Hai dames, Is dit een positieve ovu test? Ik heb al gehoord dat de kruidvat testjes prut zijn maar degene die ik gekocht had wilde ik ff opmaken Eergister en gister had ik een heel licht streepje en deze is dus wel een stuk donkerder en dikker. Dus kan ik deze als posi beschouwen?
Ja hoor! Ik heb deze testen gebruikt toen we voor de eerste gingen, eigenlijk maar 1 maand. Die maand was het meteen raak Een koninginnekindje voor jullie misschien, klussen! Wij hebben toen een paar dagen gewoon dagelijks gevreeen. 14 dagen na een test die er net zo uit zag, had ik een prachtige dikke streep op een zwangerschapstest!
Thnx voor je snelle reactie! Ja een koninginnekindje, hahahaha... Zou leuk zijn! Maar het is de 1e x dat ik ovutesten gebruik. Wil deze positieve test zeggen dat ik dan binnen nu en 24u mn eisprong krijg? Maar wat ik dan niet snap, misschien als ik gister avond getest had was hij dan ook al positief geweest dus ik die 24u misschien niet helemaal goed gerekend? Snap je wat ik bedoel? Haha sorry ben nog een groentje met de ovu testen Maar super zeg dat het bij jou toen gelijk raak was! Ik hoop hier ook hahaha
Ik gebruik op dit moment ook ovulatietesten van het kruidvat. Op dag 16 was mijn streep al veel donkerder dan die van dag 15. Dag 11 t/m 14 was hetzelfde als dag 15. Op dag 17, gisteren dus, had ik echt het idee: Dit is mijn lh piek! Even donker en flink duidelijk! Vanmiddag nog een keer getest en hij is NOG donkerder! De twee strepen lijken bij jou aardig even donker! Ik zou er vandaag zeker voor gaan en morgen ook nog een test wagen. Meestal springt je ei 24 tot 48 uur na je lh-piek! Wanneer precies is lastig vooraf te voorspellen. Mocht je aan temperaturen doen dan kun je achteraf wel zien wanneer je ei is geweest. Het gebeurd soms dat je ei 4 dagen later springt dan je lh-piek, daarom niet te vroeg stoppen met klussen omdat je hem zelfs dan nog wel eens zou kunnen missen.
De piek van hormonen waar je test op reageert duurt volgens mij 48-50 uur. Je ei springt dan binnen 34-36 na het begin van die piek, en 10-12 uur na de piek van de piek, zeg maar. Zaadjes blijven wel even leven, dus als je bv. in de dagen net voor de piek, of gisteren bv. ook gevreeen hebt, kan je daar ook van zwanger raken. Vaak heb je al vruchtbaar slijm juist VOOR je eisprong, dit dient ook voor de zaadjes om te overleven/beter te kunnen zwemmen. Na de eisprong zelf is het eitje maar 24 uur vruchtbaar. Dus: al was je test gisteren ook positief, dat betekent nogsteeds dat je nu vruchtbaar bent Ik heb trouwens 3 dagen achter elkaar positief getest, had ws. precies de kop en de staart van de piek ook te pakken. Hij was op de middelste dag het donkerst. Minder gevoelige tests hebben dat niet, misschien dat die van kruidvat daarom een slechte reputatie hebben. Ik heb er echter zeer positieve ervaring mee Informatie over alles wat je wil weten over wat er tijdens je cyclus gebeurt: De menstruele cyclus [gezondheid.be]
Evenstar, het is dan niet mijn topic/vraag, maar wil je wel bedanken voor het antwoord! ook op de website die je noemt staat veel interessante dingen!
Thnx voor jullie reacties! Bij mij is die streep ook best donker, dus ga voor de zekerheid ff klussen straks als ik vriendlief kan verleiden tenminste. Gister een best feestje gehad haha. Thnx ook voor de duidelijke info. Zal straks ook eens op die website kijken. Maar nu eerst, terwijl iedereen aan t feesten is, mn charmes in de strijd gooien voor een klus momentje. Hahaha... Gelukkig weet hij niet wanner mn ei is!
