Deze cyclus weer een ovilatiebloeding, hier wat informatie erover: De grootste kans om zwanger te worden bestaat: * Op de laatste dagen met slijm van de beste kwaliteit en dagen onmiddellijk daarna tot en met de dag van de eerste hogere temperatuur * Op de dagen met hoge, open en zachte baarmoederhals * Op de dagen met ovulatiepijn of ovulatiebloeding Een ovulatiebloeding is een tussenbloeding. Sommige vrouwen nemen in de vruchtbare periode wel eens een tussenbloeding waar, die sterk kan variëren in sterkte. Meestal is het alleen maar als een lichte, rood- of bruinachtige verkleuring van het baarmoederhalsslijm waar te nemen. In zeldzame gevallen doet ze zich voor als een bloeding die enkele dagen duurt en die - zonder de controle van de temperatuurverhoging gemakkelijk met een menstruatiebloeding verward kan worden. De tussentijdse bloeding treedt in nauwe samenhang met de eisprong op en wordt vooral door natuurlijke hormonenschommelingen in deze periode verklaard.
Hoi! Vorige week zaterdag (dag 16) merkte ik na de seks wat roze slijm in mijn inlegkruisje. Zou dat dan een ovulatiebloeding kunnen geweest zijn? Grs Mirza
Ik heb de laatste cyclus een ovulatiebloeding gehad, was de eerste keer en vroeg mij af of dat na of voor het ei kwam.... Het resultaat is er!
Wel - dan kan ik alvast gaan hopen dat dat beetje roze afscheiding een ovulatiebloeding was! Bedankt voor je reactie en veel succes met de zwangerschap! Mirza