Duizeligheid/lage bloeddruk

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Daphne1980, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hey meiden,

Heeft iemand tips hoe ik met mijn duizeligheid om kan gaan? Kan verdorie niet eens normaal naar een beeldscherm kijken!

Misschien tips hoe ik mijn bloeddruk een beetje omhoog krijg?

Ik word er misselijk en moe van en krijg er pijn in mn hoofd en ogen van... :( (ik voel me zo zieliggggg ;))

2. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    He Daphne,

Ik ben zelf de eerste weken (nou ja eerste.....van week 14-17 snel duizelig geweest. Bleek een lagere bloeddruk en lage hartslag te hebben. Is niets ergs maar wel vervelend als je snel van je stokje gaat.....
    Ze hebben mij verteld dat ik op tijd moet eten, dus niet wachten tot je honger krijgt, en af en toe en zoutje/dropje eten als je flauw dreigt te worden. Je suikerspiegel daalt tussen de maaltijden door te sterk, waardoor je je plots heel ellendig kan voelen.
    Natuurlijk wordt het eten van veel drop afgeraden, maar elke dag een paar dropjes kan echt geen kwaad. (wel als je al een hoge bloeddruk hebt)
    Dus op naar de koelkast zou ik zeggen!
    Veel succes met je zwangerschap!

3. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb er ook last van en gebruik nu iets meer zout dan normaal. Een kopje boullionsoep (is ook zoutig) tussen de middag en zo tussendoor wel eens zoute drop of salmiaksnoepjes helpt bij mij prima.

4. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Bedankt voor de tips! :)

Ik eet nu bijna de hele dag door, waardoor ik inderdaad minder flauw, duizelig, etc ben. Heel fijn! :D

En ik doe nu alles een stuk rustiger aan. Niet meer rennen voor de trein, niet meer ineens bukken enzo. Dat scheelt ook al aardig.

5. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Goed gedaan Daphne!

Weet je, toen ik net zwanger was riep mijn moeder als ze op bezoek was; Ren toch eens niet zo hard de trap op, dat kan ook rustig!
    Ik dacht; Ja mam, bemoei je met je eigen!
    Maar nu denk ik wel eens; waarom haasten als het niet hoeft. Dan span je je in één keer heel intensief in en pompt je hart je bloed gewoon niet zo snel naar je hersenen, met het gevolg dat je snel sterretjes ziet.
    Als je op controle gaat moet je maar eens kijken of je bloeddruk wat gezakt is. Of inmiddels met wat meer zout iets gestegen of gelijk.
    Je schijnt rond de 20 weken ook een lage bloeddruk te kunnen krijgen. Ik ben nu 21 weken en niet meer flauw geweest, dus het valt hier nog mee.
    Heel veel voorpret gewenst en succes met je zwangerschap!
    X

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik heb ook een lage bloeddruk. Een kopje bouillon, niet te heet douchen en gewoon rustig opstaan etc helpt bij mij al heel goed.

Deel Deze Pagina