Hoi meiden, ik lees vaak berichtjes van dit forum, en nu heb ik zelf iets bemoedigends toe te voegen, dus ik dacht, laat ik dat delen. Na een tijdje aan de clomid geweest te zijn, kreeg ik cyste vorming. Dus gestopt, en raar maar waar, ik heb nu al 4 maanden een normale cyclus en goede eisprongen, zonder clomid ! Dat kan dus kennelijk toch...Het fijne is ook dat de kans dat het lukt nu toeneemt, want clomid heeft een nadelig effect op het baarmoederslijmvlies waardoor de zwemmertjes hun doel minder goed bereiken en ook innesteling bemoeilijkt wordt. Manlief heeft nl ook nog eens een verminderde zaadkwaliteit, dus we zaten met twee problemen en ons was verteld dat het IVF of ICSI moet worden... Maar nu mijn probleem er niet meer lijkt te zijn, hoop ik nog steeds op de natuurlijke weg, dus we blijven lekker proberen! Manlief zit overigens ook aan allerlei pilletjes ter verbetering van de kwaliteit sinds drie maanden, hoop dat het werkt! Reden trouwens dat het bij mij nu wel natuurlijk gaat, is denk ik onder andere doordat ik wat zwaarder geworden ben, ik had een te laag BMI (19) toen we met het traject begonnen. Maar het zou ook kunnen dat het gewoon even aangezwengeld moest worden!