Indiana Jones wordt in de films ook steeds Indy genoemd en dat is toch écht een mannetje Ik vind het ook meer een jongensnaam dan een meisjesnaam.
Zeker weten meisjesnaam.. Indy bij Indiana Jones is een koosnaam; vind ik toch heel anders. Zelfde als je zoon officieel Benjamin noemen, maar als koosnaam vaak Benny te gebruiken...
Mijn dochter is in maart 2006 geboren en ik had toen de naam Indy zien staan in een artikel. En dat ging over een jongentje. Maar ik vond het ook een erg leuk meisjes naam. Die ik overigens nu steeds meer hoor. Dan toen ze werd geboren. In Oosterijk schijnt het een jongensnaam te zijn. En bij mijn dochter op het kdv zat al een jongen met de naam Indy. En tijdens het kennismakings gesprek met de leidsters. Dachten zij eigenlijk dat het om een jongentje zou gaan. Verder krijg ik regelmatig van veel mensen te horen dat ze het een hele leuke naam vinden. Mijn mening is dat het zowel voor een jongen als voor een meisje kan. Succes met je keuze. Mirella
voor eenmeisje is hij wel leuk voor een jongen is het minder ken een meisje en een jongen die zo heten bij het jongetje was het al gelijk o dat is toch een meisjes naam.............. maar je moet natuurlijk zelf beslissen het is jullie kindje die je een naam geeft vind je het mooi voor een jongen moet je het gewoon doen gr anja
Ik heb les gegeven aan een jongen die Indy heet...op zich vond ik het niet zo raar. Misschien is het zo'n naam die zowel voor een meisje als voor een jongen kan. Liefs Stephanie
Ik vind het echt een meisjesnaam. En mbt de jongensnaam inderdaad als kind wel kunnen, als volwassenen niet echt...
We weten nu echt niet meer welke naam we moeten kiezen. Donderdag 20-weken echo...dan weten we misschien wat het gaat worden...Zou ook al een probleem oplossen. Haha.
@kwebbelbebbel: als jullie Indy een mooie naam vinden gewoon doen hoor! Het is gewoon een unisex naam. Veel plezier donderdag!