Hoe voelen harde buiken?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Marisha, 11 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Nou meiden, het onderwerp zegt het zelf al... ik vraag me af hoe je weet dat je harde buiken hebt. Ik maak me soms best wel wat zorgen omdat ik op het werk aan tamelijk veel stress blootgesteld ben en mijn schoonzus op 6 maanden een maand in het ziekenhuis is moeten gaan liggen omdat ze al weeën had die ze gewoon niet had opgemerkt! :confused:

Nu ben ik natuurlijk wel een beetje bezorgd dat ik de tekenen van mijn lichaam mss binnenkort niet zal opvangen en niet zal weten wanneer het voor mij te ver gaat. Daarom mijn vraag: hoe weet je dat je hard buiken hebt? Trekt je hele buik dan samen? Wordt ie super hard? Of hoe kun je dit (zeker) weten? Ik heb af en toe na een zware dag wel last van wat krampen in mijn buik maar ik denk niet dat dit harde buiken zijn (hoop ik!).

Wie kan me helpen?

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Bij mij voelde het alsof je buik aanspant. Ik had het soms aan 1 kant, werd keihard.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Trouwens, je kan niet alleen afgaan op eventuele harde buiken als je veel stress hebt. Voel ook aan de rest van je lichaam of het nog 'lekker' gaat, heb je andere 'klachten', zou ik ook serieus nemen. Bijv. heel erg moe of zere rug enz.

4. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    alsof je buik wordt opgblazen maar dan heel hard en je buik wordt er ook knoerhard van.
    Dat herken je wel hoor.

5. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Als je een harde buik hebt dan trekt jouw baarmoeder zich als het ware samen en dan voel je die spanning. Ook kan je aan de buitenkant van jouw buik voelen dat het hard is. Normaal kan je met jouw vingers 'in' jouw buik duwen maar nu voelt het gespannen aan.
    Sommige vrouwen voelen harde buiken over de gehele buik maar ik voelde het met name onderin. Dat verschilt dus nogal.

Ik zou proberen me niet teveel druk te maken of je iets over het hoofd ziet. Probeer goed voor jezelf (en dus jouw baby) te zorgen en doe het rustig aan. Als jij lekker in jouw vel zit dan voelt jouw baby zich ook fijner! ;)

liefs Lara

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Bij mij voelde het alsof de baby zich omdraaide. Alsof ze met haar rug tegen mijn buik lag zeg maar... Had het nooit opgemerkt als 'harde buiken' tot bij 36 weken tijdens een CTG de vk zei dat dat dus die harde buiken waren...

Maar wat bij je schoonzus gebeurde dat is uitzonderlijk hoor! Probeer je niet te druk te maken, dat is het beste voor je babietje. En een harde buik kan geen kwaad voor je baby en een wee die voel je doorgaans wel ;) Komt allemaal goed hoor!

7. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    OK! Allemaal bedankt voor jullie antwoorden! Ben nu al wel wat meer gerustgesteld dat me dit niet zal overkomen zonder dat ik het door heb!

Mijn kindje doet het volgens mij wel goed dus heb eigenlijk geen reden om me ongerust te maken! Nu maar lekker weer verder genieten... ik zal het wss dus wel merken indien ik harde buiken zou krijgen!

8. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Alsof je een voetbal hebt ingeslikt :) en het is keihard! Herken je gelijk!

Deel Deze Pagina