ik wil een 3e, man lief niet...wat nu?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door maritvoorde3e, 4 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maritvoorde3e

27 okt 2008
    9
    0
    0
    De titel zegt het al...
    Ik wil een derde en tevens laatste kindje!
    Mijn aanstaande helaas niet.....niet NU althans zegt hij...
    Ik wilde graag de leeftijden van dezelfde tusentijd....Hij wilde dat ook...nu we er eenmaal 2 hebben ( 5 jaar en 2 jaar ) ziet hij ervan af en wil hij geen 3e.

Over 5 jaar wil hij mischien eens nadenken erover....maar waarschijnlijk niet...

wat nu? ik heb enrome drang om zwanger te worden, zie buiken,zie babys en mijn wens is absoluut nog niet voorbij!
    We hebben hier nog net geen ruzie over en ik wil zoooooooooooooooo graag en hij zooooooooooooooooooooo niet.....

Zucht.......wat te doen?

2. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Ik denk niet dat je veel opties hebt, behalve wachten of hij het op een gegeven moment wel wil.

Je kan iemand niet dwingen een kindje te willen, lijkt mij, hoe sterk je wens ook is.

Maar dat is mijn bescheiden mening....

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    idd veel opties heb je niet
    je kiest er samen voor en wil de 1 niet zul je je daar bij neer moeten leggen
    Praat er over een half jaar nog eens over met hem

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Blijven praten, leg hem uit hoe jij je voelt....
    Maar idd je kunt iemand niet dwingen.

5. Ik zou hem niet te veel gaan pushen. Dat werkt denk ik alleen maar averechts. Laat het even rusten, hoe moeilijk dat ook is. Kom er op een later tijdstip nog eens op terug. Zo heb je hem de kans gegeven om er over na te denken, in zijn tijdsbestek! Misschien zo rond oud & nieuw een geschikt moment? Dan denken toch veel mensen na over het heden en verleden. Wie weet komt het allemaal wel goed.

6. maritvoorde3e

27 okt 2008
    9
    0
    0
    dank voor jullie antwoorden en reacties...
    zit niks anders op denk ik dan....
    Snik snik....
    zal het moeilijk vinden...moet me voorhouden dat ik al 2 kids heb...dat is al een rijkdom...

bedankt...

7. NicoleUitslag

15 okt 2008
    9
    0
    0
    Hallo,

Ik ken je probleem, Marit.
    Mijn man wil ook geen derde.
    Ik heb ook al 2 kids, van 7 en van bijna 3.
    Hij roept al vanaf de zwangerschap van de tweede dat hij zich wil laten steraliseren, maar durft de stap niet te zetten. Mannen blijven toch mietjes, haha.
    Ik heb gezegd dat ik geen pil ga gebruiken of iets dergelijks omdat hij zich niet durft te laten "helpen". Hij weet al heeeeeeeeeel lang dat ik 3 kindjes wil, en ik heb hem gezegd, als jij echt niet wilt zul je toch een afspraak moeten maken.
    Dat doet hij dus nog steeds niet.
    Ik loop nu ondertussen bij de gyn, omdat ik dus een derde wil en heeeeeeeeeeeeeel onregelmatige cycles heb, dat weet mijn man. En hij heeft een sperma-onderzoek moeten laten doen, ik dacht eerst, dat doet hij nooit, maar toch wel.
    Hij weet nu dat ik gewoon zwanger kan raken. Hij wil het nog steeds niet, maar hij doet er niks aan om het tegen te gaan. Dus de kans zit erin dat wij volgend jaar een derde erbij hebben.

Succes.

8. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    heeft je man aangegeven waaróm hij geen derde wil?
    misschien dat je dan een goed, open gesprek aan kunt gaan. met 'ik wil het gewoon niet' zou ik ook niet blij worden.
    maar kindjes krijg je wel sámen natuurlijk; je moet beiden graag willen.

hoop voor jou dat je man zich bedenkt (misschien heb je goede argumenten waarom wel 3e), en anders toch heel veel genieten van je 2 kindjes die je al hebt. is ook la prachtig uiteraard! sterkte.

Deel Deze Pagina