Wanneer ovulatie testen gebruiken

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sarahhhh, 23 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarahhhh

Sarahhhh Niet meer actief

Hallo

Ik ben sinds deze maand van de pil af. Dus dit wordt me eerste pilvrije cyclus. Nou was me cyclus de vorige keer dat ik gestopt was heel onregelmatig van 21 dagen tot wel 80 dagen. Maar we doen het nu dus met condoom en ik wil starten met ovulatie testen zodat ik kan zien of mn eispronng al komt. En we dan extra goed opletten. Maar doordat mn cyclus onregelmatig kan zijn ( of hij wordt nu ineens wel regelmatig) weet ik niet wanneer ik kan beginnen met testen, want om nou elke dag te testen vind ik een beetje zonde van me geld.

Hoe hebben jullie dit gedaan?

2. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Maar waarom zorg je niet dat je gewoon altijd extra oplet? Een positieve ovulatietest betekent niet meteen dat je een eisprong hebt. Het gebeurt ook weleens dat je ei pas veel later in je cyclus springt..
    Als je liever geen pil meer wil slikken, zou ik naar andere anticonceptie kijken als je denkt dat condooms niet voldoende is.

3. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Het is sowieso zonde van je geld. Als jullie geen kindje willen krijgen zullen jullie altíjd extra goed moeten opletten. Niet alleen rond de eisprong. Zaadcellen kunnen wel 4 of 5 dagen overleven. Je ovulatietest zegt je dat je binnen 48 uur je eisprong kan verwachten. Conclusie: grote kans dat er een aantal zaadjes al klaarliggen.

Gewoon zorgvuldig met de condooms omgaan. Dus ook niet voor het zingen de kerk uit of wat, gewoon bij gemeenschap elke keer standaard een condoom gebruiken.

Maan14, Loetje85 en Olifantje vinden dit leuk.
  4. Sarahhhh

Bedoelde meer met extra opletten van misschien wel helemaal geen seks. Want ik dacht stel ik krijg een eisprong. En het condoom scheurt precies dan en het is raak. Vandaar bedoelde ik extra uitkijken en miss helemaal geen seks tijdens die dagenn. Maar me vraag ging niet om condooms maar over wanneer, vanaf welke dag ik het beste kan gaan testen dan.

5. Nog anoniem

Nog anoniem Niet meer actief

Als je wilt gaan testen kun je dat het beste vanaf dag 10 van je cyclus doen.
    Maar dat is bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen. Gemiddeld heb je dan een eisprong rond dag 14 van de cyclus. Maar met een cyclus varierend van 21 tot 80 dagen zul je idd veel geld kwijt zijn aan ovulatietesten. Als jullie (nog) geen kinderen willen zou ik echt zorgvuldig omgaan met de condooms en mocht hij scheuren een morning after pil halen bij de huisarts. Ik zou in jullie geval toch gewoon anticonceptie blijven gebruiken, tenzij je last hebt van de hormonen natuurlijk. Ik weet niet wat je motivatie is om ermee te stoppen. Wil je toch ovulatietesten gaan gebruiken adviseer ik je om ze te bestellen bij zwanger en kids. Daar zijn ze vrij goedkoop in grote hoeveelheden.

6. Sarahhhh

Jaa wil nog geen kinderen. Naja wil wel maar t is op t moment niet gunstig. Ben gestopt omdat ik het gewoon te vaak vergat maar dit ging laatste tijd wel goed maar heb veel last van al die hormonen. Heel verl stemmingswisselingen en vreetbuien. Maar merkte dat ik vorige keer gestopt was ik me verl beter voelde. Vrolijker. Minder chaggerijnig enz. Dus vandaar dat ik gestopt ben. Maar bedankt voor je reactie. Zit nu op dag 11 en ga dan morgen beginnen emt testen en hopelijk komt jet dan goed

7. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Scheurt een condoom nou echt zo vaak?
    Ik heb ik mijn condoomcarriere dit nog nooit meegemaakt en hoor toch vaak oepsie zwanger verhalen door gescheurde condooms. En altijd door vrouwen.

Gewoon even een vraag tussendoor.

Testen zou ik idd ook vanaf dag 10 doen. Succes ermee en hopelijk komt een baby jullie snel uit en kan je werken aan je grote wens!

8. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Dit inderdaad. Tenzij je enorme klauwen hebt en dat ding enorm agressief uit de verpakking rukt, intieme piercings hebt of gewoon een veel te klein condoom gebruikt.. lijkt de kans mij vrij klein. Die dingen worden gewoon getest op allerlei omstandigheden. Hier nog nooit een gescheurde condoom gehad.

9. Sarahhhh

Nee denk ook niet dat ie vaak gescheurt maarjaa. Gwn voor de zekerheid hahah

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Ik zie dit helemaal voor me nu:o:

Ot: Ik zou nu ook (nog) niet aan de ovulatietesten gaan. Je weet nog niet wat je cyclus gaat doen na het stoppen met de pil, zonde om een fortuin aan ovulatietestjes kwijt te zijn dan. Zeker gezien jullie er nog niet helemaal voor gaan is het ook zonde om er al zo’n lading aan te geven en er al zo mee bezig te zijn.

Ik sluit me dus aan bij eerder gegeven advies: lekker stoppen met de pil en je cyclus de tijd geven te stabiliseren. Heb je mooi het stukje ontpillen ook gehad zodra jullie er wel voor willen gaan. Tot die tijd condooms (ongelukjes gebeuren heus niet zomaar!) en mocht-ie in een uiterst geval stuk gaan, zou je nog een MAP kunnen halen.

Pipo30 en bozoe vinden dit leuk.
  11. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik vind het eigenlijk wel een goed idee @Sarahhhh , zeker gezien de uitlatingen die er hier op het forum in eerdere topics zijn geweest. In de zin van ‘wij kunnen in de toekomst kijken’
    Betreffende de eerste cyclus en startdag met testen, enerzijds zou ik zeggen wacht eerst je eerste cyclus even af maar gezien je reden zou ik dan toch op dag 10 beginnen met testen ;) of op dag 11, aangezien je daar nu op zit.

12. Sarahhhh

Jaa had al 5 testen gekocht dus net even een gedaan. Niets te zien natuurlijk

13. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik zou geen testen gebruiken, maar je cyclus afwachten hoeveel dagen die is. En dan de 2 weken rond je vermoedelijke ei geen seks hebben en daaromheen met condoom. Dan is de kans heeeeeeeeeeeel erg klein dat jij zwanger gaat worden nu.

14. Sarahhhh

Okeej bedankt. Net een ovu test gedaan en ik lijk een heeeeeel licht streepje te zien. Dus morgen of overmorgen weer ff kijken. Ik hoop dat ik mn ei krijg dat betekend dat me cylcus tenminste geen 80 dagen gaat duren hahah

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Een licht streepje zegt helemaal niets helaas, je hebt in principe altijd wat LH in je lijf. Om er zeker van te zijn of er wel/niet een piek is zou je elke dag moeten testen.

16. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ovulatietesten kun je het beste 1x per dag doen en bij duidelijke oploop 2x per dag. Ze geven overigens geen 100% garantie dat je eitje daadwerkelijk springt maar het kan wel je cyclus in kaart brengen en enige vastigheid geven. Met om de dag testen vergroot je de kans dat je hem alsnog mist ;) hopelijk heb je snel een duidelijk en stabiele cyclus zal denk ik veel rust geven voor je.

17. Sarahhhh

Neej ik weet dat een lichte streep niks zegt. Majaa vorige keer dat ik ze had gebruikt had ik helemaal geen streep en die duurde 80 dagen. Dus was al een beetje voorzichtig blij in de hoop dat ie langAam gaat oplopen hahah. Zodra deE cyclus goed gaat ben ik in ieder geval qat meer gerustgesteld. Dit zeg ik niet vaak. Maar ik kan niet wachten tot ik ongesteld word hahah

18. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Elke dag? Lijkt mij niet nodig toch enkel in de vruchtbare periode. Maar ja als je idd een cyclus hebt van 80 dagen dus een onregelmatige dan is dat wel handig ja

19. louan

louan Niet meer actief

Here we go again.....

Jess89, RoGiJuLi, Olifantje en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Doornroosje94

Doornroosje94 Fanatiek lid

13 okt 2017
    1.229
    1.190
    113
    Vrouw
    Is het geen optie om te temperaturen? Of een ladycomp aan te schaffen?

Deel Deze Pagina