Slapen savonds drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mootjen, 7 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Sinds zo'n 1,5 week is het bijna elke avond een drama als mijn dochter naar bed gaat. we houden al heel erg lang een vast ritme aan dus dat is het probleem niet (wassen/bad, fles, boekje lezen en slapen)
    Wel moet ik er bij zeggen dat ze al zolang ik me kan herinneren 4x 3kwartier slaapt overdag. haar laatste slaapje is zo rond 16uur. maar rond 18 uur wordt ze dus alweer moe en jengelig maar ik houd haar dan op tot 19 uur en dan die fles. Deze drinkt ze niet meer helemaal leeg nu ze rond 16/17 uur warm eten krijgt.
    Als ik haar rond 18 uur nog een keer op bed leg is het alleen maar schreeuwen en gillen. En nu dus ook om 19 uur. laten huilen werkt absoluut niet, ze wordt zo hysterisch dat ze daar echt niet van gaat slapen. Met als gevolg dat ze na een uur gillen over haar moeheid vaak heen is. En je raadt het al, als ze ons ziet is het goed, anders niet. Gisteren uiteindelijk haar er maar uit gehaald en na een uur weer naar bed gedaan (21 uur pas). Ik wordt hier best moedeloos van zo, ik weet niet wat ik moet doen en wil haar ook niet eraan wennen dat we of naast haar bedje zitten of haar er uit halen. Ze houdt het gillen ook echt rustig 1,5 uur vol (tis een pittige dame die het dondersgoed allemaal door heeft)
    is dit een tijdelijk iets? en wat doen jullie met zulke avonden ? tenminste, ik neem aan dat dit vaker voor komt? wat een lekkere onzekere muts he? maargoed, ik weet het dus ff niet meer. Overdag slapen is geen probleem. is dit nog die 7 maanden sprong??? of al de 8,5maanden sprong? verlatingsangst? wat een vragen.
    volgende week gaan we naar de camping en ben bang dat ze daar alles ook bij elkaar krijst.

kortom: hellup!

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik herken het wel een beetje dus ik lees met je mee!

Mijn zoontje heeft zn laatste slaapje ook zo rond 16 uur, dan ook eenna laatste fles, rond 17:30/18 uur warme hap en dan is de planning tussen 19-20 uur de laatste fles. Maar van 16-20 uur wakker is eigenlijk te lang voor hem. Op de dag houdt ie het 2/2,5 uur MAXIMAAL vol. Slapen na de warme hap wil hij niet. Alleen maar bij ons zijn. Als we m al neerleggen begint het krijsen al..
    Voor de warme hap naar bed: ook geen succes. Maar na 18 uur begint wel het vermoiede gejengel wat pas ophoudt als er een fles in zit.
    Ik vind het ook moeilijk in te schatten of het trek of vermoeidheid is (ik denk toch echt het laatste!) Maar om nu al direct na het warme eten de laatste fles al te geven alleen maar om m stil te krijgen...?
    Ik probeer er niet aan toe te geven want ik wil hem er dus inderdaad niet aan laten wennen dat er gehoor gegeven wordt aan "gekrijs- om- iets- voor- elkaar- te- krijgen".
    Maar tis niet om aan te horen...
    Bij ons is het trouwens wel helemaal over als die laatste fles er eenmaal in zit. Slapen daarna is dan ook geen probleem.

Deel Deze Pagina