Ik had gisterenmiddag nog een negatieve ovulatietest. Wel 2 duidelijke lijnen. Gisterenavond wat steekjes en vruchtbaar slijm, toen dacht ik al mm. Heb geen test meer gedaan. Vanmorgen dus een positieve ovulatietest. We hebben het zondagnacht nog gezellig gehad en mijn man is vanavond pas tegen 19.00u thuis. Ben ik dan niet te laat? Lees dit op internet: als je wacht met het hebben van seks tot na de LH-piek, kan je je ovulatie mislopen. Als je de LH-piek slechts een keer per dag checkt, en enkel seks hebt nadat je de piek ontdekt hebt, is het mogelijk al te laat voor bevruchting Een eitje overleeft namelijk niet langer dan 12 uur.
Maar je ei springt vaak pas 1-2 dagen na je lh piek en niet al tegelijk met je lh piek (anders zouden lh testen geen nut meer hebben). Dus vanavond sex is perfect timing hoor En ik weet niet van welke site je die info hebt want hij klopt dus niet volledig Enkel de info omtrent de 12 uur te bevruchten na eisprong klopt. Maar dat heeft verder niks te maken met je lh piek en moment van eisprong
Je ei leeft nog ongeveer 12 uur na de sprong ei springt binnen 24-48 uur na piek. Echter zondag nog gezellig gehad zaad kan tot 5 dagen leven dus waarschijnlijk gewoon kans deze maand en voor vanavond have fun!