Vraagje aan de dames die al gebruik hebben gemaakt van deze app, met betrekking tot vakantie naar het buitenland. Ik heb inmiddels beide vaccinaties gehad. Klopt het dat je op de luchthaven maar 1 QR code hoeft te laten zien. En dat er onder die code de datum staat van de 2e vaccinatie? Of gaat er nu iets fout en moet ik 2 QR codes laten zien, van beide vaccinaties??
Ik had de eerste vaccinatie al omgezet in een QR code. Daarna de tweede vaccinatie gekregen en die erbij gezet. Dat ging niet goed bij mij. In de info van de QR code stond alleen de info van de tweede vaccinatie. En er stond dosis 1 van 1. Dat klopte dus niet. Ik heb toen de app van mijn telefoon afgeknikkert en hen opnieuw gedownload. Daarna mijn vaccinaties omgezet in de QR code. Toen stond er idd de datum van de laatste vaccinatie, die is leidend voor wanneer je code geldig is. (Meeste landen 2 weken na prik) en er stond nu wel dosis 2 van 2. Één QR code dus.
Bij mij stond er een QR code en bij mijn man stond er 'nog x dagen' vanwege de 2 weken na de 2e vaccinatie die nog liep.
Op de Nederlandse luchthaven hoef je alleen maar de internationale QR code te laten zien. Maar als je bijvoorbeeld naar Spanje gaat, dan moet je zowel op de Nederlandse luchthaven, als bij aankomst in Spanje, je spaanse QR code laten zien (speciale app die je moet downloaden), ze vragen hierbij ook om bewijs en dan is je Nederlandse QR code niet voldoende, het gele boekje is wel goed.
Ik had net even geen tijd en wist niet of ik er nog meer voor moest gaan aanklikken maar nu dus even gekeken. Er staat bij mij één QR code en de datum van de 2e prik als vaccinatie datum. Wat natuurlijk ook logisch is omdat die als enige relevant is. Vanaf die datum 2 weken geteld ben je volledig gevaccineerd.