Ineens allemaal kleine pukkeltjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama81, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 4 maanden oud en krijgt ineens last van allemaal ienieminie kleine pukkeltjes in zijn gezicht. Ik vind het vreemd dat hij daar ineens last van krijgt, want hij heeft vanaf zijn geboorte een hele gave huid, nooit pukkeltjes of droge plekjes. Ook is er sinds kort niks veranderd, niet aan zijn voeding, nog niet begonnen met bijvoeden en ik gebruik heel weinig zwitsal of iets dergelijks. Ook gaat hij niet iedere dag in bad of onder de douche. Heel af en toe smeer ik hem in met bepanthem. Waar zou deze uitslag nu ineens vandaan kunnen komen?

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Volgens mij zijn het verstopte talgkliertjes. Lars krijgt ze nu ook ineens op zijn neusje. Misschien van de vetten in de melk?

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Is baby acne, volgens mij krijgen alle kindjes daar last van. Heeft te maken met alle hormonen ed in het lijfje

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza heeft het nu voor de tweede keer, bij haar wel te relateren aan de voeding: de vorige keer ging ze wat meer drinken, deze keer komt het precies nadat ik gestopt ben met de eerste lading melk af te kolven voor ze gaat drinken.
    Maar er kan dus ook iets in de samenstelling van je melk nu veranderd zijn, waar jij zelf niks van merkt, wat het veroorzaakt...
    Het gaat in ieder geval vanzelf weer weg. Ik heb steeds met bepanthen gesmeerd, zodat haar huidje wel lekker zacht bleef, want toen de pukkeltjes wegtrokken, werd haar huidje wel erg droog...

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik geloof dat je FV geeft? Het is een reactie op de voeding maar niet ernstig hoor. De hormoonhuishouding van je kindje verandert (voorraden die hij aangelegd heeft in de zwangerschap gaan nu slinken).
    Het beste is om er niets op te smeren, het gaat vanzelf over meestal. Als het erg droog wordt kun je het een beetje vet houden. Het beste kun je hiervoor een vaseline gebruiken.

Mocht je wel BV geven dan kan het liggen aan de samenstelling van de bv. Dit is trouwens ook helemaal niet erg. Baby acné hoort er bij en je zult zien dat over een paar dagen is alles weer weggetrokken (komt ook weer terug hoor)

6. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Hoort er gewoon bij of je nou fv geeft of bv. Ieder kindje krijgt dat en gelukkig is het ook weer snel over.

7. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Ik geef idd flesvoeding ja! maar goed, bedankt voor de antwoorden! :) Ik kijk het gewoon aan en smeer eventueel met vaseline!

8. Alita

Alita Niet meer actief

Zou het niet met vaseline doen want dat verstopt nog erger. Vaseline sluit de huid compleet af, gewoon laten gaan...gaat vanzelf over en als de huid droog is beter met een zalf smeren bepathen bijvoorbeeld.

Deel Deze Pagina