Ovulatietest donker voor net na menstruatie?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door NoelleNoelle, 27 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoelleNoelle

8 apr 2019
    24
    6
    3
    Vrouw
    Goedemiddag,

Ik ben gisteren begonnen met ovulatietesten. Ik had afgelopen zaterdag de eerste echte dag van mijn menstruatie, die een stuk korter was dan normaal (slechts 1,5 dag) en daarna vooral bruinverlies (met op dag 2 wat rood ook).

Nu weet ik dat ovulatietesten pas positief zijn als de teststreep donkerder is dan de controlestreep, maar is het gek dat mijn teststreepje nu al wel duidelijk kleur heeft? Is dat dan gewoon de LH die ik altijd heb? Misschien is het trouwens helemaal geen duidelijke kleur voor een ovulatietest haha.

Ergens hoop ik stiekem dat mijn menstruatie een innesteling was, maar ik durf nog niet helemaal te testen met een zwangerschapstest. Ik denk dat ik het over een weekje wel voor de zekerheid even doe.

Excuses voor de misschien wazige vragen maar ik ben hier nog wat nieuw mee. Ik weet dat je normaalgesproken pas later in je cyclus begint met ovulatie-testen maar ik was gewoon erg benieuwd hoe de oploop zou zijn. (De rechtertest was na 5 minuten gefotografeerd, de test links is van gisteren).

Bijgevoegde bestanden:

2. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Is een heel normaal streepje voor begin van je cyclus. Zou hiermee absoluut niet aan een zwangerschap denken ;).
    Je hebt altijd een kleine hoeveelheid LH in je lijf, dus dat zie je op een gevoelige test altijd. Rustig doortesteb dus totdat de streep even donker of donkerder is dan de teststreep, dan pas is die positief.

3. NoelleNoelle

8 apr 2019
    24
    6
    3
    Vrouw
    Ok hahaha, dat is goed om te weten dan! Thanks, dan test ik rustig door :) Het is lichtelijk verslavend dat testen, moet ik een beetje mee uitkijken.

4. Sniekie

Sniekie Bekend lid

1 aug 2012
    832
    412
    63
    Is inderdaad een heel normaal streepje. Bij een zwangerschap had hij echt van je test geknalt nu. Helaas! Succes aankomende ronde!

5. NoelleNoelle

8 apr 2019
    24
    6
    3
    Vrouw
    Is dat helemaal waar? Ik wil mezelf geen valse hoop geven, maar volgens mij kan je ovulatietesten niet per se als zwangerschapstest gebruiken. Zeker in het begin niet?

6. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Klopt hoor! Hij knalt dan echt nog erger dan de eisprong. Dit was mijn ovutest, die ik aan het begin van de zwangerschap heb gedaan. Nog nooit zon knaller gehad:roflmao:
    Screenshot_20190627-163457_Chrome.jpg

Sela~, margarethd en Sniekie vinden dit leuk.
  7. Sniekie

Sniekie Bekend lid

1 aug 2012
    832
    412
    63
    Wel als je al ongesteld had moeten worden, dus na je nod zit.

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Meeste vrouwen hebben standaard een een dusdanig niveau van lh in hun bloed dat die altijd een tweede streepje krijgen :) maakt het idd geen positieve test. Staat overigens ook in de bijsluiter.

9. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.270
    2.618
    113
    Vrouw
    Dit was bij mij niet:) pas 3 dagen NA nod knalde mijn zw test

10. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Bedoel je zwangerschapstest of ovulatietest? Want Sniekie bedoelde ovulatietest :)

Ik vind dit inderdaad een normaal streepje voor begin van de cyclus. Dat gezegd hebbende, ik had bij 1 goede zwangerschap een knaller op m'n ovulatietest en bij 1 goede zwangerschap gewoon dit, dus een negatieve test. Ga dus niet uit van een ovulatietest, maar pak toch even een zwangerschapstest als je twijfelt aan die menstruatie, ook al durf je eigenlijk niet :)

11. NoelleNoelle

8 apr 2019
    24
    6
    3
    Vrouw
    Ja heb je ook gelijk in hoor, moet ik ook gewoon even doen. Ik kijk het nog even een paar dagen aan en als ik dan nog het vermoeden heb doe ik een test.

Ik heb ook gelezen dat het zeker niet bij elke vrouw zo is dat als je zwanger bent, je ook meteen een knallende ovulatietest hebt. Daarbij zit ik nog voor mijn NOD als blijkt dat mijn laatste (zeer korte) menstruatie een innestelingsbloeding was. Mijn cycli veranderen nog wel eens dus ik weet het niet zeker.. Had een week voor die bloeding wel ovulatiepijn maar dat kan ook zo lijken omdat ik er nu even de focus op heb liggen.

Deel Deze Pagina