Misschien een stomme vraag, Maar is een inductiekookplaat hetzelfde als een keramische kookplaat? Mijn pannen zijn niet geschikt voor inductie, maar wel voor alle andere kookplaten. Nu heb ik een leuke advertentie gezien met een keramische kookplaat, maar ik vraag me nu af, is dat hetzelfde als inductie? Mn pannetjes zijn mij heilig
Nee is niet hetzelfde Inductie kookt eigenlijk hetzelfde als gas. Is bij aanzetten meteen heet, bij uitzetten meteen weer koud. Keramisch hetzelfde als een electrische kookplaat. Warmte bouwt langzaam op en vervolgens weer langzaam af..
Nee Inductie werkt met magnetische velden en keramisch is eigenlijk gewoon elektrisch koken. Als jouw pannen niet geschikt zijn voor inductie kun je ze wel op keramisch gebruiken. Als je je pannen eerder op gas hebt gebruikt kan het zijn dat ze iets krom getrokken zijn en dan zullen ze nooit meer gelijkmatig warm worden
Wij vonden inductie 100x zoveel fijner en veiliger... maar toen ging ie snel kapot Namen we maar keramisch pfff wat een gedoe vind dat opeens en een afknapper van wat ik gewend was. Wij willen als de huizenmarkt weer een beetje aangenaam is verhuizen, we willen dan ook echt weer inductie nemen.
Als je kunt kiezen kies dan voor inductie. Is veel beter regelbaar en het heeft mijn zus 10 jaar gekost om op keramisch te kunnen koken.
Wij hebben een keramische fornhuis en ik ben heel erg tevreden. Het wordt snel warm en het is makkelijk schoonmaken. In het begin moest ik erg wennen (was gas gewend) maar nu zit ik te etteren als ik op gas kook. Het is denk ik net wat je gewend bent.
Van gas naar keramisch gegaan het is even wennen maar nu ik wil niks anders je moet het gewoon ff onder de knie krijgen Succes met kiezen
Ik ben ook van gas naar keramisch gegaan. Het was even wennen in het begin. Maar snel gewend. Wil nu niet meer anders.
Ik ben ook van keramisch naar gas gegaan. Went snel genoeg, je moet alleen aanleren de plaat iets voor je klaar bent uit te zetten. Op de restwarmte gaart het eten dan nog na. Eerder er af kan wel maar is zonde van de electriciteit. Keramisch is wel veiliger. Je loopt geen risico je vingers te branden aan een hete plaat waar geen pan op staat. (Fijn idee met kinderen lijkt mij). Zelf ga ik binnenkort weer terug naar gas (we gaan verhuizen, nieuwe woning heeft gas). Daar ben ik wel blij mee, ik hou van koken en vind dat sommige ingewikkelde recepten op gas gewoon makkelijker gaan. Zal in het begin wel,weer wennen zijn vrees ik.
Ik ben gas en keramisch gewent. Ik zou nooit weer voor keramisch kiezen. Zeker als je een kookliefhebber bent werkt gas of inductie veel makkelijker. Temperaruur is zoveel sneller regelbaar. Inductie is ook een stuk veiliger.
Inductie is veel veiliger. De plaat zelf is nauwelijks heet, de hitte wordt opgewekt in de pot. Dus veel beter als je kindjes hebt, want bijna meteen nadat je stopt met koken, is alles weer koel. Op inductie kookt je water bv ook veel sneller, sneller zelfs dan een waterkoker. Vind ik heerlijk. Ik zou echt nooit meer iets anders willen,
Ja, die pannen kunnen gewoon op keramisch. Inductie heb je speciale pannen voor nodig omdat inductie werkt met een magnetisch veld zoals hier al eerder werd verteld.
I love inductie hihi. Eerst had ik keramisch, nu inductie en wat een genot. Veilig en super snel heet/koud
Ik heb met beiden ervaring, en met gas. Keramisch koken is zo verrekte langzaam, dat kan je vergelijken met een normaal elektrische kookplaat. Inductie is echt een aanrader, net zo snel als gas, maar geen open vuur. Die van mij heeft ook nog eens een soort turbostand waarbij er extra vermogen naar 2 pitten kan. Je moet inderdaad goed opletten of een pan geschikt is daarvoor, maar het is het geld waard.
Denk dat dat op zich niets te maken heeft met het inductie systeem, maar eerder met die specifieke plaat of het merk oid. Een inductieplaat moet gewoon lang meegaan. Ik heb hem al sinds 2006 en nog niets aan gehad.
Hier ook inductie, kost meer dan keramisch, maar dat is het helemaal waard! Op keramisch laat ik altijd iets aanbranden... Duurt eeuwig. Kun je kiezen, kies dan idd inductie!
Ik blijf lekker bij mn gasstel dan Mn pannen kunnen niet op inductie, en keramisch is zo te horen eigenlijk meer voor de sier