Hallo dames (en heren?), Wij koken op inductie en mijn koekenpannen zijn echt aan vervanging toe.De anti-aanbaklaag werkt dus echt niet meer. Alles blijft aan de pan plakken. Ik heb nu verschillende merken in de kast staan, maar er is er niet één die er echt voor mij uitspringt. Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Dus welke koekenpannen gebruiken jullie voor de inductiekookplaat. Hoop snel wat van jullie te horen, want dan kan ik morgen op pannenjacht! Groetjes, Mariska
Ah, nu in de aanbieding. Moet wel opletten, want van de 3 uit t foldertje, is er maar 1 soort voor alle warmtebronnen INCL. inductie.
Ikea. Daar zijn wij erg tevreden over. Als je twijfelt of ze echt geschikt even er een magneetje tegen aanhouden. Blijft hij plakken dan is de pan geschikt voor inductie.
wij hebben tefal en nooit dat iets blijft plakken in de pan. zijn ook nog geen oude pannen denk 6 maanden. doe ze trouwens niet in de vaatwasser, het kan wel maar je pannen gaan toch minder lang mee.
Hmm hier gewone koekenpannen van de Ikea. Niet duur en ze plakken ook niet. Al 5 jaar inmiddels. Moet wel zeggen... Ze gaan nooit in de vaatwasser. Was ze met goed heet water en daarna afdrogen met een tissue. Dat schijnt beter te zijn voor je antiaanbaklaag.
Beste is sowieso je koekenpannen niet met sop af te wassen, dus niet in de vaatwasser en niet met de hand+afwasmiddel. Gewoon met heet water en een afwasborstel.. De enkele keer dat er hier een druppeltje sop aan te pas komt is als ik shoarma heb gebakken, die smaak blijft anders in de pan zitten..
En vis... Dat vind ik ook niet zo smakelijk en dan krijgt ie ook een sopje. Eten we niet zo vaak dus dat moet maar.
Ik ga straks naar de ikea en de pannen daar eens bekijken. De prijs is erg aantrekkelijk. Met die prijzen kan ik volgend jaar weer nieuwe kopen. Dan hoef ik er ook niet zo voorzichtig mee om te gaan.
Wij hebben ook inductie en ik heb de bk braadpannen en bk kookpannen, maar als koekepan echt de tefal privilege, wel duurder, alleen zoooooblij mee.