Vanmorgen stond ik in een lift en zag de alarmknop. Ik had er niet aan moeten denken dat de lift zou blijven hangen, ik zat er precies in met zo'n eng mannetje en m'n krijsende dochter. Wie heeft het wel eens meegemaakt? Lijkt me echt vreselijk...
Helaas regelmatig, ik werkte in een gebouw op de 12de verdieping en die lift bleef zo'n beetje dagelijks hangen. Vreselijk!
Gelukkig nog nooit in een lift maar wel in een zelfreinigend toilethok die ging reinigen toen ik er in zat:x
Hier 2x maar 1x was het ergste. Was in Turkije op vakantie in een zeer groot hotel complex. Wij lagen helemaal aan het einde voor maar 2 daagjes gingen daarna bij mijn ouders ernaast maar ok. Probleem was dat waar wij lagen werkelijk bijna niemand kwam/rondliep en wij moest in de avond een keer wat van de kamer halen, gaan met de lift omhoog en die bleef ineens tussen de 1e en 2e verdieping hangen Ohhh wat raakte ik toen in paniek zeg Na tijdje ging ineens de lift weer omhoog heb daarna maar meteen de trap genomen haha.
Haha dit hebben wij ook gehad in het toilet op het station in Leeuwarden. Hilarisch. Verder ben ik echt heel bang in liften en probeer ik ze zoveel mogelijk te vermijden. Lukt soms alleen niet (vooral in de tijd dat ik met mijn zoontje in de buggy ging winkelen) en ik ben dus ook 2x vast blijven zitten (en anderen overkomt het nooit! ) 1x in de lift in de Baby Pander in Groningen. Dit was een lift waarvan de zijkanten bleven staan zeg maar, meer een takeltje. Het voorwiel van mijn buggy kwam alleen tussen de wand en de onderkant van de lift (die dus omhoog ging) en hierdoor kwam er ineens een kabaal en hing de lift scheef. Doodeng en ik wist niet wat ik moest doen. De vrouw bij mij in de lift drukte gelukkig plots op de knop naar beneden en met veel lawaai stonden we gelukkig weer terug op de grond. 1x in de giga lift in de Ikea. Wederom doodeng maar gelukkig was er binnen 10 minuten iemand om ons te helpen.
Heb het ook een keer gehad. Na het stappen.... dus midden in de nacht! HELP! Gelukkig samen met een vriendin, maar toch. Ik moest ontzettend nodig plassen, dat weet ik nog héél goed.
Ja hoor, al een paar keer, ik heb er geen moeite mee. Gewoon ff wachten en relaxen, komt vanzelf hulp. Vraagje..wat vinden jullie er zo eng aan? Is dat vanwege claustrofobie ofzo? Ik bedoel..wat kan er gebeuren? Niks toch? (oke oke das heel nuchter he )
Ik ben niet bang dat er iets vreselijks gebeurd, maar gewoon het idee dat je er niet uit kunt en niet meer zelf de regie in handen hebt. Soms zit je ook met van die onprettige figuren in de lift en dan denk ik vaak, als 'ie nu blijft hangen gaat hij dadelijk iets raars doen.... Vanmorgen las ik in de lift dat iemand van de centrale binnen enkele minuten zal reageren. Ik vind dat best lang, dat kan ook zomaar 10 minuten zijn.... En voordat ze dan echt kunnen komen, zit je dadelijk een half uur in die lift vast.....
haha ik woon in een appartementencomplex met een lift die eigenlijk op z´n laatst vorig jaar echt vervangen moest zijn ivm de veiligheid. Om de haverklap is hij kapot en blijft hangen maar weet nu onderhand wel hoe ik er weer uit komt (spelen met de knoppen, wat springen en dan gaat hij bijna altijd weer verder). Gelukkig krijgen we binnen een paar maanden een geheel nieuwe lift Heb overigens wel ALTIJD mijn telefoon bij me, ook al moet ik ff snel post halen.
Ik één keer, in Praag in een hostel. Was een inieminie liftje, waar op stond dat je er met max 10 personen in mocht (dat pastte eigenlijk niet echt) en wij stonden er dus met z'n 10en in. Na een uur werden we weer bevrijd. Ik vond 't verder niet eng ofzo, maar ik was wel blij dat ik er uit kon, was behoorlijk warm geworden, we stonden echt hutjemutje op elkaar.
Hiero!!!!! Mijn lief is al enigszins claustrofobisch aangelegd (behalve als íe in een lift zit waar bv. ramen inzitten, zodat íe naar buiten kan kijken), dus die trof het wel, hihi... Een paar jaar geleden, op vakantie, hotel in Tenerife.......... en helaas ook nog op vrijdag de 13e.... We bleven tussen twee verdiepingen hangen en de stem van mijn lief sloeg helemaal over toen hij om hulp vroeg via die intercom in de lift.... Ooooooohhh, ik heb 'm nog nooit zo zien zweten....
Och zo vaak! Toen ik nog op d eflat woonde . Dat ding bleef vaak hangen tussen 2 verdiepingen. Was ook geen kwestie van wachten op hulp. Ik maakte die deuren gewoon open en ging met de trap verder.