Veel mensen weten niet hoe ze moeten vlaggen. Mister ook de heledag de vals half stok terwijl dat pas om 6 uur mag tot 12 uur.
waarom niet... welke valide reden zou er kunnen zijn waarom dit niet zou mogen...ik kan niks bedenken
Het is toch bevrijdingsdag? VIER de bevrijding; de vlag mag uit. Wanneer kan ik de vlag uithangen en wat is de vlaginstructie? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
Hier hangt hij ook uit en wij waren ook 1 van de persoon die de vlag te vroeg hadden hangen. Weliswaar voor maar 5 minuten want vond maar raar dat niemand hier verder de vlag had uithangen dus even op google gekeken en daarna gelijk binnen gehaald en pas om 18.00 uur gehangen. OP internet kon ik niks vinden dat het niet mag op zondag
Even gegoogled en ja, op 4 en 5 mei mag het gewoon, ook al is het een zondag. Voor sommige andere dagen gelden wel afwijkende regels als het op een zondag is, maar vandaag mag ie gewoon omhoog.
De vlag moet toch voor zonsondergang binnen zijn? Ik begreep dat het wel mag op zondag maar ik houd hem toch maar binnen. Dacht dat het niet mocht dus heb hem gisteren al helemaal opgeborgen.
Nou mooi dan gaat hij zo hangen! De buren hadden gisteren een feestje en daaar hangt hij nu nog halfstok.
Voor de herdenking gelden andere regels. Maar idd normaliter moet hij voor zonsondergang binnen zijn. Maar tja hij mag ook de grond niet raken bij inhalen. Zag hier de buurman hem zo op de grondgooien
Sorry...maar ik ga echt niet op de tijd kijken wanneer ik hem wel en niet naar binnen en buiten haal... Mijn man moest gister weg en alleen hij kan hem ophangen. En omdat ik wil laten zien dat wij het belangrijk vinden "dodenherdenking" hing hij hier iets eerder...nou lekker belangrijk. En hij kwam in het donker terug...en ja toen hing hij er nog. Ik ben sowieso niet zo goed met protocollen
Vlagprotocol voor 4 mei is 18.00 tot zonsondergang. Wanneer kan ik de vlag uithangen en wat is de vlaginstructie? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl Wist ik ook niet hoor, ik hing de vlag altijd al 's ochtends uit, maar manlief komt uit een militair nest, dus die weet precies hoe dat werkt
Lekker belangrijk echt die rare regels. Het gaat toch om respect en de gedenking van de slachtoffers en bevrijding. Maar goed om te weten dat sommige mensen er met een horloge naast gaan staan . En of het nou zondag is of niet, daar zou ik me al helemaal niets van aantrekken. De kerk heeft er niets mee te maken of ik wel of niet de vlag uithang.