is een test altijd betrouwbaar?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door WendyM, 27 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyM

WendyM Lid

27 jan 2008
    62
    0
    0
    Hallo,
    Ik zit met een beetje een rare vraag.Ik ben 1 okt gestopt met de pil.Daarna werd ik vrij regelmatig ong,om de 27 a 28 dagen.Nu vier maanden later heb ik twee positieve testen gedaan,nadat ik 2 en 3 dagen overtijd was.Zwanger dus zou je denken...Maar ik ben nogal onzeker nu.Ik heb nl last van endometriose en zou eigenlijk het ivf traject ingaan.(niet omdat ik onvruchtbaar zou zijn maar vanwege ondraagelijke pijnen tijdens de menstruatie) Ik heb nog niet veel last van kwaaltjes,ben vandaag 4 weken en 6 dagen zwanger.Nu komt mijn vraag kan het zijn dat ik toch niet zwanger ben en een cyclus heb overgeslagen of kan je dan nooit een positieve test krijgen?Ik ben helemaal van slag omdat het toch spontaan gelukt is...en ben ik nu gewoon te onzeker?Ik krijg 14 feb echo.
    Alvast hartelijk dank voor reactie!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi WendyM,

gefeliciteerd joh! Je bent echt zwanger. Wat fijn dat het spontaan gelukt is zeg. Ik kan me voorstellen dat jij het je niet kunt voorstellen, maar 2 positieve testen en geen menstruatie is wel duidelijk hoor. Je krijgt niet 2 positieve testen als je geen hCG hormoon in je urine hebt. Dus maak alvast maar een afspraak bij de gyn, dan kan ook vast de echo gepland worden voor ongeveer bij 7-8 weken. (anders is het wel heel erg vroeg en weet je nog niet echt iets zeker). Spannend!

Groetjes Brigitte

3. WendyM

WendyM Lid

27 jan 2008
    62
    0
    0
    Hoi Brigitte,

Bedankt voor je reactie.Ben nu wel gerust gesteld.Geloof dat ik nu toch maar aan t idee moet gaan wennen dat t toch echt zo is.Begrijp me niet verkeerd ben er super blij mee,kan t alleen nog niet helemaal bevatten...
    Ik heb een echo op 14 feb dan ben ik ong 7,5 week....spannend allemaal.Maar nogmaals bedankt voor je snelle reactie

Groetjes!

Deel Deze Pagina