Ineens andere menstruatie dan normaal

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Marlieke, Jan 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

Feb 19, 2007
    1,881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Hoi,

Alweer ruim 7 maanden geleden ben ik bevallen van ons zoontje. Sinds eind oktober zijn we bezig voor een 2e kindje. Voor ik zwanger was van Marciano en na de bevalling tot vorige maand, had ik altijd erge buikpijn en veel (rood) bloedverlies tijdens mijn menstruatie. Echter deze keer minder (roodbruin) bloedverlies en nagenoeg geen buikpijn. Kan dit met ontzwangeren te maken hebben? Of is er nu toch een kleine kans op een zwangerschap?

Verder zit ik met het probleem dat ik erg moeizaam een tampon kan dragen. Telkens gaat het moeizaam om die in te brengen en na ongeveer een half uurtje zakt ie weer... Dit had ik niet voor ik zwanger was en nu dus sinds de zwangerschap van Marciano wel. Is dat normaal?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Marlieke,

ik denk niet dat het nog met ontzwangeren te maken heeft aangezien je al een half jaar eenzelfde cyclus had met die buikpijn. Nu kan er altijd een andere cyclus tussen zitten en dat je dus minder buikpijn hebt en ook veranderen je hormonen gedurende je leven en wie weet heb je vanaf nu wel minder pijn bij je menstruatie. En wie weet was het wel innestelen. Maar dan moet je al wel een positieve test hebben. En verder is het wel normaal dat je moeite hebt met een tampon als je een keer bent bevallen. Je bekkenbodemspieren zijn flink opgerekt geweest en zijn niet meer zo stevig als voorheen. Het is wel belangrijk dat je bboefeningen doet. Probeer 2 keer per dag 30 keer achter elkaar je bbspieren in 4 stapjes aan te spannen, 3 sec vast te houden en langzaam los te laten. Dit bevordert je spierkracht en is goed voor het dragen van tampons, gemeenschap, continentie, voor een evt volgend kindje zijn stevige bbspieren van belang en later tegen verzakkingen.

groetjes Brigitte

3. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

Feb 19, 2007
    1,881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Bedankt voor de tip wat betreft die oefeningen! Daar ga ik zeker mee aan de slag!

Verder heb ik geen test gedaan. Ik wacht daar dan nog maar mee tot een eventuele volgende NOD-dag. Momenteel leef ik toch al naar de maatstaven van iemand die zwanger is vanwege onze kinderwens, dus het kan geen kwaad om deze cyclus nog af te wachten, toch?

Share This Page