Ik gebruik de power doeken van de action om te drogen, die werken zo goed en fijn! Deze haken bij mij ook niet aan mijn handen. Voor nat gebruik vind ik ze te dik, maar drogen echt super. https://www.action.com/nl-nl/p/spargo-microvezeldoek-4/
Elke dag na het koken met een nat microvezeldoekje met een klein drupje dreft.. en nadrogen met een hydrofiele doek. Als er even iets fout is gegaan met overkoken of zo dan gebruik ik HG inductiereiniger extra sterk.. minibeetje op een microvezeldoek en ook weer nadrogen met een hydrofiel.
Ik gebruik de paarse doekjes van Vileda… heb eigenlijk nooit strepen.. maar op je foto lijkt het wel alsof je echt een heel nat doekje heb gebruikt…
Ik gebruik wat ontvetter met de zachte kant van een schuurspons. Napoetsen met die uitgespoelde spons en nadrogen met een droge vaatdoek. Zo gepiept. Bij ingebrande of aangekoekte vlekken gebruik ik muscle cerafix met wat keukenpapier.
Exact dit of een hydrofiele doek en dan afnemen met een badstof monddoekje.. in het kader van efficiency, kan ik ‘m daarna nog voor de baby gebruiken. Al gebruik ik daar echt enkel maar 2 XL swaddles voor
En in eerste instantie gewoon water. Ik doe tussendoor (niet op een hete plaat) soms Glassex, dan krijg ik het echt super schoon en dan wrijf ik nog na met droge doek. Niet per se heel goed maar ik ben nogal gehecht aan het effect van Glassex
Ik gebruik HG kookplaat reiniger (voor inductie). Erop sprayen en dan met welk doekje dan ook even inwrijven en etensresten eraf vegen. Droogt streeploos op
Gewoon glasreiniger erop en dan met een droge glasdoek erover heen. Als ie heel vies/vet is eerst even schoonboenen met afwasmiddel.
Schoonmaken met een microvezeldoek met wat afwasmiddel+water, dan drogen met de vaatdoek. Hardnekkige vlekken met cerafix.
Als ik dit soort vlekken/strepen heb dan betekent dat bij mij dat het nog niet goed schoon/vettig is. Dit heb ik met name als ik iets van (varkens)vlees gebakken heb. Dus goed ontvetten, dan heb je geen speciale doeken nodig. Ik gebruik altijd een sopje van Dreft met een vaatwas of microvezel doek. En als de plaat echt vies is, dan een drupje Dreft op de plaat. Ik hoef nooit na te drogen. Edit: vroeger deed ik dat ook trouwens, dat naboenen met een andere doek. Ook wel eens glassex geprobeerd, maar die laat ook een waas (= vettig laagje) achter. Tot ik erachter kwam dat t niet goed schoon was. Kan ook zijn dat t sopje dat je gebruikt te vies is geworden.
Eerst spray ik Dettol allesreiniger op de plaat. Dan boen ik met een vochtig maar uitgewrongen vaatdoekje/microvezel en droog het na met een stukje keukenrol, werkt perfect.