Hoi allemaal, Afgelopen maart ben ik gestopt met de pil, ik ben toen na 39 dagen in april ongesteld geworden en sindsdien niet meer. Nu is het zo dat ik geen idee heb wat mijn cyclus is. Naast dat ik dus niet ongesteld wordt heb ik ook geen andere symptomen waar ik iets aan zou kunnen merken. Om toch ergens achter te komen ben ik uiteraard op internet wat gaan zoeken wat je zoal kun proberen. Ik ben afgelopen weekend begonnen met temperaturen, iedere ochtend voordat ik opsta. Hier nog maar net mee begonnen dus daar kan je nog niks over zeggen. Maar ik heb ook het een en ander gelezen over ovulatietesten, maar heeft het zin om hier iets mee te doen als je geen idee hebt wat je cyclus is? Ik heb geprobeerd te bellen met clearblue om advies te vragen maar die waren gesloten(?). En ook mijn huisarts is met vakantie. Vandaar hier een berichtje om eens tips aan jullie te vragen. Hebben ovulatietesten zin in mijn geval? Zijn er nog andere tips of trucs om achter mijn cyclus te komen? Of moet ik gewoon nog even geduld hebben en wachten tot ik weer ongesteld wordt? Ik heb gelezen dat dit weleens tussen de 6-12 maanden kan duren. Ik hoop dat jullie me wat kunnen adviseren, alvast bedankt! Groeten Segni
Wow wat lang, ik had meteen normale cyclus na 20 jaar pilgebruik, hoor wel vaak dat ie wat rommelig is in begin maar maanden uitblijft? Ik zou geen ovulatietesten gebruiken, dat kan een duur grapje worden en heel veel gedoe elke dag voor wie weet hoe lang. Goed dat je temperatuurt, dan weet je i.i.g wanneer je eisprong geweest is (dag erna stijgt je temp ca. 0.3 graden). Probeer anders ook op je 'slijm' te letten, als er rekbaar eiwit achtig slijm op het toiletpapier zit weet je dat je aan de slag kunt misschien heb je ook wel meer zin dan sowieso. Ik zou vooral een afspraak bij de huisarts mkn want lijkt me wel lang zonder menstruatie.
Ik zou even een afspraak bij je (vervangende) huisarts maken om dit te bespreken. Het kan dat je menstruatie wat langer uitblijft en onregelmatig na het stoppen met de pil, maar langer dan drie maanden is best lang. Bij mij was de eerste menstruatie er pas na 49 dagen ofzo. Daarna kwam er geen menstruatie meer, want ik was zwanger van de eerste!
Op dit moment heb je helemaal geen cyclus, omdat je niet ongesteld wordt. Als je geen cyclus hebt, betekent dat dat je ook geen eisprong hebt. Temperaturen of ovulatietesten doen heeft in dat geval niet zoveel zin. Na het stoppen van de pil kan je lichaam in de war zijn. Soms duurt het langer voordat alles weer op regel is. In principe staan daar hooguit zes maanden voor. Word je helemaal niet meer ongesteld, dan is dat wel een reden om naar de huisarts te gaan. Het kan zijn dat je eenmalig een kuurtje nodig hebt om je menstruatie op te wekken, waarna je lichaam het misschien zelf weer oppakt. Het kan ook zijn dat er toch iets meer aan de hand is, dat zou de gyn kunnen onderzoeken. Ik neem aan dat je zwangerschapstesten hebt gedaan en dat die negatief waren?
Bedankt voor jullie reacties. Jippie, kan het zo zijn dat er wel een eisprong is maar geen menstruatie? Of kan dat nooit? Testen waren inderdaad negatief. Ik denk dat ik dan maar een rondje huisarts doe zodra deze weer terug is van vakantie.
Nee zonder eisprong geen menstruatie. Als je een eisprong hebt gehad moet er ook een menstruatie volgen (Of je bent zwanger
Hier duurde het een jaar voordat ik ongesteld was , Maar een eitje komt eerder dan de menstruatie dus testen kan en ik zou zeker als het een jaar duurt naar de dokter.
Nou, dit is echt wel heel toevallig! Gisteravond zowaar ongesteld geworden, nog nooit zo blij geweest om eindelijk een keer weer ongesteld te zijn