Ik hoop dat ik dit in het juiste subforum heb gezet Sinds april van dit jaar ben ik begonnen met de ovulatiedipsticks van Zwanger & Kids. Op 16 april en op 16 mei waren zowel het controlestreepje als het test-streepje heel donker (ik startte op de 13e van elke maand met dippen). Deze maand, juni, heb ik echter nog geen piek gehad... Oké, ik test inderdaad nog niet zo lang, maar dan ga ik toch aan mijzelf twijfelen. Ik test altijd op een vaste tijdstip, namelijk na het werk (rond 17:00 uur) en heb alles gedaan volgens de bijsluiter. Mijn menstruatiecyclus is - voor zover ik merk - regelmatig; elke 30e (en heel soms de 31e) van de maand is het "Bloody Mary" bij mij. De dipsticks hebben nog een geldige houdbaarheidsdatum, ik ga daarmee vanuit dat het daaraan niet ligt. Ik bewaar ze koel en droog. Verder heb ik ook geen lichamelijke klachten en gebruik ik geen medicijnen. Ik heb nu de volgende vragen die naarboven kwamen borrelen: Is het gebruikelijk dat een LH-piek laat kan zijn (of een keer helemaal niet aanwezig is)? Of heb ik hem deze maand ergens toch gemist? Hebben jullie soortgelijks meegemaakt? Heeft het daarnaast nog zin om verder te testen deze maand? Ik had namelijk vandaag wederom een negatieve uitslag. Ik ben niet echt in paniek, maar ik vind het heel apart dat ik helemaal geen piek heb gekregen. *Denkt ondertussen na waar het aan zou kunnen liggen...*
Wellicht heb je een langere cyclus? Hoe lang ben je gestopt met anticonceptie, en wat voor anticonceptie heb je gebruikt?
Hai SMJD, ik heb eerlijk gezegd nog nooit anticonceptiepillen of -middelen (zoals de nuvaring of spiraaltje, of de hormoonpleisters) gebruikt. Ik was altijd te bang voor de bijwerkingen
Af en toe komt het voor dat je eisprong wat later is, dat is niet heel vreemd . Bij mij schommelt het altijd. Ik zou gewoon nog even blijven doortesten.
Ahh dat is prettig om te lezen dat het niet vreemd is. Ik had vandaag gewoon doorgetest, dus dan blijf ik dit even doen, dankjewel voor je reactie!