Vanaf de één op andere dag, ben ik ineens angstig voor alles wat er komen gaat, niet zozeer het zorgen voor een kleine, maar de druk die het op je eventuele relatie kan zetten! En of het dan wel goed komt! Ten eerste ik heb een schat van een vriend hoor, maar hij leeft nog een beetje in de middeleeuwen, waarbij hij denkt: Vrouwen horen alles in huis te doen en ik werk! Terwijl ik ook druk ben met werken en alles er omheen, werk niet zoveel als hem hoor, dus ik doe ook meer in het huishouden, maar verwacht van hem, dat hij ook wel eens af en toe wat doet. Maar dan komt er een scheef gezicht van: Ik werk meer dan 40 uur per week. En daarbij hij is gewoon best nuchter in alles. Volgens mij denkt hij dat ik na een eventuele bevalling alles weer kan doen. Wat mij dus nu ineens angstig maakt, dat zodra er in de toekomst een kleine is, dat het druk op onze relatie gaat zetten, waardoor er onverschillige gezichten komen en dat effect gaat hebben op ons! Wie heeft/had dit ook en is jullie man zodra er een kleine was totaal veranderd of klopte jullie angst en is het alleen maar erger geworden? Liefs x
Lieve meid, Die angstige en onzekere gevoelens zijn heel normaal. Mijn man deed ook weinig in huis (eerlijk gezegd niks!). Toen we nog geen kind hadden deed ik naast mijn fulltime baan ook alles in huis. Schoonmaken, boodschappen, koken. Ik maakte me hier ook zorgen over... Met de komst van mijn dochter is er zeker veel veranderd. Onze relatie heeft echt wel onder druk gestaan. Maar dat is heel normaal. Je moet beiden wennen aan een nieuw leven. Ineens lijkt alles om de baby te draaien en voor beiden is dat wennen. Na de bevalling ben ik gelijk weer door gegaan wat heel dom was. De weken erna was ik dus niet te genieten. Ik was moe, last van het weg vallen van de hormonen en had alleen oog voor mijn dochter. Wij hebben soms best flinke discussies gehad maar uiteindelijk als je goed met elkaar kunt praten kom je er zeker door heen. Mijn man is wel veranderd en is nu veel actiever in huis dan voorheen. Ook hij heeft door dat ik niet alles alleen kan. Als het goed tussen jullie zit komt het allemaal goed. Alle ouders komen in het begin onder druk te staan maar uiteindelijk komt alles goed.
Dank je wel voor je antwoord! Dat geeft mij toch wel weer wat moed! En dat het uit eindelijk vanzelf wel komt, heb ik ook zeer zeker in mijn achterhoofd! Toch fijn om te horen, dat uit eindelijk goed gekomen is bij jullie! Liefs x