbaarheidsproblemen.
    (Wel bij mij, maar ik als enige in ons gezin)

Maar...oorzaak kan erfelijk zijn. Vriendin van mijn moeder heeft maar van 1 van haar zonen kleinkinderen gekregen. Afwijking aan de productie van de man die oa 2 van haar broers dat ook hadden. Lui zaad gen noemt ze het gheghe

En overgang is ook erfelijk bepaald. Dus als je moeder bv met 30 al in de overgang ging, is er ook een grote kans om zelf ook vroeg in de overgang te komen.

3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.514
    9.037
    113
    Vrouw
    Het kàn erfelijk zijn, maar hoeft niet. Mijn moeder en zus raakte heel makkelijk zwanger. Ik niet, maar dat komt door verklevingen in mijn buik waardoor het niet lukt dus heeft niks te maken met erfelijkheid.

4. BFRP

BFRP Bekend lid

24 jan 2025
    571
    457
    63
    Vrouw
    Mijn vader was onvruchtbaar verklaard. Mijn zus is dus ook van de spermabank.
    Ik ben wel biologisch van hem. Inmiddels zwanger van nr 3.

5. KimChloe

KimChloe Lid

12 mei 2016
    31
    4
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties!!

Deel Deze Pagina