Hoi dames, Ik ben ook begonnen met ovulatie testen 2 maanden geleden, met die van kruidvat en sensitest, maar merk dus wel dat die bij kruidvat, (denk ik tenminste) minder sterk is qua testen. want bij de ovulatietest van sensitest zie je van gister en vandaag en duidelijk een verschil en bij kruidvat niet. Zie mijn fotos. Wat denken jullie?
Ik vind de kruidvat van 30 april ook duidelijker dan die van gisteren, niet veel, maar van een afstandje wel ietwat!
jaa die van sensitest, de sticks, zijn ook duidelijker, kruidvat geeft alleen maar positief aan! en sensitest zie je echt veranderen naar steeds donkerder!
@angela Ik weet niet hoe die sensi testen werken, heb ik (nog) geen ervaring mee. Die vd kruidvat zijn wel super positief! Nou ik kan t weer vergeten voor deze maand denk ik gister een soort van geklust, de 1e lading buiten mij zeg maar, en kort daarna is hij wel in me gekomen. Sorry voor de details, haha. Maar zit in zo'n 2e lading dan nog veel zaad? Vanmorgen alweer een negatieve ovu test dus moet t echt hebben van dat beetje van gister. Heb er een hard hoofd in En vannacht nog eens flinke ruzie gehad door Koninginnedag gebeuren, baal er zo van kan het dan zijn als ik gisteravond of vannacht mn ei heb gehad dat het dan niet bevrucht is door stress en spanningen?
@jomy, de sensitest die ik heb zijn sticks die moet je ook in de urine doen en dan laat hij zien of je ei er aan komt zeg maar. super duidelijk. jaa die vn kruidvat zijn heel duiedlijk, maar dat zijn ze van 3 dagen al haha. haha geeft niet, we kunnen wat hebben hier Als je gister geklust hebt, dan blijft t zaad 1/3 dagen in leven dus t kan altijd bevrucht worden nog! maar stress en spanningen zijn niet bevordelijk nee! als je dat maar niet te vaak heb, een keertje is niet zo heel ernstig of 2! maar als je t vaker hebt wel!
Ja maar ik bedoel dat hij de 2e x dat hij klaar kwam pas in mn vagina kwam. Zit er dan in die 2e lozing nog genoeg goed zaad bedoel ik? Haha Sorry voor de details. En als t deze maand niet raak ik ga ik ook andere testen halen. Van zwanger en kids hoor ik ook goeie verhalen...
Als je echt graag wil, wordt het afgeraden om vaker dan 1x in de 2 dagen te klussen (ik doe het rond mijn ei echter ook wel elke dag 1x). Maar 2x achter elkaar is niet bevorderlijk voor de hoeveelheid zwemmertjes. Dat wil niet zeggen dat je er niks aan hebt hoor! Er hoeft maar 1 goede bij te zitten!!!
Haha meestal klussen we ook om de dag hoor. Maar nu al een week niet omdat ik weer bloedverlies had dus gister eigenlijk alleen geklust voor ik mn ei had. Maar eerst kwam ie bij t handwerk al klaar zeg maar en daarna nog bij de daad. Dus dat was de 2e lozing. Dus omdat de laatste x klussen een week geleden was hangt t nu helemaal af van gister Maar normaal klussen we dus idd om de dag ofzo, maar deze maand is t ff k u t allemaal dus ook geen reserve van het eerdere klussen, of t moet 8dg in leven blijven... Naja we zien t wel, voel me zowiezo niet top. Jullie succes allemaal
Thnx mayd. Nou ik geef t op voor deze ronde. Nu weer bloedverlies Eerst dag 1 tm 4, daarna dag 8 tm 10 en nu weer. Dag 16 Bah, als dit allemaal bij ontpillen hoort. En nog een x klussen zit er dus niet in... Jij wel nog succes, haha