Ik vraag me af wanneer mn daadwerkelijke eisprong is geweest. Op woensdag 6 sept kreeg ik een zeurderig gevoel in mn buik en de 2e streep op mn Clearblue digital werd donkerder. Donderdag 7 sept om 10.30u had ik een smiley (om 8.00 nog niet) De buikpijn bleef de hele dag en was ergens in de nacht van donderdag of vrijdag ineens over. Vrijdagochtend geen smiley meer en de 2e streep was licht. Kan ik er nu vanuit gaan dat mn ei die nacht gesprongen is? Dat is dan zo'n 14 uur na m'n positieve ovulatietest, de smiley. Het LH begon al 24 uur daarvoor toe te nemen (dus 38 uur voor mn vermoedelijke eisprong), maar de piek dus maar 14 uur voor wat ik denk dat mn eisprong was. Is het aannemelijk dat in de nacht van donderdag op vrijdag mn eisprong was of kan dat ook nog 1 of 2 dagen later zijn geweest? Ik hoor altijd 24 tot 48 uur na de piek namelijk en geen 14 uur na de piek. Hopelijk zijn er hier experts die het weten!
Meestal is het weggaan van de pijn een teken dat de eisprong is geweest. Althans bij mij. En je ei springt binnen de 24/48h maar denk dat t ook best na 15h kan. Testen zijn maar testen en ik zou dus gewoon van je lichaam uitgaan.
Je ei springt gemiddeld binnen 36u na het begin van je piek en 16u na de piek zelf. In de meeste gevallen is dat dus de dag(/nacht) nadat je je piek hebt gehad. Ik weet dat iedereen hier zegt dat het 24-48u na de piek is, maar je kan bijgevoegd artikel lezen voor meer onderbouwing. Dus ik denk dat de kans groot is dat je ei inderdaad gesprongen is net voordat de pijn verdween. Hopelijk straks een mooie test!
Leuk artikel maar het lijkt dus heel erg persoonsgebonden. Maar binnen 24/48h na LH piek zal hij meestal dus wel gesprongen zijn. Zo interpreteerde ik het altijd binnen dat termijn en 16h valt er netjes binnen. Maar ik voel het gelukkig altijd en dat is ongeveer 24/36h na het begin van de piek en een halve tot een dag na de piek.
Nope. Aan een negatieve ovulatietest na een positieve ovulatietest kun je NIET aflezen of en wanneer je eisprong geweest is. Je kunt er alleen aflezen dat je LH-piek voorbij is. Het hoeft absoluut niet te betekenen dat je eisprong dan ook al geweest is. Die kan dan nog komen.
Soms is pijn ook de laatste groeispurt dus alleen ovulatietesten ivm temeperaturen zegt wat over de eisprong